lekkende borsten/zoogkompressen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door linda82, 13 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda82

linda82 Lid

26 sep 2007
    28
    0
    0
    Verpleegkundige
    Hallo,
    Sinds vorig weekend ben ik moeder van een prachtige dochter, borstvoeding geven gaat op zich prima maar nu de stuwing over is lopen mijn borsten gewoon leeg, als ze maar aan een borst wil drinken loopt de anderen voor de volgende voeding leeg.Nu weet ik wel dat mijn borst weer nieuwe melk gaat maken maar het geeft enorme lekkage. Nu gebruik ik zoogcompressen van de kruidvat soms zelfs twee maar mijn kleding is in no time nat. Gebruik ik de verkeerde compressen of weet iemand iets anders om hier aan te doen.

Groetjes Linda

2. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    ik vind die van kruitvat niks, heb liever natusan of etos merk

3. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Had ik ook! Gaat vanzelf over, volgens mij kun je er weinig aan doen.
    Je borsten moeten zich eerst afstemmen aan de drink behoefte van je kindje....

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Gebeurt hier ook, nog steeds trouwens ;), maar wel minder. Ik doe een dik spuugdoekje in mijn bh bij de borst waar ze niet drinkt. Zoogcompres is veel te dun en die moet je dan toch ook vervangen.

5. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

5 nov 2006
    430
    0
    0
    Een tip als je voorraad op wilt gaan bouwen. Van avent hebben ze opvangschelpen. Die vangen de melk op en die kun je dan invriezen. Bracht mij in het begin zo'n 50-70 ml per dag op.

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier de eerste tijd ook tijdens het voeden een lekkende andere borst, daar legde ik een handdoek of hydrofiel luier neer. En overdag ook geregeld natte kleding, dus ik had gewoon zoogcompressen in, die deed ik elke voeding verschonen. Dat lekken is vanzelf overgegaan, ik durf alleen niet te zeggen wanneer het was, maar ik moet zeggen dat ik nu al een tijdje niet meer 'ongewenst lek' ;) .

7. Siesje

Siesje Actief lid

24 jan 2007
    430
    0
    0
    Hier ook een hoop lekkage gehad! Moet eerlijk zeggen dat ik ze nu nog steeds nodig heb, want lekken doe ik nog steeds.
    Toen ik veel lekte, wisselde ik zeker iedere voeding de compressen, omdat dat met het ook op spruw ook beter is. Natusan is het enige merk dat me tot nu toe goed bevallen is.
    Als mijn borsten gaan lekken tijdens het voeden (of tijdens douchen ofzo) "prik" ik gewoon mijn vinger in mijn tepel. Door die druk houdt het al snel op.

8. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Je zou bij intensief gebruik ook van die wasbare van Avent kunnen gebruiken; dan hoef je niet steeds nieuwe wegwerp compressen te kopen. Ik heb trouwens het idee dat het merk van de wegwerpcompressen niet zoveel uitmaakt...
    Hopelijk wordt het lekken snel minder; het is echt gewoon irritant, hè? ;)

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Die opvangschelpen heb ik ook gebruikt. Mooie manier om zonder inspanning een voorraad troostslokjes op te bouwen.
    Als je dat niet ziet zitten: ik deed ook meestal een opgevouwen spuugdoek of washand in mijn bh, of hield er een handdoek tegen.

Duurt niet eeuwig hoor dat lekken, meestal is het met een week of 10 over.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mijn nichtje heeft 3 kinderen aan de borst gehad en heeft constant 'last' gehad van een lekkende borst tijdens het voeden (alle 3 1 jaar). Ik heb het idee dat het bij mij ook zo zal zijn, mijn borsten lekken behoorlijk. Niet tussen de voedingen door trouwens, ik gebruik geen zoogcompressen meer. Ik had ook die wasbare van Avent.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Later lekken ging ik altijd tegen met de deurbelmethode.

12. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik gebruikte de compressen van Chicco, die had ik gekocht bij baby-walz. Die lekken echt niet door en ze voelen ook niet nat aan, wat belangrijk is omdat je tepel anders week kan worden. Weet alleen niet waar je die nog anders kan kopen.

Het lekken bij het voeden of kolven had ik ook, hoort er bij denk ik :)

Groetjes Rosa

13. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Bij mij lekt het ook gigantisch. Ik heb regelmatig mijn bed drijf en drijfnat. Vooral als hij doorslaapt.. En als hij dan 's ochtends wil drinken dan moet ik een handdoek of iets dergelijks op de andere borst houden anders komen er hele stralen uit.
    Zoogcompressen heb ik geprobeerd maar als ik eenmaal begin te lekken dan hebben zoogcompressen ook geen nut meer..

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Klopt, die helpen alleen bij druppeltjes.
    Ik had net onder mijn hoofdkussen in bed een dubbelgevouwen baddoek liggen. Dat scheelde enorm in het uit het bed drijven. Hoefde ik niet elke dag lakens te wassen.

15. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ja, dat lekken is heeeeeeeeeeeel herkenbaar,jammer idd dat je de kraan niet dicht kan draaien.
    Het wordt echt minder na verloop van tijd.
    Ik gebruikte ook altijd een spuugdoekje tot een maand of 3.
    Als ik kolf op mijn werk gebruik ik nog steeds een handdoekje bij de kolfloze borst.
    Paar weken terug begon die opeens weer te lekken.
    Nouja,niets zo veranderlijk als de borst zullen we maar zeggen. :D

16. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ik heb een hydrofiele doek onder de borst waaruit gedronken wordt en de andere helft prop ik in mijn bh van de kindloze borst.

17. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    Heeft ook iemand die lilypads geprobeerd? Volgens mijn kraamhulp zouden die niet zo goed zijn voor je tepels? Is dat ook zo?
    Ik heb ze zelf niet hoor, gewone zoogcompressen en dat gaat goed, maar een vriendin van mij vroeg me waarom ik die niet had.. naja omdat dit ook goed gaat dus..

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ze zijn prima, alleen werkt het niet bij iedereen. Een zondvloed houden ze niet tegen.

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb wel Lilypadz, maar ik vind ze niet zo handig. Een doekje die je er tussen propt, haal je er zo weer uit en gooi je in de was. Die Lilypadz, als ze dus niet goed werken (zoals bij mij) en er komt dus toch melk uit, moet je afspoelen en afdrogen en weer netjes terug 'plakken'.
    Verder zijn ze wel makkelijk, als je tussen de voedingen nog lekt, je ziet ze namelijk niet onder je kleding. Maar ik lek niet meer tussendoor, dus heb ze niet nodig.

20. Anique

Anique Niet meer actief

Ik heb ook Lily-padz gekocht.. ze lijken mij wel fijn omdat je dan ook zonder bh kunt slapen... Ach.. we gaan het eens proberen...

Deel Deze Pagina