mama zijn blijft onwerkelijk

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jalea, 2 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    dit zal voor de meeste mama's wel erg vreemd klinken denk ik...
    maar ben toch nieuwsgierig of ik de enige ben die dit heeft.
    Ik ben nu 5,5 maand mama van mijn geweldige boefje, en ik ben zo zo zo gek op em, alle cliche's zijn zo waar.... dat je eigen kindje t geweldigste is wat er bestaat, je nergens meer van kan houden, etc etc jullie kennen het wel!
    maar ik heb al vanaf het begin dat het zo enorm onwerkelijk is dat hij er is en dat ik mama ben. we zijn nu 5,5 maand verder en nogsteeds kan ik er niet bij dat ik mama ben en een zoontje heb.
    ik verwonder me minstens 20x in een week over het idee dat hij (naar alle waarschijnlijkheid natuurlijk) zal gaan praten, lopen, dat hij 5 zal worden, 10, 15, 20... met geluk ook een eigen gezin zal krijgen. ik kan er echt niet over uit dat hij bij ons is en blijft. dat hij voor altijd deel uitmaakt van ons gezin. dat ik voor altijd mama ben. ik heb maanden gehad dat ik dingen vooruit kon plannen in mijn hoofd zonder eraan te denken dat mn zoontje er ook nog is. bijv. bedenken dat we 's avonds met koopavond wel ff hier of daar konden gaan kijken, om dan n halfuur later te bedenken hee dat kan niet, dan ligt mn kleine mannetje te slapen! ik heb daar dan geen enkele moeite mee overigens, dat ist ook niet. T word langzaamaan wat minder erg, begin nu meer rekening ermee te houden, maar tis nog lang niet verdwenen!
    en nu het zomer is, bedenk ik me heel vaak dat hij volgend jaar rond deze tijd zal kunnen lopen, in een zwembadje kan spelen... en dat blijft zo onwerkelijk...

    tis net of ik niet helemaal geland ben in mijn nieuwe leven ofzo... ik voel me best raar, dat het maar niet volledig tot me door lijkt te dringen.
    herkent iemand dit?
     
  2. djellybelly

    djellybelly Niet meer actief

    nou meid je bent niet de enige hoor!
    wij 1 jaar later hebben het ook nog!
    we liggen wel eens met zijn 3e in bed end an zeg ik ook zo vaak tegen mijn vriend dat ze echt van ons is das echt zo mooi!
    hhaahhaah
     
  3. slingding

    slingding VIP lid

    9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik herken je verhaal ook zeker.
     
  4. Merel69

    Merel69 Fanatiek lid

    16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Nog niet zolang moeder, maar wel hetzelfde gevoel. Het is gewoon het allermooiste wat er is en blijft zo onwerkelijk! Ooit eerder heb ik dat gevoel gehad. dat was toen ik mijn rijbewijs haalde (wat een vergelijking hé :D ) Toen heb ik ook jaren rondgereden met het idee van...kijk mij nou, ik rij in een auto, wie had dat ooit gedacht. Dat gevoel heb ik nu weer. Ik ben moeder, wat een apart gevoel, wat een mooi iets....
     
  5. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Dat blijft wel zo hoor...en ik ven al 2 jaar mama. Als ik mn kids nu bezig zie dan kan ik me ook niet voorstellen dat ze straks groter als mij zullen zijn, naar school gaan straks, een heel eigen leven gaan lijden...

    Het is zo raar omdat je steeds in andere fases rolt, de tijd dat ze baby was is nog maar zo kort geleden maar het lijkt al eeuwen terug. Ze is zo veranderd en je stevent vooral bij een eerste kind steeds af op nieuwe dingen... ik kan me alleen niet meer indenken wat ik deed met mn tijd voor ik kids had. Ik moet me wel te pletter hebben verveeld want nu heb ik het zo druk... ik had dit 2 jaar geleden nooit gedacht.
     
  6. Mirelle

    Mirelle Actief lid

    11 dec 2006
    469
    0
    0
    Oss
    Heeeeeel herkenbaar en zo geweldig!

    Gister liep ik alleen (voor het eerst) naar de winkel voor luiers.
    Ik voel mezelf glunderen en denken; Zie mij, ik ben moeder!

    En op één of andere manier begrijp ik mijn eigen moeder nu beter.

    Groetjes, Mirelle.
     
  7. eve

    eve Fanatiek lid

    26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Jalea: Ik voel me precies hetzelfde!
     
  8. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    heerlijk gevoel he?!
    en niemand pakt dat meer van je af! :)
     
  9. Lilya

    Lilya Fanatiek lid

    13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Ik heb het 'zwanger zijn is onwerkelijk'gevoel, leuk te lezen dat dit in iets anders verandert en niet meer overgaat :)
     
  10. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hier precies hetzelfde! Zo herkenbaar dit. Volgens mij zal dit inderdaad nooit veranderen.
     
