lekkage en nu een nat bed

Discussie in 'De lounge' gestart door dorisn, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Bah bah bah. Moet ff klagen hoor.
    Dacht ik vanavond ook eens vroeg naar bed te gaan na een mega druk weekend. Niet dus.

Ga ik op mn bed zitten om mn telefoon ed op mn nachtkastje te leggen, is mn bed nat!
    Kijk ik omhoog zie ik een druppel hangen op de rand van de dakkapel. (Waar de dakkapel eindigt en het dak begint)
    Dus ik dacht, goed heel erg balen, maar ik draai mn matras om (gelukkig hebben we 2losse matrassen) en dan doe ik er een schoon hoeslaken omheen en ik ga slapen.
    Fout. Ook de andere kant van mn matras was nat!:$ Het is er dus helemaal doorheen gegaan.
    Ik dus naar beneden naar mn man toe om te zeggen dat we weer lekkage hebben. (Ja weer. Op dezelfde plek als bijna een jaar geleden)

Gelukkig zit er een afritsbare hoes om het matras en die heb ik er af gehaald. Nu hebben we een schuimmatras en daar zitten allemaal gaatjes in (soort honingraat idee, maar dan net ff anders)
    Nu de hoes eraf is is het al een stuk minder nat gelukkig.
    Heb nu een waterdichte matras beschermer er omheen gedaan zodat ik iig droog lig want ik heb ook geen ander matras dat op ons bed past.

Morgen mn bed maar weer afhaken zodat het matras kan drogen.
    De hoes heb ik al over de reling op de overloop gehangen zodat die kan drogen. Moet dat ding alleen nog weer fris zien te krijgen, hij mag namelijk niet in de wasmachine.

Sorry voor het lange verhaal, maar ik moet ff mn ei kwijt.

2. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Wat ongelooflijk balen!

Hopelijk krijg je het snel opgelost.

3. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Pff zou op de grond gaan slapen met een ander matras. en je matras te drogen zetten.

Of samen op de bank vervelend zeg die lekkage.

4. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Vervelend! Hopelijk verzekeringswerk!

5. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Het matras is door de gaatjes (honingraat idee)alweer droog.
    Had er een waterdichtematrasbeschermer omheen gedaan zodat ik droog zou liggen.
    De hoezen die er normaal omheen zitten zijn ook droog, alleen zitten daar nu grote kringen in.

De regen is waarschijnlijk door de wind onder de dakpannen geslagen op de overgang tussen de dakkapel en het dak.
    We hebben dit vorig jaar ook gehad en toen heeft de aannemer(die ook daken doet) de dak bedekking hoger onder de dakpannen gedaan (nieuw stuk).

heeft iemand nog tips om die hoes van het matras schoon te maken?
    Het een laagje schuim met een (volgens mij) katoenen bovenkant.
    Dacht zelf aan de stoomreiniger maar ben bang dat ik e dan gaat krimpen.

6. nadin

nadin Bekend lid

27 apr 2012
    560
    105
    43
    NULL
    NULL
    Oh wat erg

7. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Vandaag weer een nat bed.
    Had vanmorgen voor de zekerheid al de waterdichten matrasbeschermer erop gedaan, dus het matras is droog.

Vanavond komt er iemand naar kijken en hopelijk oplossen.
    We denken nu dat de dakbedekking vervangen moet worden.
    De buren (met wie we de dakkapel delen) hadden het er al over dat hun de dakbedekking wilden laten vernieuwen en of wij dan mee wilde doen.
    Ik baal er wel van want we wilden volgend jaar gaan verbouwen, maar ik ben bang dat dat ff uitgesteld gaat worden als de dakbedekking vervangen moet worden.

Maar goed. Nu maar hopen dat het tijdelijk opgelost kan worden zodat ik iig in mn eigen bed kan slapen.
    Had al bedacht dat als het blijft lekken ik bij daymian onder zn hoogslaper ga liggen op mn matras en dat we dan morgen ons bed omdraaien want dan blijft met een beetje geluk (als het lek niet groter wordt) het bed net droog.

En ik heb al zoveel te doen deze week. Zucht.
    Bijna vakantie......

8. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Even een update.
    Het valt gelukkig mee met de lekkage.
    De lekkage komt bij het dakraam op zolder vandaan. De dakpannen zijn daar verkeerd gelegd en daardoor stroomt het regenwater aan de binnenkant van de dakpannen naar beneden ipv de buitenkant.
    Het heeft daar bkijkbaar al eerder gelekt want er zat purschuim tussen wat het nu dus niet meer gehouden heeft.
    Nu zit er voor nood plastic tussen en zaterdag wordt het gemaakt.
    Ook zat er een kier bij het andere dakraam op zolder maar dat lekt gelukkig nog niet maar dat wordt zaterdag ook gemaakt.
    Ik kon gewoon in mn eigen bed slapen, maar ik ben er nog niet helemaal gerust op.
    We gaan het meemaken.

9. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Wat fijn dat het allemaal mee schijnt te vallen nu hopen op niet al te veel tegen meer alhoewel ik ven er bang voor

10. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Tot nu toe gaat het goed met het plastic en het heeft hier vannacht veel geregend en nu regend het ook alweer vanaf 8.45 behoorlijk.
    Morgen blijft het droog dus het is alleen vandaag nog ff spannend.
    Ben wel blij dat het een minder grote kostenpost wordt dan we gedacht hadden.

11. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Die hoezen van je matras even naar de stomerij brengen. Alleen dan krijg je ze weer fris. Maar die.kringen krijg je er niet meer uit.

Deel Deze Pagina