hallo meiden, ik heb altijd al last gehad van mijn rug (door mijn overgewicht) maar nu heb ik het steeds vaker.. als ik op bed lig moet mijn vriend me helpen overeind te trekken, omdat ik anders teveel pijn heb! het is ook alleen onderin me rug.. en als ik geen BH aan heb, dan heb ik moeite met ademhalen en doet het ook pijn, bij mijn ribben in de buurt.. komt dit doordat mijn borsten zwaarder zijn? en mag je fysio hebben tijdens je zwangerschap voor je rug? of hebben jullie misschien nog andere tips? xx
Natuurlijk mag je fysio, je kan ook naar de mensendieck-therapeut gaan, die let goed op je houding en je krijgt oefeningen. Succes!
Tuurlijk mag je fysio als je zwanger bent, en er is ook speciale zwangerschaps-Mensendieck, wat dib al zei. Goed opletten dat je je rug niet laat doorzakken in een holle houding, bekken kantelen en rug recht! Ook recht zitten en zorgen voor een goede matras en kussen (maar die zul je al wel hebben als je vaker last hebt van je rug). Ik had in het begin van mijn zwangerschap best last van m'n onderrug, met 13-14 weken was het over. Zal wel door de banden komen, want een buik had ik toen nog niet. Bij mij hielp een warme kersenpittenzak goed, of een warm bad.
tuurlijk mag je fysiotherapie met mijn eerste nergens last van en mijn tweede auw ben nog maar 13 weekjes maar loop al bij de fysio lage rugpijn en (zwangerschaps) ischias therapie voldoet goed