postnatale depressie

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door miss spider, 16 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miss spider

miss spider Actief lid

30 jun 2009
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,

ik heb sinds een paar maanden een pnd.Nu ben ik gister bij het uwv geweest,en over een maand moet ik weer aan het werk.Kan wel janken!Voel me echt nog niet lekker in me vel zitten,en slaap het liefst de hele dag(maar kan helaas niet slapen,dus ben oververmoeid,kan echt uren liggen,zonder dat ik in slaap val zo druk is het in mijn hoofd)doe hele dagen niks anders dan snauwen,ik ben gemeen tegen de kids af en toe,al met al dus absoluut niet de moeder die ik zijn wil en kan zijn.heb medicijnen tegen de depressie,en zit aan de oxazepam 2 tabletten per dag.hoe moet ik in vredesnaam gaan werken?ben echt ten einde raad,en vraag me af of meer meiden hier mee te maken hebben gehad,en hoe jullie het opgelost hebben.ben na mijn zwangerschap ontslagen(contract niet verlengt)dus moet werk zoeken.Moet ik daar aangeven dat ik aan de medicijnen zit?Kan alleen hier in de buurt zelf werken omdat ik dus ook geen auto mag rijden nu.

al met al wie heeft er tips voor me

liefs een erg wanhopige mama

2. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Kan je niet helpen maar sterkte ermee!

3. aukje86

aukje86 Actief lid

6 jan 2009
    366
    1
    0
    Jongerenwerkster
    Zuid Holland
    Wat vervelend! Die mensen kijken echt niet wie voor ze zit, die sturen je zo snel mogelijk weer aan het werk, al ben je er nog niet klaar voor. Ik zou nog met iemand van de GGD (of GGZ, haal de altijd door de war...) gaan praten. Toen ik goed gekeurd was door het UWV, werd ik door hun weer afgekeurd, kreeg toen een uitkering. Hopelijk komt het goed. En anders je weer elke dag ziek melden, dan zit je ook zo weer in de ziekte wet, en heb je ten minste de tijd om je weer beter te gaan voelen!
    Heel veel sterkte ermee!

4. Djuke

Djuke Bekend lid

Haai Miss Spider,

Wat rot dat je ook PND hebt. Ik dus ook, al gaat het bij mij gelukkig al stukken beter. Bij mij is het na een week na de geboorte vastgesteld. Ik had zelf aangegeven bij de vlos en kraamzorg dat het niet goed ging in mijn hoofd.
    Via de huisarts en GGZ heb ik medicijnen gekregen. En via het kraambureau heb ik nu particuliere hulp in huis. Vooral dat laatste helpt mij enorm.
    Dus is dat voor jou geen idee? En werken, ik zou overleggen met de huisarts en die met de bedrijfsarts laten bellen. Want werken kan echt nog niet! Kan me goed voorstellen dat je nu lichtelijk in paniek raakt.

Hopelijk kom je gauw uit de put meis!

5. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    precies kan je niet naar een arbo-arts? Die kijkt toch altijd of iemand aan het werk kan of niet? Succes

6. Als jij het niet eens bent met de beslissing van het UWV dat je over een maand weer aan het werk moet, moet je gewoon bezwaar aantekenen. Daarin moet je heel duidelijk aangeven wat jou klachten zijn. Schrijf desnoods op wat je hier hebt opgeschreven.

Een geef duidelijk aan dat jij nog niet in staat bent om te werken. Maak desnoods kopieën van de doosjes medicijnen waar de etiket opstaat.

Sta je onder behandeling van een arts? Of beter gezegd onder begeleiding? Geef dat aan, desnoods met de naam van je arts.

En belangrijk vergeet niet op ALLE documenten die je meestuurt je sofi nummer te zetten.

Echt hoor teken bezwaar aan!! Dat is het enige wat je nu kunt doen. Een vriendin van mij heeft dit ook gehad, en haar bezwaar is gegrond verklaard.

En voor een volgende controle gewoon om een andere UWV arts vragen!!

Succes ermee. En natuurlijk sterkte.

7. Een arbo arts kan je alleen heen als je een werkgever hebt.

Hier trouwens ook een PND patient.

8. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    ow oke wel logisch

9. miss spider

miss spider Actief lid

30 jun 2009
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou,ik ben bij de dokter geweest om gewoon eens te overleggen hoe of wat ik moet doen.Hij gaf aan dat het nog niet verstandig is om aan het werk te gaan,omdat ik nog heel warrig in me hoofd ben.Ga dus maandag het uwv bellen en maar eens horen hoe of wat

10. Hoi allemaal, ik reageer even in dit topic, omdat ik ook sinds de bevalling al eigenlijk depressief ben. Ik probeer nu weer naar de GGZ te gaan voor gesprekken. Maar ik moet op 1 maart weer beginnen met werken. Ik voel mij hier nog absoluut niet toe in staat, aangezien ik thuis amper kan functioneren.. :( maar waar moet ik in hemelsnaam beginnen om een uitkering te kunnen krijgen?? Ik heb mijn teamleider nog nooit ontmoet (overplaatsing van bedrijf) dus ik vind het ook niet fijn om haar te bellen eigenlijk.. ik weet niet waar ik moet beginnen, help..

Miss spider succes maandag

11. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    hey miss spider, wat rot joh! Sowieso van de ppd maar ook van dat gezeik met het uwv!

Ikzelf heb ook een ppd, jaar geleden begonnen en inmiddels gaat eht veel beter. Werk weer bijna alle uren die ik wilde. Maar het klinkt helaas erg bekend dat uwv en arbo behoorlijk kunnen trekken aan je! Mijn ervaring is, dat ze altijd proberen het maximale te willen en dan nog net even meer!

Je moet er niet mee blijven zitten....

allereerst: heb je een psycholoog/arts waar je onder behadeling bent? Die kan namelijk als deskundige een oordeel geven over jouw situatie en daarover ook in gesprek gaan met uwv.

ten tweede kun je zelf bezwaar aantekenen. Fijn is als iemand jouw helpt met het opstellen van de brief.

Ten derde, over wat je wel en niet moet zeggen tijdens sollicitatie, ik zou er nu even mee wachten want als je bezwaar aantekent etc. zal er eerst opnieu gekeken moeten worden....

Wat ik je wel wil zeggen, hoe moeilijk het ook is en ik spreek uit ervaring, probeer het slapen overdag echt te gaan terugvoeren. Overdag even rusten is prima, bijvoorbeeld een half uurtje, maar veel proberen te slapen is niet verstandig....

Verder kan op een gegeven moment wat werken juist ook fijn zijn en afleiding geven, en dat bouw je ook op. Bijvoorbeeld eerst 2 keer een uur per week. Als je op een gegeven moment zoiets doet, een doel hebt, kan dat ook helpen je dag een ritme te geven. maar nogmaals: ik weet dat eht heel moeilijk is en dat je echt zult moeten knokken!!! En die onrust van de uwv helpt niet echt emt het vinden van rust he?

Heel veel sterkte!!!

12. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36

goed dat je dat gedaan hebt! En probeer anders of degene vand e uwv contact legt met de arts, dan kunnen ze het mooi van hem/haar horen! Anders moet jij overal maar weer je woordje doen en je druk maken...terwijl je arts dus zelf ook al het advies geeft om nog niet te gaan werken.

Nogmaals sterkte!!!

Deel Deze Pagina