Zeewolde?

Discussie in 'De lounge' gestart door Wilma, 29 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Wij zijn al n tijdje aan t kijken of en waar we een huisje kunnen kopen.
    Nou hebben we sinds een tijdje ons oog laten vallen op Zeewolde (veel natuur...sportvelden...rustig (? ) en klein maar toch redelijk wat winkels). Maar we kennen er geen ziel dus of het er lekker wonen is...hoe de mensen daar zijn... de files van en naar Zeewolde.. We hebben geen idee!
    Mn mannetje werkt in Hilversum en ik ben huisvrouw/mama.
    Dan hebben we nog 2 zoons de een is n school verlater (word vmbo waarschijnlijk) en de ander heb ik het liefst op een openbare basis school. En zal over 2 jaar ook school verlater zijn.
    Mn moeder afhankelijk is van het openbaar vervoer om bij mij langs te komen. Dus dat moet ook redelijk te regelen zijn vanuit Eindhoven.

Nu de vraag... Wie woont (of woonde) er in Zeewolde en wil ons het aanprijzen of afraden? Enneuh...waarom dan? :)

2. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    ik woon in Harderwijk, een stad dicht in de buurt. En ik vind zeewolde altijd erg afgelegen. Vanuit harderwijk moet je de dijk over en kom je in een andere wereld (dat is mijn gevoel). Moet wel zeggen dat zeewolde de laatste jaren flink aan het groeien is geweest. Was er dinsdag even en stond wel even te kijken hoeveel winkels er nu zijn!
    En de files naar zeewolde toe, volgens mij heb je daar weinig last van. Alleen bij harderwijk is het rond de spits druk, maar daar zijn ze nu aan de weg aan het werk om dit probleem op te lossen.
    Het is wel lekker rustig in zeewolde en je hebt veel groen in de buurt. En volgens mij zijn de huizen daar ook nog een beetje betaalbaar.
    En het openbaar vervoer voor je moeder, ze moet dan met de trein naar harderwijk en vanuit harderwijk met de bus naar zeewolde, weet niet of er goede aansluiting is.

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Waarom komen jullie niet lekker in Hilversum wonen? Ik ben hierheen verhuisd vanuit Den Bosch en het bevalt mij super! Zeewolde ken ik niet dus eigenlijk heb je weinig aan mijn bericht hihi

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik kom niet uit zeewolde zelf, maar uit de buurt. Ik zou nooit van mijn leven meer in Flevoland gaan wonen. Er hangt weinig sfeer vind ik en de criminaliteit neemt fors toe!
    De enige reden die mij zou kunnen overhalen is dat je daar meer huis voor je geld hebt en dat vind ik dus niet belangrijk genoeg.

5. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Ik ben een echte Zeewoldenaar :)
    Ik woon hier al vanaf het eerste begin(1984)en we waren 1 van de eerste inwoners van Zeewolde.

Ik heb hier op de basisschool gezeten en eigenlijk het grootste deel van mijn jeugd door gebracht.

Bijna mijn hele familie woont hier nu en wil hier NOOOOOOOOIT meer weg!

6. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Oh ja het aanprijzen van Zeewolde:

Het strand......(lig 's zomers heel vaak met de kinderen op het strand)
    De winkels:(ik kan het op loopafstand doen en er komen inderdaad steeds meer winkels bij)

Natuur/bos(we gaan op zondags heel vaak met de kinderen en hond een heerlijke boswandeling maken)

Evenementen(Er is regelmatig wat te doen in het dorp,Nacht van Zeewolde,braderieen,kermis,Zeewolde bij de Pinken,kermis en koninginnedag is hier ook heel gezellig met een grote vrijmarkt)

De school waar mijn kids op zitten(openbare)is ook onwijs leuk en goede begeleiding ect....

Er is voorgezet onderwijs en daar zit mijn oudste op en zodoende hoeft ze niet met het pontje naar Harderwijk en is ze binnen 5 minuten op haar school.

