Even onzeker..

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Sterre82, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hoi hoi,

Ik geef onze kleine man bv maar word er een beetje onzeker van :)
    Net als bij onze oudste zoon kwam de bv niet goed op gang en heb ik gekolft tot het wel op gang was. Ik bied sinds een week gewoon elke voeding 1 borst aan en dat gaat op zich heel goed. Hij was wel veel afgevallen en was in 2 dagen tijd maar iets van 20 of 30 gram aangekomen.

Sinds een paar dagen is hij wat onrustig na de voeding. Hij heeft duidelijk last van lucht in zijn darmpjes en boert erg moeilijk. Hij hikt veel en soms kokhalst hij na een voeding enorm. Hij geeft ook kleine beetjes voeding terug maar dat is niet schrikbarend.

Nu heb ik het idee dat het komt omdat ik teveel melk heb. Mijn borsten voelen constant gespannen aan. Net alsof ik steeds stuwing heb en ik lek ook enorm veel. Hij drinkt ook echt heel gulzig, hij klokt het echt naar binnen alsof hij het niet aankan. Hij drinkt ook 5 a 10 minuten actief en blijft vervolgens nog ruim 15 minuten tutteren en weer drinken, tutteren en weer drinken. Als ik hem eraf wil halen begint hij weer te drinken. Gisteravond heb ik 1 borst even helemaal leeggekolft om te kijken wat erin zat en kolfde 50cc af.. voor mijn gevoel eigenlijk best weinig maar misschien zit ik helemaal fout?

Hij heeft wel genoeg plas- en poepluiers maar zijn poepluiers zijn erg waterig en het zijn er ook erg veel.
    Ik vind het zo zonde, het is zo'n tevreden mannetje en huilt eigenlijk vrijwel niet. Vind het zo zielig om hem te zien worstelen. Mijn oudste heeft ernstige reflux gehad en ik ben hier nu weer zo enorm bang voor :(
    Wat denken jullie en wat zou ik eraan kunnen doen?

2. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Misschien kun je proberen om voor dat je zoontje komt drinken eerst wat te kolven zodat de grootste toestroom weg is en hij zelf gewoon goed en rustig kan drinken en dus ook de achtermelk binnenkrijgt! Deze melk is ook voedzamer dan de voor melk wat kan verklaren waarom hij weinig aankomt.
    50cc kolven uit 1 borst vind ik voor nu helemaal niet verkeerd hoor! Ik kolfde met 4wkn (de 1e keer kolven) 90cc uit 2 borsten.
    En ons zoontje had de eerste wkn ook veel poepluiers. Waren er rustig 4 per dag!

Succes!

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    T poepte de eerste dagen ook als een gek! De kraam vond dat een goed teken: veel overbodige voedingsstoffen, dus drinkt goed.

Die onzekerheid is heel normaal en begrijpelijk. Maar je zegt ook dat je kleine tevreden is en weinig huilt. Dan lijkt reflux mij onwaarschijnlijk. Dat kokken en last van de darmpjes is ook normaal (T deed dat ook, heb ook wel gedacht aan reflux, maar was meer onzekerheid en angst dan realiteit).

Weet je hoeveel L nu is aangekomen? Anders een keertje extra wegen?

Sterkte!

4. Bri

Bri Niet meer actief

Hoe ziet de poep er verder uit? Als die (fel)groen is, zou het heel goed kunnen dat hij last heeft van je 'overproductie', oftewel een te harde toestroom van melk.
    Je zou kunnen proberen om eerst de druk eraf te kolven. Ik liet zelf eerst wat melk weglopen in een hydrofiel voor ik m'n dochter aanlegde, maar dat is natuurlijk gewoon zonde. Als je het kolft, kun je het nog invriezen voor later.

Qua groei gaat het prima hoor. Er zit weer een stijgende lijn in, al is het maar een beetje. Zou ik me niet te druk over maken.
    Veel poepen en plassen is ook prima. Mijn zoon poepte echt na iedere voeding (bij 3 mnd nog steeds zo 8 keer per dag). Die kwam echt niks tekort dus...:)

Dochter was te gulzig met drinken. Die dronk maar door en door (ik had ook ruime productie) en spuugde dan minstens één keer per dag een enorme guts melk uit (in meerdere golven, kwam zelfs uit d'r neusje en dan moesten zij en ik schone kleren aantrekken...). Zij mankeert niks, alleen heeft ze niet zo'n goede rem qua 'ik heb genoeg gehad, laat ik stoppen met eten/drinken'. En ze gaf sowieso wat sneller over dan broer. Maar reflux was het echt niet.

Probeer je niet te druk te maken, en maak het wat makkelijker voor je baby door de grootste druk van je borsten af te halen voor hij drinkt. Kijk het daarmee eens een tijdje aan, of het dan voor je gevoel makkelijker gaat.

Enne... nog gefeliciteerd hoor, met de geboorte van je zoon! 10 dagen oud, wat een mini nog... (zwijmel)

5. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik ga ook helemaal met bovenstaande reacties mee!

Hier had ik precies het zelfde! gespannen volle borsten en yara bleef zich verslikken enzo. Heb eerst een beetje gekolft en daarna aangelegd, maar kolf ook niet teveel! zo maak je alleen maar meer melk aan!

Daarna toen het wat beter ging gestopt met kolven en het ergste in een doek weg laten lopen (beetje gemasseerd enzo)

en nu, ik kolf helemaal niet meer en mijn borsten hebben zich helemaal aangepast op de behoefte van mijn meisje! Heerlijk!

suc6 en het komt heus wel goed!

6. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Bedankt voor jullie reacties! Ik ben vanmiddag even gaan wegen op het cb en hij was toch weer goed aangekomen. Sinds afgelopen zondag 140 gram! Hij weegt nu 3570 gram :)

Deel Deze Pagina