Wanneer weer sporten na keizersnee...

Discussion in 'Na de bevalling' started by sennadesi, Feb 12, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sennadesi

sennadesi Lid

Jan 31, 2008
    53
    0
    0
    Groningen
    Vanaf wanneer mag je weer gaan sporten na een keizersnee?
    Mijn zoon mike is op 10 januari via een keizersnee geboren vanwege toch niet genoeg indalen ondanks 9 cm ontsluiting.
    Nu heb ik een buik overgehouden die te vegelijken is met het overtollig vel wat overblijft als je heel veel bent afgevallen.
    Nu gebruik ik mijn buikspieren nog niet optimaal omdat dat niet mocht vanuit het ziekenhuis en als ik het wel even voorzichtig doe doet het wel pijn.
    Hoop dat jullie kunnen vertellen wanneer ik weer kan sporten en dat de pijn van de buikspieren een beetje minder worden....

Verder nergens last van. Geen pijn aan de wond of omgeving alleen als de broekrand er op ligt een beetje gevoelig maar verder niks.

groetjes!

2. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

Feb 15, 2008
    1,890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    ik zou dat even met je gyn overleggen; herstel gaat bij iedereen anders, toch?

een meisje wat ik ken zat na zes weken were op haar paard, maar ik geloof wel dat dat héél snel is.

enne... nog gefeliciteerd met je kindje natuurlijk!

3. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Hoi!

Allereerst gefeliciteerd! Ik heb zelf vorige week een (geplande) keizersnede gehad, heb hetzelfde buikprobleem bij mij ook al gezien, de buik hangt echt over het litteken heen. Mijn gyn vertelde mij dat ik na 6 weken mag gaan sporten, inclusief het gebruik van alle buikspieren, maar dat ik wel even de nacontrole moest afwachten. Deze is ook gepland voor 6 weken na de operatie, dus ik ga daarvan uit. Succes ermee...ik hoop dat het nog goed komt, ik heb nog maar 4kg overgewicht maar die buik... Maar goed, ik heb er wel het mooiste wat er bestaat voor terug gekregen dus ik klaag niet!

4. Romaira

Romaira Fanatiek lid

May 23, 2008
    4,067
    0
    0
    mijn buik hing ook echt over de wond heen maar moet zeggen dat het wel steeds minder word !

en kwa sporten zou ik echt even de na controle afwachten .

Share This Page