Verder weet ik het ff niet meer :)

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik ben zelf geregeld in zeewolde geweest.ik vond het zelf niets om te gaan wonen maar dat is denk ik ook erg te wijten aan mezelf.doordat ik opgegroeit ben in de betuwe.
    het centrum van zeewolde vond ik erg kil aan doen maar dan ben ben ik er 4 keer geweest met slecht weer.ik vind de bereikbaarheid niet echt optimaal nog ook omdat je een heel eind binnen door de polder door om er te komen maar op zich wel goed te doen. ik vind trouwens met zeewolde wel dat er 1 naam veel voor komt.

ik denk dat nathalie wel weet welke ik bedoel ;)

8. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Euh...nee........ :oops:

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Vind der geen moer aan, net als waar ik woon.

En hilversum - flevoland = file

10. natjes

natjes Niet meer actief

zeewolde hilversum sta je wel elke dag in de file hoor! a27 staat altijd bij de stichtsebrug al vast!

Verder is zeewolde wel erg leuk. Kan je niet een weekje vakantie boeken op de rcn camping in zeewolde? Of het polderbos? Dan kan je zelf echt de sfeer proeven van zeewolde.

11. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn

Van je huis naar je werk in Nederland = 9vd 10 x file ;)
    Als we nu van Uithoorn naar Hilversum rijden staat hij ook n uur vast. Men zegt dat hij dat uur ook kwijt is vanuit Zeewolde..

We gaan niet naar Hilversum omdat we daar idd minder huis krijgen voor ons geld...en we een paar maanden Funda in de gaten hebben gehouden en we niks leuks zagen daar.

Diegene die het saai vinden, waar ligt dat dan aan? Wij gaan bvb niet uit ofzo. Dus als dat het is dan vinden we dat niet zo erg. Als we ergens heen gaan gaan we met zn allen. Vaak naar t bos etc. bvb

@ Guppie waar kom jij dan vandaan?

@ Nathalie1973 kan je ook nog wat verzinnen wat minder is aan Zeewolde? Want dat moet er toch ook zijn? (vind ik wel interessant om dat van jou te horen aangezien jij verder helemaal blij bent met zeewolde) :p

Dat andere wereld gevoel van Pluys is denk ik net wat ons aantrekt.. ;)
    We gaan Woensdag nog eens kijken daar (we hebben er al 2 x door heen gereden op weg naar huis van oma uit, om te kijken wat voor huizen enz.) Nu willen we er even de winkeltjes gaan bezoeken. Gewoon ff kijken hoe t centrum daar aanvoelt.
    Ik kom zelf uit Eindhoven en mn man uit Amsterdam. We wonen nu in n gat waar we ons niet lekker thuis voelen, zelfs niet na 4 jaar nu.
    We weten dan ook dat ondanks dat n stad leuk lijkt dat enorm kan tegenvallen als je er eenmaal woont. Vandaar dus deze vraag ;)

Dankjewel voor de reacties iig allemaal. En meer is altijd welkom!

12. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Het enige nadeel wat ik op dit moment kan verzinnen is dat als jij of je kind ziek word na 17.00 uur of in het weekend dan moet je naar de huisartsen praktijk in Harderwijk(20 minuten rijden met de auto)

13. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik woon nu in Haarlem en ik ga weer terug naar de polder ;)

Zeewolde ken ik niet zo goed, maar saai in de polder vind ik wel meevallen.... Ik ga ook al een tijdje niet meer uit, dus dat valt af...

En het centrum, om te winkelen,tja misschien dat, maar je zit zo ergens anders.

Wij hebben een huis gekocht in Lelystad, heel riant, 4 slaapkamers, tuin van 13 bij 6, achter een groot park voor 159. :D Dat is 1 van de redenen dat wij terug gaan.

14. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Dat moeten wij nu ook al. Dus telt ook al niet :p
    Wij moeten naar de huisartsen post in het amstelland ziekenhuis en dat is volgens mij zelfs 30 minuten....of meer als het hier weer eens op alle wegen vast staat :rolleyes:

15. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Hou er wel rekening mee dat op de middelbare school in Zeewolde alleen vmbo TL en onderbouw havo/atheneum te vinden is. Voor vmbo BB/KB, bovenbouw havo/atheneum en gymnasium zul je wel naar Harderwijk moeten (zelfde school, maar verschillende locaties). In het geval van vmbo BB/KB gaan veel leerlingen ook naar Ermelo toe.

Een oud-studiegenoot van me heeft er stage gelopen en ik herinner me dat ze regelmatig heen en weer moest tussen Harderwijk en Zeewolde, vandaar dat ik het onthouden heb.

