Voorweeen....... snellere bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door demi79, 14 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. demi79

demi79 Actief lid

15 aug 2008
    187
    0
    16
    Hallo allemaal,

Ik ben nu 39 weken zwanger en heb last van pijnlijke voorweeen (harde buiken, soort menstruatiepijn, krampen). Ik krijg er alleen s'nachts last van en heb hierdoor weinig nachtrust. De afgelopen week al twee nachten veel pijn gehad. Weeen die om de paar minuten kwamen en ze bleven zeker 2,- 2,5 uur hangen. Daarna zakten ze af...De volgende dag loop ik dan nog met wat buikkrampen rond. Nu is het weer wat rustig.

Ik vroeg me n.a.v. het bovenstaande of hierdoor de bevalling eerder op gang kan komen en of de bevalling sneller gaat. Ik lees bij enkele bevallingsverhalen met voorweeen dat hierdoor alles al een beetje verweekt is en daardoor de bevalling sneller gaat.

Wie heeft dit ook zo ervaren? En ben je ook eerder bevallen dan je bevallingsdatum of zegt dit juist helemaal niets?

2. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    ik heb 3 dagen lang met alleen ma voorweeen gelopen om de 10 a 15 minuten, dag en nacht.
    doordat ik weinig tot geen nachtrust kreeg en anders uitgeput zou zijn als de bevalling echt zou beginnen hebben ze ingegrepen. ben met precies 40 weken ingeleid, dat veroorzaakte hele heftige "voor" weeen die helaas niets deden. ze kwamen elke 2 minuten en duurde ruim een minuut ma kreeg geen ontsluiting.
    op maandag ochtend verder gegaan en ook dat had tot 3 uur niets gedaan.

uiteindelijk besloten te stoppen met inleiden en ik zou die avond na huis gaan. om 4 uur pijnstilling gekregen ( spierverslapper) ma om 6 uur hield ik het niet meer van de pijn. kwart voor 7 kwam de gyn toch even kijken en ik had 3 cm ontsluiting. gelijk de vliezen gebroken en om 3 voor 8 is me mannetje geboren. dus van 3 cm tot 10 heb ik 1 uur over gedaan. en toen 12 minuten persen.

dus het voorwerk heeft zeker nut!

geniet nog even van je zwangerschap! want je gaat het echt missen straks. die trapjes en het geschuif.

en alvast een hele goede bevalling toegewenst

3. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    voowerk zegt trouwens niet over of je eerder bevalt. sommige lopen er 3 weken mee.

4. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.385
    0
    0
    erembodegem
    Idd ik had sinds week 34 voorweeën.
    En ben met 38weken en 3dagen bevallen.

Moet wel zeggen dat ik een vrij snelle bevalling gehad heb.
    Ik had door de voorweeën al een ruime 3cm ontsluiting.

5. gevalletje

gevalletje Actief lid

3 mei 2008
    254
    0
    0
    ik heb al 7 weken voorweeene maar nog steeds niks hier... dus dat zegt ook helemaal niks.

6. Ik had door de voorweeen wel al 3 cm ontsluiting

7. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Maar toch lees je vaak dat voorweeen al een hoop werk verrichten, door soms ontsluiting (cm) op te wekken.

8. Paula0305

Paula0305 Actief lid

13 jan 2008
    143
    0
    0
    administratief
    Rotterdam
    ik heb ook sinds een ruime week last van die voorweeen - heel vervelend! Vrijdag weer een afspraak bij de VK, maar kan die dan dus kijken of ik al ontsluiting heb begrijp ik uit de verhalen hier?

9. demi79

demi79 Actief lid

15 aug 2008
    187
    0
    16
    Doen ze bij jullie dan ook zo'n pijn dat je ze weg moet puffen?

Bij mijn doen ze echt veel pijn, lijken bijna op gewone weeen alleen heel erg onregelmatig (ik heb al twee eerdere bevallingen gehad). Ik kreeg er de laatste keer ook pijnlijke steken van in mijn rug bij.

10. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    man ik heb wat nachten in bad gezeten, ik heb ze vooral in mijn rug heel erg gehad vanaf een week of 31-32 ergens, wel 2 cm ontsluiting erdoor maar ben ingeleid met 38 weken..

11. Twinkeltje

Twinkeltje Actief lid

4 jan 2008
    131
    0
    0
    Ik heb ook al bijna 2 weken last van voorweeen. Soms zo erg dat ik er echt neit van kan slapen en in bad/onder douche moet wil het wat draagbaar zijn. Heb Temazepam gekregen om te slapen, maar durf het niet te slikken. Apotheek zei dat er een kans bestaat dat als je het 24 uur voor de bevalling gebruikt de baby mogelijk niet zelfstandig kan ademen. Ben kapot, moe en toe aan bevallen. Tot 39 weken doen ze hier niets met inleiden. Dus nog max 2 weken. Vorige x met 33 weken bevallen.

12. 4days

4days Niet meer actief

Misschien zit er een kern van waarheid in ja. Hier totaal geen voorweeen, zelfs niet het kleinste krampje, en een bevalling van 28 uur... Ik denk dat het lichaam als je geen voorweeen hebt gehad eerst nog eens helemaal moet beginnen met verweken en verstrijken van de baarmoeder enzo, terwijl je lichaam dat ook tijdens voorweeen kan doen.

13. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    ik heb totaal geen voorween gehad , alleen de dag zelf(achteraf) beetje ongie gevoel verder niks en ben in 4uurtjes bevallen.

14. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Ik heb bijna 3 weken voorweeen gehad. Toen ik met 40 weken gestript werd bleek dat ik al 3 cm ontsluiting had en dat de baarmoedermond al helemaal plat was.

De verloskundige vertelde mij dat als het eenmaal echt zou beginnen het waarschijnlijk heel snel zou gaan. Vorige week donderdag ben ik bevallen in slechts 1 uur en 23 minuten.

Wel ben ik met precies 41 weken bevallen, dus het zegt denk ik niks over het tijdstip van bevallen.

15. mamma van stef

mamma van stef Bekend lid

27 jan 2008
    957
    0
    0
    heb ook enorm last van voorweeen, gisteren avond en vannacht om de 4 minuten en een minuut aanhoudend...
    ik HOOP dat het wel iets van voorwerk oplevert hahaha!

bij stef niks last gehad van voorweeen ed en het duurde 22 uur voordat ik volledige ontsluiting had

Deel Deze Pagina