  11. Bibiche

    Bibiche Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ja ik heb dat ook heel erg. En ik vind het gewoon een mooi en fijn idee dat mijn dochter zich gewoon veilig en geliefd voelt bij ons. Ik weet nog toen ik kind was dat ik altijd met een shirt wilde slapen die naar mijn moeder rook want dan voelde ik me pas veilig. Ik vind dit zo'n mooi gedachte dat zij dat ook gaat krijgen.
     
  12. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    haha geweldig om te lezen dat ik niet de enige ben, ik dacht echt dat ik maar een uitzondering was dat ik dr maar niet aan gewend raak dat hij er is!
    het lijkt als ik om me heen kijk altijd alsof het bij anderen zo vanzelfsprekend is dat ze n kindje hebben en dat iedereen zich volledig papa/mama voelt
     
  13. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    bibiche, daar kan ik al helemaal niet over uit... dat ik voor mijn zoontje bijzonder ben omdat ik zijn mama ben en hij er maar eentje heeft ;) Ik heb zelf een sterke band met mn vader, vind hem echt geweldig. niet omdat hij mijn vader is maar omdat hij zo'n mooi mens is, en toevallig ook nog mijn vader :D ik kan me echt niet voorstellen dat (als ik het goed doe ;)) mijn zoontje mij ook bijzonder zal vinden, dat ik zoveel bijzondere dingen met hem mag doen...
    nu ik zelf mama ben denk ik opeens terug aan mijn eerste jaren, de hele simpele dingen die nu nogsteeds bijzonder voelen (mijn vader die altijd kwam voorlezen, mijn moeder die me op het aanrecht zette waar ik mocht helpen met het maken van mijn bordje pap, mijn vader waar ik altijd zo lekker tegenaan mocht liggen als ik moe was). het is zo enorm onwerkelijk dat ik dat nu ook zal gaan ervaren met mn zoontje!
     
  14. Lisette28

    Lisette28 Fanatiek lid

    21 feb 2006
    1.439
    0
    0
    Delft
    Heb ik ook hoor, dat ik haar soms bij plannen maken heel even "vergeet". Ook omdat ik nog niet 100% gewend ben aan haar. Steeds als je in een ritme zit, verandert het ritme weer terwijl alles de jaren hiervoor gewoon z'n gangetje ging...
     
  15. Lisette28

    Lisette28 Fanatiek lid

    21 feb 2006
    1.439
    0
    0
    Delft
    of heeeeeeel erg, soms zeg ik hem ipv haar :)
     
  16. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Heel herkenbaar hoor. Hoe vaak ik nu nog tegen mijn man zeg: 'Ik ben een mama!'. Geweldig gevoel. Ik voel me er heel erg gesterkt door. Niemand kan me iets maken, ik ben maar mooi de mama van Emme, de liefste baby die er is.

    En het mooie is dat alle ouders dan van hun kind zeggen.
     
  17. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Het is heel onwerkelijk. Je bent voor altijd de mama van...... Dat is zo'n enorme verantwoordelijkheid die je hebt,tot je kindje het alleen kan, en daarna.... de zorgen blijven altijd. Onbezorgdheid bestaat niet meer... en ik zou voor geen goed meer terug willen naar voor mijn zwangerschap. Kan me een leven zonder mijn kind niet meer voorstellen.
     
  18. Saona

    Saona Fanatiek lid

    24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Haha, ik dacht al dat ik de enige was die zulke dingen dacht. Ik kon me niet voorstellen hoe hij eruit zou zien als hij zou kunnen lopen, woordjes zeggen en ik vind het nu weer moeilijk me voor te stellen hoe zijn stemmetje straks zal klinken... maar het gaat zo vanzelf! Ineens is het zover! Maar precies hetzelfde hier hoor ;)
     
  19. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    hier hetzelfde, al heb ik dan ook weleens als ik terug denk aan mijn eigen jeugd: wat is het hard gegaan...

    en dan besef ik dat dit eigenlijk ook hard gaat en dat je dus echt moet genieten wat we natuurlijk dan ook doen :D

    soms heb ik het over "mijn dochter"en dan moet ik er gewoon om lachen...zo onwerkelijk, hihi
     
  20. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    P'sies omschreven hoe ik dit ook voel. zon onwerkelijk nog.. zo wonderlijk.. en een geschenk uit de hemel. Echt waar, ik hou zo godsgruwelijk veel van ons jochie dat t soms gewoon pijn doet. Zelfs nu ik dit schrijf krijg ik al weer tranen van geluk in mn ogen.. Echt hoor, ben af en toe nog steeds een emo muts.. :rolleyes:
     

Deel Deze Pagina