Vieze geur

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Zonnetje21, 13 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnetje21

22 sep 2008
    76
    0
    6
    hallo dames

ik heb even een genante vraag :(

sinds ik ben bevallen vind ik het zoooo stinken daar beneden. Ik dacht dat het kwam door het bloeden, maar nu vier weken na de bevalling bloed ik niet meer maar vind ik het nog altijd vies ruiken. Ik was echt vele malen per dag met water maar dat lijkt dus niet te helpen.

is dit normaal na de bevalling of zou ik een infectie of iets kunnen hebben?

2. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Ik zou dat toch even navragen bij gynaecoloog, huisarts of verloskundige. Het zou goed kunnen zijn dat er nog ergens een infectie zit.

3. Zonnetje21

22 sep 2008
    76
    0
    6
    heb volgende week een afspraak staan bij de gyn

ik ben zelf bang dat er een stukje placenta is achtergebleven, kan dit?

4. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Dat kan, maar ik heb alleen gehoor dat je daar heel erg ziek van wordt....... niet dat het gaat stinken.....

5. Zonnetje21

22 sep 2008
    76
    0
    6
    Aaah oke, ik heb gelukkig verder nergens last van

6. winnythepooh

winnythepooh Niet meer actief

Hoi,

Ik heb ook gehoord dat wanneer er een stukje placenta achterblijft zitten dat je dan juist blijft bloeden.

Ik heb zelf ook dat ik het wat vind stinken daar beneden, maar ik ben ook flink ingeknipt en door het maandverband een candida (schimmel) aan overgehouden en deze moet vanzelf weggaan.

Is je afscheiding anders van kleur dan wit? Bij mij is tie namelijk een beetje gelig en dat is teken van schimmel/candida en is geheel onschuldig.

Succes!

7. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Volgens mij hoeft gele afscheiding na de bevalling niet perse een schimmelinfectie te zijn. Dit is naar mijn weten namelijk wondvocht.
    Het gaat van rood, naar donkerbruin en dan dus geel.

8. winnythepooh

winnythepooh Niet meer actief

@ilse: ik had nacontrole bij de vk en die vertelde mij dat ik waarschijnlijk een candida heb omdat de afscheiding dus anders van kleur is (ik weet ook niet, ben geen dokter). En ik heb ook last van wondvocht, maar dat is waterig en de afscheiding is echt slijm.

9. Koekeloerie

he nou ik hoop het niet. Ik heb binnenkort nacontrole bij gyn, maar ff navragen dan. Hier ruikt het overigens niet meer zo als een paar weken geleden. De geur kwam bij mij van de wond van de knip.. vreselijk. Ik noemde het m'n beerput. Zo voelde het ook een diepe diepe put.

10. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Ik vond het daar down under ook zoooo stinken!
    Ik ben vorige week weer voor het eerst ongi geweest en de bevalling is bijna 11 weken geleden en moet zeggen dat de geur nou wat verdwijnt!
    Maar soms ruik ik nog ns een vlaag...Bah

11. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Hoi Zonnetje,

Heb je ook hechtingen gehad? Bij mee rook het ook vreemd. Ik was al gestopt met vloeien, maar toch bleef dat luchtje... Rook echt niet fris.
    Bij mij kwam het door m'n hechtigen. Toen die er allemaal uit waren (had oplosbare) was de geur gelijk weg.

12. Koekeloerie

@ Boney: Hoe lang duurde het bij jou dat de hechtingen opgelost waren? Ik heb ze nog steeds en ik ben 5.5 week geleden bevallen. vind er tot nu toe weinig "oplosbaar" aan...

13. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Dat heeft volgens mij wel 8 weken geduurd. Er kwamen steeds stukjes. Die kwamen dan mee als ik plaste. Na 8 weken durfde ik pas weer een beetje te voelen daar en voelde dat ze erg zacht waren en los zaten. Onder de douche heb ik ze er toen een beetje uit getrokken. Ze zaten erg los. Ging heel gemakkelijk. Ik denk dat ze binnenhuids al opgelost waren, maar dat het buitenste stukje er nog zat zeg maar.
    Ik heb toen zo'n touwtje van dicht bij bekeken en rook toen die vieze geur. (beetje smerig praatje overigens ;))
    Toen daarna was die geur gelijk verdwenen. Die touwtjes waren gewoon soort van gaan verteren/rotten en dat stinkt dus zo.

14. belinda203

belinda203 Bekend lid

23 mrt 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    ik had het ook na mijn bevalling en bij mij bleek er toen een blaasontsteking aanwezig te zijn.Geen idee waarom je dan downunder zo gaat stinken,maar feit is wel dat het na de start van mijn kuur zo over was.Misschien eens urine checken??
    Ik had verder geen klachten,dus het kan zijn dat je toch een blaasontsteking hebt.Succes!

15. mir5555

mir5555 Fanatiek lid

13 dec 2007
    1.021
    0
    0
    wat ik er van begrepen heb van de vorige bevalling wanneer je koorts krijgt en het idd heeeeeeeeeeel verschrikkelijk gaat stinken beneden echt heel smerig heb je een infectie en moet je direct de gyn of verloskundige bellen er is dan een stukje van de placenta blijven zitten en dan moet je waarschijnlijk naar ziekenhuis voor antibiotica en dan word je baarmoeder schoongemaakt.
    Dus houd het goed in de gaten!!!!!

16. Koekeloerie

Oke, 8 weken poeh heej... Ik ben ook al wat touwtjes tegengekomen maar nog lang niet alles. Ik had verwacht dat de touwtjes grijs zouden zijn (vraag me niet waarom), maar zijn dus wit. Zou goed kunnen dat die hechtingen zelf zo stinken. Ik geloof je en hoop dat ik me kan weerhouden er aan te ruiken, haha :p. Ik wacht geduldig af dat ze verder oplossen :)

17. Zonnetje21

22 sep 2008
    76
    0
    6
    nou ben naar e gyn geweest en die heeft mijn baarmoeder bekeken of er een stukje placenta achter is gebleven, dit was gelukkig niet het geval.

ze zei dat het door de hechtingen zou kunnen komen.

18. Koekeloerie

Nou gelukkig maar!! Nog even afwachten dat die eruit zijn dus.

Deel Deze Pagina