Slank = pijn?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Tanja20, Oct 27, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    2,958
    0
    0
    Ik hoorde van een vriendin die in opleiding is, kraamverzorster, dat
    als een vrouw die aan de slanke/smalle/dunne kant is , meer bevallings
    pijnen heeft.
    Vanwege de bekken die dichter op elkaar zitten.
    Bij een normale/steviger/dikkere vrouw zal dit minder gevoelig zijn.

Heeft iemand hier wel een van gehoord en klopt het?

(sorry met mn uitspraken (dik/dun) wil niemand beledigen)

2. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

Nov 25, 2005
    1,096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Hoi,

Nou ik geloof daar niet zo in, ik was ook super slank en ik vind bij een zwangerschap verbeed en worden je bekken toch weeker.
    Ik heb bij mijn eerste een super snelle bevalling gehad in 2 en half uur tijd.
    En de pijn vond ik ook nog niet eens vrezelijk zeer doen.
    Dus mijn ervaring is dat bij slank zijn niet zo,n pijnlijke of zware bevallingmoet hebben.

Groetjes Anna.

3. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik had wel een collega die erg klein was, haar bekken was dan ook zo smal dat haar kinderen dmv een keizersnede op de wereld moesten komen.

Ik denk zelf dat dik en/of dun zijn er niets mee te maken heeft. Wel je bouw.
    Ik heb een breed en beweeglijk bekken, dit kan een voordeel zijn tijdens een bevalling maar dat heeft niks te maken met mijn gewicht.
    Iemand met een smal bekken kan heel dik zijn, en iemand met een breed bekken heel dun............
    Zou je vriendin dat niet bedoelen?

Anders klinkt het mij als onzin in de oren maar wie weet heb ik het wel helemaal mis........zou wel een goede reden zijn om je tijdens de zwangerschap helemaal vol te vreten :) :) :)

4. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Zegt helemaal niks, ik ben 1,60 en weeg zo'n 55 kilo en heb al 4 kinderen zonder moeite gebaard en een meid die ik ken van school, is denk zo'n 1,90 en ik schat zo'n 100 kilo, en beste boerendame dus :p en zij is alle 3 de keren volledig uitgescheurd :( met 2,3 dagen weeen.

5. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Zegt niks... ik heb een brede heupen maar mn dochter (van normaal formaat 3550gr) pastte niet. Bij iedere vrouw wordt tijdens de zwangerschap het bekken soepeler maar het heeft ook gewoon te maken met de vorm van het bekken, bij mij is die dus niet goed.

6. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,446
    1,843
    113
    Nah, dat zegt toch helemaal niks. Iemand dik is, is ook ooit dun geweest lijkt me. Als je dik word, komt dat doordat je vet op gaat slaan, niet omdat je botten uitzetten. Je botstructuur blijft toch gewoon gelijk. Dus een dik iemand kan ook gewoon een smal bekken hebben...

7. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    ik ben ook slank en krijg nu de derde. ik heb altijd makkelijke bevallingen gehad en kon met een paar dagen al weer in maatje 34.
    mijn dochter was er zelfs in een uur.

Share This Page