Na drie weken overschakelen van fles op borst mogelijk ?

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by MSU, Apr 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MSU

MSU Actief lid

Jun 21, 2006
    258
    0
    0
    Het is as vrijdag drie weken geleden dat mijn zoontje is geboren. Zijn geboortegewicht was 4330 gram waar hij nu al met een paar honderd gram overheen is. Ik heb geprobeerd om bv te geven maar dit lukte niet echt. Ik heb af en toe wel iets gekolfd maar dat is nu teruggelopen naar 50 cc per keer. Veel te weinig voor een "maaltijd" dus.
    Indien ik het kolven nu opvoer naar een aantal keren per dag (vanwege omstandigheden is dit blijven steken op 1 keer per dag) is er dan nog een mogelijkheid dat de melkproductie op gang komt zodat ik alsnog bv kan gaan geven of kan ik deze hoop beter laten varen ?
    (Ik geef nu fv en zit op 6-7 voedingen van 120 cc. Om deze reden heb ik de baby dus niet aan de borst. Hij wordt gefrustreerd van het feit dat hij niet genoeg krijgt en moet dus eerst de productie op gang krijgen. Toch gaat mijn wens uit naar bv. Ik heb de eerste een jaar bv gegeven en dit is goed bevallen)
    Is er nog hoop ? :cry:

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi

Hoop is er altijd. Als je het echt graag wilt proberen dan zou ik zeggen ga ervoor. Het zal wel even wat extra tijd kosten, maar om je melkproduktie op te hogen moet je veelvuldig gaan kolven. het liefst ook snachts een keer.
    Begin met standaard a drie uur te kolven. En probeer dit vol te houden totdat je aan zo'n 120 a 150 cc zit.

Ilja

3. MSU

MSU Actief lid

Jun 21, 2006
    258
    0
    0
    Alvast bedankt, ik begin er direct mee en zal het ook 's nachts doen. Es even zien of het gaat lukken. Je hebt me in ieder geval hoop gegeven. Bedankt :)

Share This Page