Lieve meiden, even een vraagje...mijn dochter is morgen 11 weken oud (5,3kg) en je merkt dat ze bezig is met het proberen van het doorslapen...dat betekent voorheen was het altijd half 3, 3 uur...nu al 2 dagen 05:30 uur!..opzicht helemaal super natuurlijk, en vind het ook knap van haar! Maar nu maakt mama zich een beetje zorgen..want als ze rond 3 kwam, was het daarna 7 of 8 uur en dan 5 voedingen per dag 150/5 maar nu heeft ze rond 6 uur een flesje gehad en voor 100cc opgedronken en nu heeft ze net pas om half 10 weer een flesje op van 130cc...(150cc is gemiddelde wat ze kan drinken) Vraag: Hoe moet ik nu verder gaan om toch 5 voedingen op een dag te hebben? zoals vandaag zou dan zijn : 09:30-13:30-17:30-21:30 en dan late voeding van 23:00 (ze ligt vanaf 20:00 op bed, dus dan moeten we haar 2x wakker maken, is niet zo leuk voor d'r dnek ik) (normale schema 07:00-11:00-15:00-19:00-23:00..en dan de nachtvoeding erbij...) OPhogen en meer geven heeft geen zin dat kan ze echt niet meiden,en om de 3 uur geven wilt ze gewoon niet drinken want heeft ze geen honger...moeilijk he! Wat zouden jullie doen?..Zodat ze voldoende binnenkrijgt en het vannacht weer zo goed kan doen? x
wat het cb mij adviseerde (en ik dat heel fijn vond) is het volgende; begin de dag altijd tussen 06:00 -07:00 u en eindig tussen 22:00 -23:00 u. alles voor 06:00 is een nachtvoeding. Komt je kindje 05:30, geef dan een flesje van 90 of 120 water. Leg het daarna weer op bed. (ons kindje pikte het flesje van 90 niet, was 3 nachten geleden en is toen wakker gebleven tot 07:30 haha) wat belangrijk is: doe de nachtvoeding in zijn eigen kamer, maak geen oogcontact, houdt t zo donker mogelijk. Luier verschonen doe ik altijd wel, anders kan ik me voorstellen da thij niet verder wil slapen. Maak altijd je kindje wakker rond 07:00 u. Ik doe het dan rond 07:30 zodat ik einde middag de fles weer iets eerder kan geven omdat hij dan vaak zijn huiluurtje heeft. de fles van 07:30 maak ik dan wel iets kleiner dan normaal, omdat hij natuurlijk nog half vol zit. Gister wilde mijn zoontje hem bijna niet, maar toch de helft gedronken... En dus rond 07:00 begin je de dag met je normale schema: 07:00 / 11:00 / 15:00 / 19:00 / 23:00 zo leert je kind dat dit de dag is, en vanzelf zal die nachtvoeding gaan afvallen. mijn zoontje is 11weken+1 dag en heeft vanacht voor het eerst echt doorgeslapen tot 07:30. Hoera! er is hoop!
bedankt voor de uitleg!! En vanaf morgen zal ik hem dan ook proberen toe te passen maar hoe moet ik het dan vandaag doen?...gewoon wachten wanneer mijn dochtertje erom vraagt? x
kijk eens hoe het gaat als je de laaste fles rond half 10 doet. wieweet slaapt ze dan ook wel tot 05:30.... morgen weer een nieuwe dag.
Als ze rond 6 uur een fles heeft gedronken, dan zou ik die als eerste fles rekenen en dan die van 21.30 als laatse. Haar daarna niet meer wakker maken en kijken wanneer ze zich meld. Is dat midden in de nacht, dan geef je gewoon een kleine nachtvoeding. Is dat pas weer rond 6-en, gefeliciteerd, je hebt een officiele doorslaper