groentenpap met vlees/vis

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by namoli, Apr 23, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. namoli

namoli Bekend lid

Jan 27, 2012
    697
    0
    0
    hey dames

Mijn zoon krijgt sinds 2 weken groentenpap met vlees/vis. Maar dat lukt niet zo goed. Hij spuugt het telkens uit en houdt de lippen stijf op elkaar. fruitpap is geen probleem. Hij krijgt naast vaste voeding nog steeds BV.

Is het niet erg dat hij zijn groenten en vlees/vis niet opeet of moet ik een andere oplossing zoeken?

alvast bedankt

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    1,094
    1
    0
    Beste Namoli,

Als je begint met het geven van groentehapjes kun je het beste met groente beginnen met een zachte smaak zoals worteljes, pompoen, courgette en bloemkool. Ook zou ik in eerste instantie niet twee smaken combineren, zodat je kindje eerst kan wennen aan de losse smaken. Ondertussen gewoon aan blijven bieden want het is waarschijnlijk een kwestie van wennen. Je zult zien dat je kindje om den duur dan wel een paar smaakjes lekker gaat vinden.
    Succes!

groet,
    Anne

3. namoli

namoli Bekend lid

Jan 27, 2012
    697
    0
    0
    groenten eet hij al van 5maanden dat gaat prima. Ik gebruik steeds 1 groenten per keer zoals wortel, courgette, bloemkool, broccoli, spinazie, prinsessenbonen, ... deze gecombineerd met rijst/aardappel of pasta. Maar sinds 2 weken heeft CB gezegd dat hij vlees en vis mag. Maar dat lukt niet. Dan eet hij niets van zijn groenten. Wat kan ik dan beter doen? Even stoppen met vlees en vis of gewoon blijven proberen? Want hij heeft dan geen groenten gegeten.

4. Nestle

Nestle Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    1,094
    1
    0
    Beste Namoli,

Misschien dat je om je dag vlees en/of vis kunt gaan geven of zelfs iets minder vaak? Het geven van vlees en vis mag namelijk wel maar is zeker geen must.

groet,
    Anne

Share This Page