Hey meiden In december hadden we een slechte echo. 22 december begon mn miskraam. 7 januari geen bloedverlies meer en een mooie echo alles was 'schoon' Toch een paar dagen later steeds weer wat helder bloed met afvegen? Om een beetje grip op mn lijf te krijgen dacht ik, ik pak s een LH test. (had nog een stapel van ebay liggen, HCG wel opgebruikt, LH nooit gebruikt) En verdraaid een dikke donkere streep. Nog een gedaan (tis toch ebay), ja hetzelfde Maar ik zag online dat LH ook reageert op HCG.. Dus nog maar een HCG test gedaan en ook een lichte streep. Was mn eerste HCG test sinds het bloeden begon, ik heb dus ook geen idee of hij tussendoor weg is geweest. Wat moet ik er nu van maken? 17 nov teste ik toen positief, 30 nov weer getest voor een knal streep, maar die was nog veel lichter dan die met 4 weken (waarschijnlijk ging het toen al helemaal mis zei de VK, dat was met 5 w. Al verloor ik het pas met 10 w) Hij is nu ongeveer net zo licht als toen Had ik tussendoor maar getest...wat moet ik ervan denken?! Vanaf de bloeding gerekend is het nog maar 3w geleden.. Argh Iemand enig idee?
LH reageert inderdaad op HCG. Mijn LHtesten zijn nooit echt knallend, maar toen ik er 1 deed bij 4 weken zwangerschap knalde de streep er haast af. HCG blijft volgens mij best een poosje in je lichaam na een miskraam. Verder weet ik er helemaal niets van, sterkte!
Ovulatietesten reageren NIET op hcg. Ze reageren alleen op lh maar als je net zwanger bent, heb je ook nog lh in je bloed. Ik denk dat je beide hormonen nog in je bloed had zitten van net voor de miskraam.
Dat doet het wel omdat LH en HCG tot dezelfde "hormoonfamilie" behoort. Alleen spoort LH een dezelfde soort hormoon op als HCG op mét! iets anders en daardoor kan hij positief uitslaan.
Nope; volgens de fertiliteitsartsen in Breda niet. Dat zou de urinetesten ook een stuk duurder maken; als ze op combinaties en meerdere dingen zouden moeten reageren.
Bedankt voor jullie reacties! Ja dat is het lastige het HCG was toen al amper aanwezig en minder geworden. Met 4 weken een lichte streep, wel duidelijk met 5 weken een hele lichte streep (toen nam het dus al af) Dat was 30 november Kan het echt dat dat nu nog aanwezig is. Balen dat ik tussendoor nooit een test heb gedaan
In het begin van mijn zwangerschap tot zeker 14 wk waren m'n ovu testen wel degelijk positief hoor dus het reageert er toch op. Sindsdien niet meer gedaan. Verder weet ik er weinig van van je vraag. Misschien zit er nog wat hcg in je lijf of het is gewoon weer gauw raak