Verder vind ik de oudere wijken van Zeewolde niet echt sfeer hebben (ik hou bijvoorbeeld niet zo van de moderne architectuur met veel witte/grijze stenen die er veel is) maar de laatste jaren is het wel beter geworden. Het centrum is tegenwoordig goed voorzien van winkels en ook best gezellig. Ja, gezellige terrasjes in een oud centrum zul je er niet vinden, maar dat weet je vantevoren en plaatsen waar je zoiets wel vindt zijn natuurlijk wel in de buurt. Ik zou denk ik eerder voor Zeewolde kiezen dan voor Biddinghuizen, Swifterbant etc. want dat vind ik persoonlijk erg sfeerloze, afgelegen plaatsen.

16. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Ik heb tot 5 jaar terug heel veel tijd in Zeewolde doorgebracht op de camping en ik vind het een leuk dorp.

Er word veel georganiseerd en als je van natuur wandelen strand watersport houd zit je er goed,
    Het centrum vind ik behoorlijk voor de grote van de plaats.

Wij hadden er zelf ook bijna gaan wonen (werden niet ingeloot).
    Het nadeel ik weet niet of dat inmiddels al beter is maar als je op vrijdag middag/avond boodschappen wil doen (in de zomer) was de helft weg.
    Het is dus behoorlijk druk met toeristen.

Ben opgegroeid in Hilversum, en we hebben er een paar jaar zelf een huis gehad.
    Nu wonen we in Almere ook lekker rustig dicht bij het bos aan het water ik vind het heerlijk.

Tja en de file voor de stichse brug en Hilversum weet niet hoe laat je man weg gaat maar rond half 8 doe je er wel langer over dan een uur.

17. wil toch even reageren..

Ik heb 2 jaar in lelystad gewoon wil er nooit meer naar terug.. weet lely is heel anders dan zeewolde..
    maar mijn ervaringen waren gewoon mentaliteit is daar heel anders (wij kwamen uit het oosten en apeldoorn)..
    Maar wat ik weet van een collega is zeewolde prima te doen..

Ik kan je maar 1 ding zeggen je komt er pas achter als je er gaat wonen..
    wij hebben het ook gedaan en met 3 jaar waren we weer weg.. wen je veel sterkte met je beslissing..

liefs Yippie

18. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik ben opgegroeid in Dronten.
    Het is misschien een gevoel, die stomme flevopolder! Ik heb een prima jeugd gehad hoor, maar ben nu echt gewend aan mijn nieuwe stadje en ik denk dat de kans klein is dat we hier weggaan. Dan maar minder huis voor ons geld, als ik riant wilde wonen ging ik zo terug naar Dronten ;)

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik ken iemand die daar woont, vandaar dat we er nog wel eens heen gingen op bezoek. Zij hebben daar een boeren bedrijf en dus lekker de ruimte. Je hebt inderdaad meer huis voor je geld dan in Hilversum. Het ligt er ook maar net aan wat je zelf belangrijk vindt of het wat is of niet. Ik hou zelf meer van plaatsen met een oud stadscentrum, ik vind dat gewoon sfeervoller.

20. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Voor beide (zowel Hilversum als de polder) zijn voor en tegens..

Hilversum: Het is het Gooi... Ik ben geboren in een dorpje ernaast, en heb altijd in Hilversum op school gezeten (tot de 2e klas middelbare school).. Mijn ouders hadden in Hilversum een winkel (voor de kenners: Kiosk de Kei..)

Wij zijn daarna verhuist naar de Polder....(Almere en daarna Swifterbant)
    Toen ik daar kwam, kwam ik letterlijk in een wereld van verschil.... Zeker qua mentaliteit op de middelbare school in Lelystad... Ik vond t verschrikkelijk! Maar goed..
    Ik had dus liever mijn middelbare school afgemaakt in Hilversum!

Ik woon nu in Almere, huis staat te koop, want we willen graag een ruime woning met tuin (nu een appartement midden in t centrum) zeker nu ik een zoon heb.. En ik word gek op 3 hoog!

Het liefst ga ik terug naar mijn geboortedorp.. Maar das helaas niet te betalen voor ons....
    Swifterbant is voor mij (Miekjeman vindt t minder) wel een optie, ivm dat mijn ouders daar wonen. En ik zo wat meer terug kan vallen op hen als Miekjeman op oefening of uitzending is..

Deel Deze Pagina