Altijd groene ontlasting. BV voedzaam genoeg?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door merah, 5 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Onze dochter is nu 5 maanden en doet het, in ieder geval tot de laatste keer dat we bij het CB waren, prima op borstvoeding.
    Nu is mij opgevallen dat sinds een week of 2 haar ontlasting altijd groen is en vrij dun (geen brij, maar grotendeels in de luier getrokken).
    Ik heb altijd begrepen dat groene ontlasting met de samenstelling van de borstvoeding te maken heeft, (te) weinig vet en (te) veel suikers en dat vooral voormelk deze samenstelling heeft.

Dus vraag ik mij af:
    - Wordt mijn dochter lui? Dat ze zeg maar de andere borst wil (dus loslaat) op het moment dat het haar meer moeite gaat kosten om het achterste (vette) deel van de borst leeg te drinken?
    - Of is er een verandering gekomen in de totale samenstelling van mijn borstvoeding (minder vet) en is die dan nog wel voedzaam genoeg?
    - Of???

Ik zou niet willen dat ze voedingstoffen te kort gaat komen...

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

de vraag is even blijven liggen, sorry.
    Hoe is het nu? Op zich kunnen alle kleuren ontlasting voorkomen bij borstvoeding, maar als het ineens verandert, moet je wel even nadenken hoe het komt.
    Plast ze voldoende natte luiers? Groeit ze voldoende? Is ze verder tevreden? Heb jij medicijnen gebruikt of iets anders waardoor het zou kunnen komen?

Mirjam

3. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Eigenlijk is het nog steeds hetzelfde.
    Ze plast voldoende, maar ik vind haar eerlijk gezegd wel wat minder tevreden. Ze heeft ook dagen dat ze echt meer wil drinken dan anders (normaal zitten er 4 uur of meer tussen een voeding, nu soms maar 3). Ook lijken mijn borsten soms minder vol. Ik zei van de week nog tegen mijn man dat ze aan het krimpen waren... Maar dat ervaar ik niet elke dag zo.
    Ze groeit op zich goed, tot de laatste keer CB, maar de continu groene ontlasting is van daarna.
    Ik heb geen medicatie gebruikt. Ben de laatste tijd wel wat moe...

Als ik het zo lees, denk ik bijna dat het probleem bij mij ligt... En dat zou niet fijn zijn, want mijn dochter is een heeeeeele slechte flesdrinker, dus als ik zou moeten bijvoeden met de fles, dan hebben we echt een probleem...

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ik denk niet dat het probleem bij jou ligt hoor!
    Borstvoeding is een kwestie van vraag en aanbod, het kan ook zo zijn dat vraag en aanbod weer wat meer op elkaar afgestemd moeten worden, dat ze nu weer wat vaker komt.
    Ik zou wel even verder kijken wat er aan de hand is, misschien even naar de huisarts met je dochter ivm de groene ontlasting.
    Ik weet het verder ook even niet, helaas is Teddy niet on line, anders zou zij nog even mee kunnen kijken naar deze vraag.

Mirjam

Deel Deze Pagina