vruchtwater?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zwangeremuts, 12 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangeremuts

11 dec 2010
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb al wel een week dat ik twijfel of ik nu vruchtwater verliest. Hele dag heb ik gevoel van lekken.. En is me ondergoed iets nat.
    Toen ik naar de wc ging vanochtend merkte ik dat als ik iets druk na het plassen geef ,dat ik weer wat verlies..Ik twijfelde of dit nu urine was,dus dacht bij de volgende keer wc vang ik iets op.
    Dus moest net weer naar wc even geplast,schoon gemaakt van onder,en dacht ik vang iets op in een glas.
    Dus ik drukte en ik verloor weer wat.
    Ik keek later in het glas en het was wel wat gelig,maar dreven wel witte stipjes in?
    Ik rook er aan,maar ik rook niet echt iets,me vriend laten ruiken en rook ook niks,zou dit nu vruchtwater kunnen zijn? of toch urine??
    Ik ben niet iemand die gauw de verloskundige belt,en heb veder geen buikpijn ofzo,dus dacht ik stel me vraag even hier.
    Owja ik ben 34.1 week zwanger.
    Alvast heel erg bedankt voor de moeite!

2. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    vruchtwater ruikt een beetje zoetig, een beetje naar amandel...
    het kan heel goed dat je gewoon wat meer en wateriger vloeit, maar hoe jij het beschrijft dat het er uitkomt als je druk zet, brengt me toch aan het twijfelen.
    probeer eens op je hand te blazen (zo komt er ook druk van onderen) verlies je dan weer wat, zou ik toch voor de zekerheid de vk bellen, want vruchtwater verliezen is echt wel iets waar je voor aan de bel moet trekken, ook bij twijfel!

3. zwangeremuts

11 dec 2010
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke bedankt! Zou het zo is gaan proberen! Hoop natuurlijk niet dat het vruchtwater is,want is toch behoorlijk vroeg..

4. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    dat is zeker vroeg, en daarom is het bij enige twijfel ook belangrijk om aan de bel te trekken!
    sterkte

5. zwangeremuts

11 dec 2010
    45
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je cherryl!

6. Chai

Chai Niet meer actief

Ik had ook enige tijd van heel erg vloeibare afscheiding en twijfelde ook even. Ben rond gaan lezen en las dat als het in je onderbroek zit en je drukt je vinger erin en het plakt het gewoon afscheiding is, vruchtwater plakt niet. Tot nu toe is het behoorlijk plakkerig dus ik maakte me geen zorgen meer. Ik kan ook als ik druk zet het eruit voelen lopen maar als ik het daarna nog is doe komt er niks meer, als het wel herhaaldelijk blijft komen zou ik echt even de vk bellen!

7. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Ik ben er ook telkens bang voor zo irritant, de laatste weken is mijn afscheiding zo vloeibaar en het plakt niet zoals je leest dat het moet zijn, maar bij mij is het alleen in de ochtend, daarom ga ik ervan uit dat ik niet ongerust hoef te zijn omdat dit vanaf het begin al het geval is, rest van de dag geen last meer..
    Toch schrik ik elke keer wel als je soms echt het gevoel hebt dat je in je broek staat te plassen..

8. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Meid, als je je zo twijfelt (wat ik uit je verhaal opmaak) bel dan even de VK. Ze is er immers voor. Wellicht, als het geen vruchtwater blijkt te zijn, het je wat meer geruststelt! Ik dnek altijd maar zo..liever een keer te vaak, dan te weinig bellen!

9. Samantha1980

Samantha1980 Actief lid

19 mei 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    net zoals de anderen zeggen, vk bellen als je er echt niet goed bij voelt, kan echt geen kwaad (ik doe het zelf ook helemaal niet snel hoor btw) maar mijn ervaring is precies zoals jou -

ik ben net zover zwanger als jij, en ik had het ook in de laatste 2 weken dat ik dacht, hey shit, verlies vocht. ik denk dat het bij de termijn hoort! de druk is nu aardig hoog, op je blaas, en dat floept er dan dus gewoon uit...ook extra afscheiding weer..bij mij had ik ook paar daagjes twijfel..en toen dacht ik, neee, is normaal..de baby ligt nu inmiddels goed laag natuurlijk..

succes meis

10. natascha1

natascha1 VIP lid

1 sep 2009
    8.421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Ik zou ook zeggen bel je VK op je hebt al wat opgevangen las ik neem dat mee kunnnen ze het teste.
    Toen ik dacht dat ik vruchtwater verloor teste ik dat door op me hand te blazen en toen verloor ik weer wat en dan is het vruchtwater.
    Meestal is het wel rozig van kleur..
    Maar goed hoe jij het omschrijft lijkt het er wel op.
    Maar goed wij kunnen je alleen maar advies geven voor hetzelfde zitten wij er compleet naast

11. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    ik ben benieuwd hoe het nu gaat? heb je al gebeld??

Deel Deze Pagina