Ik ben zo zenuwachtig en ongeduldig aan t worden of het nou ligt aan al die hormonale veranderingen of gwn dat ik van al die vragen en onzekerheid af wil ik wou dat ik er gwn van kon genieten maar vind t verdomd stressvol en voel me meer verdrietig als vrolijk ik vraag me af zijn er meer vrouwen die geen roze of blauwe wolk zien?????
Ach meisje toch... vandaag is het de 14e toch? Ja destijds vond ik het ook heel spannend. Waarom krijg je zo vroeg een echo? Ik weet nog dat ik 8 weken zwanger was, gruwelijke koorts, pijn in mijn buik, alleen maar overgeven.. ik kwam op de spoedeisende hulp terecht en ik was meer dood dan levend, het enige wat ik steeds zei: ' ik wil GEEN echo' ik was zo bang dat het mis was namelijk!! En ik dacht, straks klopt het hartje niet, laten we gewoon wachten tot 11-12 weken, dan is het tenminste meteen duidelijk..Natuurlijk kreeg ik direct eenEecho ivm vermoeden bbz en ik was zo blij, zo opgelucht dat er een kloppend hartje te zien was. Ik bleek helaas nierbekken ontsteking te hebben in een vergevorderd stadium en omdat mijn leven voordat van het kindje ging, kreeg ik de grootste troep aan medicatie, dus de blijdschap van een goede echo bleek van korte duur, want ik was meteen weer gestresst! met 10 weken, dus 2 weken later mocht ik pas terug komen. Het hielp ook niet echt dat ik helemaal geen klachten of kwaaltjes had. Gelukkig bleek de tweede echo ook helemaal goed! Daarna kreeg ik nog met 12 weken en met 20 weken een echo. En telkens was ik 2 dagen super blij, daarna begonnen de zenuwen weer... hoor je weer verhalen dat het met 18 of 24 weken alsnog mis is gegaan.c Wat ik hiermee wil zeggen is, als de echo vandaag goed is, de hele zwangerschap zijn er redenen te bedenken waarom het niet goed zou gaan, voor elke echo heb je opnieuw weer zenuwen, stress en zorgen. Laat het genieten niet in de weg staan. Ik begon met 27 weken pas echt te genieten, omdat ik toen wist, mocht het nu fout gaan, kunnen ze dit kindje nog redden. Inmiddels ben ik 39 weken zwanger, de tijd is voorbij gevlogen en ik had achteraf meer willen genieten en minder zorgen willen hebben. Je hebt zo weinig invloed op het verloop van je zwangerschap..