hoi iedereen, al vanaf dat ik 4 maanden zwanger was heb ik last van lekkende borsten. eerst bleef het beperkt tot wat druppels per dag en viel het me niet zo op (toen was het ook nog helder, net water). inmiddels ben ik 20wk zwanger en het lijkt wel of het dagelijks erger word. in m'n pyjama's, bh's ontstaan steeds grotere vlekken, het word ook steeds geliger en troebeler, en het lekt regelmatig door mn bh naar mn tshirt waar dan erg duidelijke vlekken in ontstaan. wat ik me afvraag, gaat dit nu alleen maar meer en meer worden? en blijft dit troebel en gelig of gaat het nog duidelijker van kleur worden waardoor het nog meer vlekken achterlaat? ik zat er eigenlijk nog niet zo op te wachten om nu al borstcompressen te moeten gebruiken k heb regelmatig last van gespannen borsten en masseer het dan wel eens, maar zodra ik een borst masseer richting de tepel dan druppelt er steeds meer en meer uit en komt er geen einde aan iemand tips? wie weet hoe dit verder zal gaan gedurende de rest van de zwangerschap?
Waarschijnlijk wordt het alleen maar meer... ik lek nu al onafgebroken sinds jan. 2005, eerst zwanger van mn dochter, toen bv en nu weer zwanger... gaat in 1 moeite door. Enige wat je er aan kan doen is overdag borstcompressen maar thuis/snachts niet. Ze hebben toch ene licht zuigende werking en daardoor wordt het alleen maar erger/meer. Verder niet in je borsten knijpen ofzo, gewoon weg laten lopen in je tshirt, dan maar wat vaker wissellen.
waarom snachts geen compressen zeeuwsmeisje? ik zou het zelf ook snachts niet zo snel doen (slaap graag in een tshirt zonder bh, dus dat zou ook lastig zijn) en kan me er wat bij voorstellen dat compressen het erger kunnen maken, maar als het zowieso alleen maar meer word dan zit mn bed er ook onder (ik slaap de hele nacht op mn buik namelijk)
Als je bv geeft en net na de bevalling wordt het nog veel meer... zoals gezegt, borstcompressen hebben een beetje een zuigende werking. Net na de bevalling ontkom je er niet aan maar zolang je nog niet echt een toeschietreflex hebt (had ik wel al de laatste weken als ik over mn dochter droomde). Ik legde snachts een handdoek dubbelgevouwen onder me (evt. met zo'n celstofmatje uit het kraampakket) en op mn nachtkastje nog 1 en die wisselde ik dan als ik merkte dat ik flink had gelekt. na de bevalling was het trouwens zo erg dat ik snachts ondanks die compressen nog een paar keer moest wissellen maar na een paar weken/ maanden wordt het spontaan lekken bij bijna iedereen minder.
moet nu wel ff lachen om mezelf hoor dat ik niet zo creatief ben om zelf te verzinnen om een handdoek oid eronder te leggen dat is natuurlijk een goed idee! en dan kan ik nog gewoon fijn zonder bh slapen
Krijgt elke vrouw dit? Ik heb namelijk geen last van lekkende borsten....ligt dat misschien aan de maat? heb namelijk kleintjes....
nou weet niet of het aan de maat ligt ik heb ze vrij groot en ik lek ook nog steeds niet! vind het maar vreemd want eigenlijk zit ik er op te wachten want het zou toch onderhand wel moeten he! zou dit nu dan betekenen dat ik geen borstvoeding heb?
Nee hoor... niet elke vrouw heeft dit en het zegt niks over het vermogen om bv te geven. Het formaat maakt ook niks uit. Na de bevalling komt er zo'n stoot met hormonen vrij dat de melkproductie dan op gang komt, dan pas komt ook het colostrum, de allereerste en meest belangijke/voedzame melk.