beste, Ik heb een vraag. Als Lyra straks 3 maanden is, wil ik graag overgaan op borst en flesvoeding en deze combineren. ze drinkt nu ruim 10 weken volledig uit de borst(allemaal vlekkeloos verlopen), maar wil dit omzetten naar alleen nog s ochtend en s avonds( en eventueel nacht) borstvoeding en de rest van de dag flesvoeding. Hoe krijg ik dit voor elkaar zonder dat ik straks zonder melk zit, is dit uberhaubt mogelijk? is hier een schema voor? een bepaalde manier van afbouwen en stimuleren?(wil dus niet afgekolfte melk geven,maar nutrilon) ook weigert zij de fles als ik haar afentoe een flesje geef...ze sabbelt wat, raakt gefrustreerd om uiteindelijk in huilen uit te barsten...en ik toch maar weer de borst tevoorschijn haal. ik hoor het graag mvg Sarah
hoi als je wilt afbouwen ivm met werken dan is het handig om daar nu mee te starten. Het kost namelijk wat tijd. Ik kan niet voorspellen hoe lang je de ochtend en avondvoeidng nog kunt geven. Bij de meeste vrouwen is het snel gedaan met de melkproductie als je eenmaal begint met afbouwen, bij andere vrouwen lukt het wel om nog langere tijd oor te gaan met maar 2 borstvoedingsmomenten per dag. Dat is dus afwachten. Ik kopieer een stuk van borstvoeding.com over hoe je het aa kunt pakken. Gedeeltelijk afbouwen bijvoorbeeld in verband met werken Soms hoef je niet volledig af te bouwen, maar heb je de behoefte een aantal voedingen te laten vallen. Veel vrouwen blijven bijvoorbeeld een ochtend en een avondvoeding geven op het moment dat ze gaan werken. Omdat je borsten de eerste maanden veel stimulatie nodig hebben om voldoende melk aan te maken, is het de eerste maanden lastig om dit te doen. Maar na een maand of vier lukt het sommige vrouwen wel, vooral als zij dan op de dagen dat ze niet werken hun kind weer volledig borstvoeding geven. Sommige moeders lukt het om op de dagen dat ze werken kunstvoeding te geven en de overige dagen volledige borstvoeding. Meestal lukt dit alleen maar als je parttime werkt. Wanneer je een aantal voedingen wilt laten vallen, begin je met één voeding te laten vallen. Als dit goed gaat, en je hebt slechts matige stuwing en geen harde plekken of schijven in je borst, kun je een volgende voeding laten vallen. Sommige baby's gaan in deze periode wat 'bijdrinken'. Op het moment dat je thuis komt willen ze heel graag bij je drinken; in dit geval komt er dan een voeding bij! Het kan er ongeveer zo uitzien: 7.00 uur borstvoeding 10.00 uur fles 14.00 uur fles 17.00 uur borst 20.00 uur borst 23.00 uur borst 04.00 uur borst Succes en bij meer vragen hoor ik het wel! Mirjam