Meer spugen bij verschillende voedingen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door MariekeV, 19 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Ik snap het even niet meer...

Onze zoon krijgt een Zweedse fv Lemolac die wat makkelijker verteerbaar is omdat hij wat moeilijk poepte van de normale voeding van dat merk en hij spuugt hier ook een stuk minder van. Nu begint hij daar erg veel honger van te krijgen en wilde het liefste 6 flessen van 180+6 per dag.

Omdat hij nu 4 maanden is zijn we overgestapt op opvolgmelk Babyplus vanaf 4 maanden van datzelfde merk en we mengen dat met zijn 'speciale fv'. Meer dan de helft is nog steeds die Lemolac. We zijn nu zo'n week bezig en hij leek er wat meer tevreden van te zijn.

Maar nu is het vaak brullen na zijn fles en hij is weer begonnen met spugen en hij heeft daar ook last van. Twee uur later kan hij nog rustig een zuur goedje opspugen en zeker afgelopen nacht heeft hij er flink van gespookt. Toen ik hem op mijn arm nam (rechtop) viel hij in slaap maar zodra ik hem neerlegde was het weer huilen.

Ik snap het niet.. als hij reflux zou hebben dan zou hij bij Lemolac toch ook zo hebben moeten spugen omdat dat dat met het afsluitklepje in de maag te maken heeft? Of kan de ene voeding gewoon voor veel meer maagzuur zorgen dan de andere? De voeding is echt niet zoveel anders, de speciale voeding is in basis hetzelfde, alleen is de voeding wat zuurder gemaakt.

Nou heb ik hier bij de apotheek de Zweedse variant van Johannesbroodpitmeel besteld en wil ik dat erbij gaan mengen. Maar helpt dat ook bij veel maagzuur of als het maagje geirriteerd is?

Als hij ervan blijft spugen wil ik weer bij de arts van het cb aan de bel trekken. Daar zei een medewerkster vandaag dat ik hem anders maar eens wat pap moest gaan voeren, dat was ook wat dikker. Je hebt hier speciale pap vanaf 4 maanden. Maar ik wil hem nog helemaal niet bij gaan voeden, daar wacht ik liever mee. En ik kan toch niet een hele fles door pap vervangen?

Ik heb er nu al schrik voor om hem groentenhapjes te gaan geven. Als hij al zo sterk reageerd op een andere voeding van hetzelfde merk, hoe gaat dat dan als hij groenten gaat eten? Gaat hij daar dan ook zo enorm van spugen?

Zo even veel vragen, ik hoop dat iemand die ervaring heeft veel spugende beebjes me verder kan helpen?

2. randi

randi Niet meer actief

reflux hangt toch wel af van de voeding ook hoor, de ene pap brengt de reflux sneller naar boven dan de andere. hij spuugt minder maar toch spuugt hij van de andere voeding ook en 2 uur na de maaltijd wenen en spugen is een klassiek voorbeeld van reflux. jhbpm kan dit gedeeltelijk verhelpen en is zeker geen slecht idee om te gebruiken maar als je zie dat dit niet voldoende is zou ik toch eens naar de ka gaan om te zien of er geen medicatie nodig is. als je met vaste voeding begint en hij heeft reflux zal dit sneller genezen hoor, is de reden zelfs dat ik vroeger met vaste voeding ben moeten starten van mijn ka en het is een wereld van verschil

3. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Ik zou even afwachten wat die johannesbroodpitmeel doet... Het maakt de voeding wat dikker en dat zou best eens genoeg kunnen zijn. Als dat niet werkt kan je altijd weer verder kijken, toch?
    Als je nog niet wilt bijvoeden kan je misschien via het CB een verwijzing vragen naar een kinderarts om er eens naar te laten kijken.

Succes! Hopelijk is de JHBPM voldoende!

4. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Stockholm
    Hoi hoi! Bedankt voor jullie antwoorden! Ik ga het vanavond proberen met JBPM of Nestargel zoals dat hier heet. Tot die tijd krijgt hij alleen Lemolac (heeft hij de laatste 3 flessen nu gehad) en daar doet hij het toch beter op. Alleen hij zal er echt niet lang genoeg meer aan hebben... Hopenlijk werkt het voldoende zodat hij iig niet meer zo spuugt, het was zo enorm sneu gisterenmiddag.

En dat gaat goed met de voeding Randi? Wat geef je ze al? Groenten en fruit? Ik wil er eigenlijk mee wachten tot hij een maand of 5-6 is maar als het echt niet lukt met die babyplus dan moet ik toch ook eerder beginnen anders valt hij om van de honger straks ;)

Mijn vriend en ik hebben ook al besloten dat als het niet lukt met JBPM we ons niet weer af laten schepen bij het cb. Volgende week heb ik daar een afspraak staan en dan gaat hij ook mee.

5. randi

randi Niet meer actief

ik ben hier gestardt op 3 maand (advies van de ka voor er reacties opkomen ;) ) met groentehap maar dat vonden ze niet echt lekker dus dan fruit gegeven en dat ging van de eerste keer vlot en zonder problemen. alleen meloen moeten ze niet hebben maar al de rest van fruit uitgezonderd kiwi, aardbei en druiven ( laatste heb ik nog niet geprobeerd). sinds een week geef ik nu ook groenten erbij. de worteltjes doen het hier prima maar met brocoli kan ik ze niet verleiden ( zelfs niet met appel erbij) vandaag ga ik dus bloemkool aanbieden met een worteltje. had eerst wat schrik om met fruit te beginnen omdat dit toch moeilijker verteerd dan groente maar dit was in mijn geval blijkbaar niet nodig. ze hebben in elk geval geen krampen of pijn ervan dus ben dik tevreden met vroeger te beginnen. maar dit is mijn persoonlijke ervaring hé ;) maar je kan inderdaad eerst eens zien wat jbpm doet en als dit echt niet helpt zou ik zeker aandringen op verder onderzoek en je niet laten afschepen.

6. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Stockholm
    Ah fijn om te horen dat jouw meiden het zo goed doen Randi! Ik ga hier rond de 5/6 maanden beginnen met een aardappeltje denk ik.. Er zitten nogal wat voedselallergien aan zijn vaders kant dus ik wacht liever nog even.

Vanmiddag weer een blérende baby gehad na 2,5 uur omdat hij echt niet volraakt van de voeding die hij eerst kreeg, ik dacht eerst dat het iets anders was maar hij echt honger.. Ik moet echt overstappen naar de Babyplus. Hopenlijk werkt het met JBPM.

Maar hoe maak je dat eigenlijk klaar? Duurt dat lang of kun je het van te voren al klaar maken en in de koelkast zetten? Mijn zoon is nogal onberekenbaar, soms komt hij om 3 uur 's nachts, een andere keer om 5 uur. En het is dan ook gelijk paniek als hij honger heeft.. Als ik het eerst moet koken en daarna af moeten laten koelen dan heeft hij tegen die tijd de hele flat wakker gebruld?

7. randi

randi Niet meer actief

nee hoor je kan het best op voorhand maken , gewoon het aantal scheppen dat op de doos staat bij de melk doen , schudden en de ijskast in. hoop voor je dat het werkt meid ;)

Deel Deze Pagina