Last van botten en spieren

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Josien, 4 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Hoi hoi,

Met een dikke 36 weken zwangerschap begin ik nu voor het eerst wat klachtjes te krijgen. Vooral 's ochtends bij het opstaan heb ik erg veel last van mijn gewrichten en spieren in mijn knieƫn, mijn enkels en onderrug. Ook voel ik het in mijn vingers als ik bijvoorbeeld een pot wil opendraaien. Zou dit vocht zijn dat ik vasthoud? Of kan het iets anders zijn. Het is eerlijk gezegd wel een beetje lastig...

Groetjes,
    Josien

2. o0mandy0o

o0mandy0o Lid

3 jan 2009
    68
    0
    0
    limburg
    ik zou niet weten of het vocht is
    weet alleen dat ik ook hele erge last heb van al men spieren
    en ik heb al vanaf week 20 ontzetende pijn aan men ribben
    ik ben nu 35 weken maar word aleen maar erger achter de pc zitten is niet echt fijn ahah
    groetjes

3. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Wat het kan zijn is dat je kraakbeen onder invloed van bepaalde hormonen 'soepeler' wordt. Dit met de extra belasting van je gewrichten door de zwangerschap kan ervoor zorgen dat je zo'n last hebt. En inderdaad vocht vasthouden werkt ook niet echt mee. Helaas is het gezegde dat de laatste loodjes het zwaarst wegen vaak waar. In ieder geval veel sterkte!

4. Als je vocht vasthoudt merk je dat gelijk.. dat is echt te zien. Denk meer dat je spieren nu verslappen door de hormonen, wellicht door de samenstelling ervan nu de bevalling dichterbij komt. Met een paar weekjes moet het weer over zijn, succes met de laatste loodjes!

5. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Inderdaad, vocht vasthouden zie je meteen. Ik werd bij mijn eerste zwangerschap van de ene op de andere dag wakker met olifantenenkels en mijn schoenen pasten niet meer.
    Maar wat jij beschrijft kan heel goed te maken hebben met hormonen en het 'verweken' van je lichaam om je klaar te maken voor de bevalling. Irritant maar het hoort erbij volgens mij!

6. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi Josien,

Het kan ook makkelijk met vocht te maken hebben hoor. Als je vocht in je vingers hebt hoef je niet persee gelijk hele dikke vingers te hebben, maar ze kunnen wel stijf aanvoelen waardoor je ze wat minder goed kan gebruiken. Ik hou (duidelijk zichtbaar overigens) een hoop vocht vast en ben 's morgens erg stijf wat vaak ook pijnlijk is. Wat ook meespeelt is dat ik niet zo makellijk meer omdraai 's nachts en dus langer op dezelfde zij blijf liggen, waar ik ook weer wat stijve gewrichten van krijg. En je gaat nu eenmaal wat mankementjes krijgen als je zo ver zwanger bent hoor ;) Sterkte!

Deel Deze Pagina