Hoi, Ik heb 2 vragen: 1) Ben 4 weken geleden bevallen en geef borstvoeding. Nu wil ik graag buiten zitten met dit heerlijk weer, maar welke kleding mag/moet ik aan als ik naar buiten ga. 2) Mijn borsten zijn de hele dag gevoelig, lijkt een beetje op stuwing gevoel, ook al zijn ze soepel. Is dit een normaal gevoel? Bedankt
hoi met warm weer kun je gewoon in een hemdje buiten zitten hoor, ook buiten voeden waarbij je borst dus gedeeltelijk bloot is in het zonlicht is geen probleem. Kun je het beter omschrijven wat je voelt? Is het gevoeligheid bij aanraken? Alleen de tepels of de hele borst? Worden ze goed leeggedronken? Heb je andere klachten? Mirjam
Hoi Mirjam, Bedankt voor antwoord vraag 1 Vraag 2) Zowiezo bij aanraking er gevoelig/pijnlijk=>vooral als ik op mijn zij heb gelegen en wil op de rug gaan liggen dan is het erg pijnlijk en dan lijkt en voelt het net of er flinke stuwing op zit terwijl ze toch soepel aanvoelen. Ook als mijn oudste kindje er er ongeluk tegen aan gaat hangen is het erg gevoelig, soms ook een branderig gevoel van binnen. Er zitten geen harde plekken in borst. Bedankt
hoi het klinkt als spruw, dat is de candida-schimmel die in je borst kan zitten. Het kan ook bij je kindje in de mond zitten, dan ziet het eruit als witte aanslag, witte puntjes. Dit kun je behandelen met miconazolzalf voor jou, na de voeding dun op je tepels smeren, en nystatine voor je baby. ( een drankje). Dat gaat op recept via je huisarts. Je moet zowel jou als je kindje behandelen, anders besmet je elkaar over en weer. Succes! Mirjam
Bedankt. Ze heeft idd wat witte plekjes aan binnenkant van haar wang. Tong niet. Ik zal de huisarts bellen.
hoi ok, dat bevestigt de diagnose spruw, die plekjes in haar mond en de klachten die jij beschrijft. Mirjam