domperidon! wie ervaringen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door winnythepooh, 5 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. winnythepooh

winnythepooh Niet meer actief

Hoi,

ik geef mijn zoontje bv en kv, omdat mijn bv terug is gelopen. ik ben al 1,5 maand bezig om het weer op te krikken en ik heb alles al geprobeerd
    -extra aanleggen
    -extra kolven
    -neusspray
    -borstcompressie
    -micronazolcreme voor eventueel spruw
    -uitrusten
    -samen op bed liggen
    enz
    dus ik weet het gewoon echt niet meer! doordat ik dus mijn zoontje afgekolfde melk en kv uit een flesje geeft gaat hij erg kort nog maar aan de borst drinken, na de tsr laat hij los dus dat is ook niet echt stimulerend. Ik wil die kv en afgekolfde melk uit flesje afbouwen en weer volledig bv gaan geven, mijn enige redmiddel kan domperidon zijn. heeft hier iemand ervaring mee?

Liefs

2. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ja ik.... ik gebruikte het incidenteel hoor om kleine dipjes op te vangen. 1 pilletje 's avonds was al voldoende om de ochtend erop met stuwing wakker te worden. Maar van vrouwen om mij heen die echt kampte met flinke terugloop slikten een week 2 pillen per dag (ochtend en avond) en daarna een week alleen 's avonds en dan een paar dagen nog om de dag. Ligt een beetje per vrouw verschillend.

Op borstvoeding.com staat veel info. En er wordt trouwens geadviseerd om dit in overleg met een lk te doen. Maar die afweging kan je zelf het beste maken denk ik.
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Domperidon [1]

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik had echt exact hetzelfde! Mijn zoontje liet ook na de tsr alweer los omdat er te weinig in mijn borsten zat. mijn productie holde achteruit!

na 4 weken proberen en zelfs regelmatig 4 regeldagen achter elkaar niet hadden geholpen heb ik domperidon genomen. 2 pillen per dag werkten supergoed! ik kolfde weer 180cc ipv 60 en mijn zoontje wilde weer aan de borst.

helaas reageerde mijn lichaam er na een paar dagen heel heftig op (en ik heb dat nog nooit gehad, een reactie op iets!) en moest ik stoppen. toen liep mijn voeding ook weer enorm terug.

na 5 weken proberen mijn productie op gang te krijgen heb ik moeten stoppen. met pijn in mijn hart, dat wel. maar aan de andere kant geeft het wel rust dat ik het niet meer hoef te proberen.

4. winnythepooh

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb overleg gehad met een LK en zij stelde het mij voor en wees mij ook naar de website, maar mijn ha is er fel optegen. Ik heb alle info al gelezen op de website, maar ik was benieuwd naar moeders hier die er ervaringen mee hebben vind ik wat betrouwbaarder is een groot woord, maar je snapt me wel ;)

Marieke: welke reacties kreeg je ervan? Ik ben namelijk snel gevoelig voor medicijnen, dus vind het wel een beetje eng.

Ik heb zelfs een email gestuurd naar die Jack Newman, maar als reactie kwam ik ook niet verder mee, hij (of zijn PA) stuurde terug dat ik vaker aan moest leggen (goh, dat had ik nog niet geprobeerd :S)dus daar ben ik ook niet wijzer van geworden

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik kreeg enorme buikkrampen en dunne ontlasting, moest ieder half uur naar de wc. (echt direct als ik aandrang voelde)
    toen ik stopte ben ik een paar dagen goed misselijk geweest en kon ik haast niets meer eten. was best heftig.

hier vond de arts het juist een goed idee.. lekker duidelijk haha! maar het komt wél in je melk terecht, dus je moet voor jezelf beslissen of je dat een bezwaar vindt.

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Domperidon kun je tegenwoordig gewoon bij de drogist kopen, dat hoeft je ha dus niet te weten... ;) Als je het onder begeleiding van je lk gebruikt en verder geen andere medicijnen hebt waarmee het een reactie kan geven, kun je het volgens mij gewoon gebruiken.

Ik heb het ook gebruikt om mijn productie in het begin een boost te geven. Jitte kreeg weinig uit de borst, werd moe van het drinken, viel in slaap en kwam na een uur weer om hetzelfde riedeltje te volgen. Erg vermoeiend voor mij en voor haar. Ik moest het 3 dagen gebruiken van de LK, 1 dag 2x3 tabletten, 1 dag 2x2 tabletten en 1 dag 2x1 tablet. (gebruik verschilt erg per lk) Bij mij hielp het goed, ik had binnen de kortste keren weer stuwing. Heb het uiteindelijk maar anderhalve dag gebruikt, de rest ligt nog in de kast voor geval van nood.

7. winnythepooh

8. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Mij heeft de domperidom me door de 4 maanden dip heen geholpen. Eerst een week 2 maal daags en daarna 1 keer daags voor een week.
    HA vond het maar zo zo maar de apotheek vond het een goed plan. Net als de LK.

9. 2schatjes

2schatjes Lid

27 dec 2008
    75
    0
    0
    Hoi dames,

Je kan dat toch niet meer gewoon bij de drogist halen toch?
    Ik heb vandaag bij de kruidvat geinformeerd maar daar hebben ze het niet meer.
    Hier hebben we ook een dipje. Mijn dochter is nu 4 maandjes en heeft veel last van haar darmpjes. Hierdoor heeft ze pijn met het voeden en wil daarna niet meer eten. Ook is mijn menstruatie nu pas weer begonnen en dat helpt er ook niet aan mee. Daarbovenop moet ik as maandag weer gaan werken ....
    Waar kan je het halen dan, of moet het echt via de huisarts?

groetjes Nantens

10. winnythepooh

Nantens: je moet eerst alles er aan gedaan hebben op een andere manier om je bv op te krikken. Domperidon is het allerlaatste middel wat in overleg met een LK geadviseerd wordt. Dat mag je niet op je eigen houtje gaan gebruiken. Je kan het zonder recept halen bij een apotheek, maar ik zou eerst contact opnemen met je ha of met een lk voor je eraan begint.

11. winnythepooh

uhh nou weet ik alleen niet wanneer ik domperidon in moet nemen. Voor of na het eten? Wat deden jullie?

12. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Als ik het nog goed weet werkt het na zo'n twee uur. Staat dat mss in de bijsluiter? Ik nam het in zo'n uur voor ik ging voeden. S'ochtends had ik nog genoeg maar daarna zakte het in.

Deel Deze Pagina