Lekkende borsten?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Miepie77, 10 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miepie77

Miepie77 Actief lid

12 dec 2006
    143
    0
    0
    Hoi,
    Momenteel ben ik ruim 36 weken zwanger en regelmatig lees en hoor ik dat veel vrouwen nu wel last hebben van lekkende borsten. (gelukkig?) heb ik hier geen last van, maar weet iemand of t iets wil zeggen over de kans van slagen van borstvoeding?
    Oftewel hebben jullie al 'lekkende borsten'?
    nou, ik hoor t wel!

2. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Lekkende borsten zeggen helemaal niets over de kans van slagen van borstvoeding!

Heb zelf nooit lekkende borsten gehad en heb prima borstvoeding kunnen geven..

3. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb wel één lekkend borstje maar het is allemaal geen teken of je wel of geen borstvoeding kunt geven. Dus het is afwachten maar.

Ik heb wel begrepen dat de borstvoedingskans van slagen grotendeels te maken heeft met je eigen instelling. Misschien is een borstvoedingsvoorlichtingsavond wel wat voor je? (Overigens zit er bij een zwangerschapscursus vaak ook een avond borstvoeding bij.)

Overigens of je borstvoeding of kunstvoeding geeft is een persoonlijke keuze, dus of je het een of het ander kiest je bent geenszins slecht bezig!

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ook ik vroeg mij dit af. En t wonderlijke gebeurde. Justin mocht aan de borst en er kwam wat 'vocht' uit (colostrum noemen ze dit geloof ik) en nu kolf ik me rot hihihi. :)

5. Qwendo

Qwendo Lid

20 apr 2007
    71
    0
    0
    Ik ben nu bijna 24 weken en 3 dagen zwanger en sinds gisteren ontdekte ik wat wits op 1 van mijn borsten. Vanmorgen vroeg mijn man wat voor vlekken in mijn pyama had zitten. Hadden ze beide goed gelekt.
    De vraag natuurlijk is dit al normaal met zo´n 6 maanden zwangerschap... ik vind het zelf een beetje te vroeg namelijk..

Wie weet dat?

6. sas25

sas25 Actief lid

3 mei 2007
    374
    0
    0
    heerlen
    ook geen idee... De mijne produceren nu ook al,alleen als ik er zachtjes op druk,dan komt er gelig vocht uit,ook raar want normaal is dat wit toch? mss is het de voorbereiding, ik weet het niet

7. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    je wilt niet weten hoe colostrum eruit ziet (hier was het groen jakkes!) en zo gezond voor de beebs :D

8. Qwendo

Qwendo Lid

20 apr 2007
    71
    0
    0
    ow gelukkig maar, want bij mij was het ook geel namelijk.
    Het plakt wel ontzettend en de vlekken in mijn pyama drogen droog op.. zichtbaar blijven de plekken dus zitten.

Gelukkig is het dus wel oke.

Succes allemaal met de zwangerschap!

9. Qwendo

Qwendo Lid

20 apr 2007
    71
    0
    0
    Het eerste vocht dat je borsten produceren heet colostrum. Je borsten beginnen al in de laatste weken van je zwangerschap met de aanmaak van deze gelige, transparante vloeistof. Het is ook de eerste ‘melk’ die je baby na de geboorte binnenkrijgt.

Colostrum is eigenlijk een soort supermelk. Het bevat namelijk een heleboel afweerstoffen, die je baby beschermen tegen bacteriën en andere schadelijke invloeden. Er zitten meer mineralen, eiwitten en vitamines in dan in de normale voeding, en minder vetten en suikers.

Daarnaast stimuleert het colostrum de spijsvertering van je kindje: het werkt namelijk laxerend en zorgt ervoor dat de organen van je kindje beginnen met het opruimen van de afvalstoffen die zich tijdens de zwangerschap in zijn lichaam hebben verzameld.

10. Niet meer actief

Ik had het ook met 1 borst dat er hele tijd witte korstjes op zitten, maar vanmorgen had ik het dus erger... en die andere begint nu ook langzaam.... wel grappig want zo zie je maar weer dat er nog meer veranderd aan je lichaam he... oftewel mama gitje is er klaar voor ;)

Deel Deze Pagina