Bv komt niet meer op gang

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door , 15 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Hallo ik heb een vraagje, mijn bv komt gewoon niet meer op gang..

    Ik kolf namelijk alles af, omdat het aan de borst niet gaat hij is dan heel erg onrustig en ik dan ook en dat werkt averechts, maar sinds een kleine week kolf ik nog maar circa 30 cc af ofzo... nou daar kan ik me kind niet mee voeden, dus we hebben KV erbij gedaan.... dat werkt wel goed moet ik zeggen.

    Maar nu zijn mijn borsten ook nog eens zoooooo pijnlijk dat ik niet meer eens kan kolven snik snik... ik ben ook helemaal op daarin, en we hebben besloten om over te stappen op KV hebben al het eea afgebouwd dus dat gaat wel goed. Maar de bedoeling was dat hij nog wel de eerste voeding en de laatste voeding bv zou gaan krijgen totdat het bij mij niet meer zou gaan... Ik kolfde gewoon nog 5 a 6 x per dag (maar nu niets momenteel omdat het te pijnlijk is!)

    Is er een middel dat het gewoon per direct stopt! Want ik krijg stuwing en ik krijg het nu dus ook niet weg omdat het kolven niet gaat!

    Ik heb overigens volgens mijn ook spruw ( mijn zoontje heeft het ook momenteel) ga morgen daarvoor de HA bellen, want die haddne eerst bosbessensap voorgeschreven zeg maar.. maar het blijft dus wil gewoon de gel voor Joaquin hebben en voor mij ook wat.

    Dank je voor het antwoord

    Gr Brigitte
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Eerst een vraagje naar jou toe. Wil je nu helemaal stoppen of nog 1 a 2 voedingen zelf geven.

    Wat betreft de spruw....haal inderdaad hiervoor een daktaringel voor jezelf als voor de kleine.

    Ilja
     
  3. Niet meer actief

    De bedoeling was inderdaad om hem nog wel de laatste en de eerste voeding te geven, maar dat gaat gewoon niet meer omdat het TE pijnlijk is om nog te kolven.

    Heb zojuist de HA gebeld en hij heeft de gel voorgeschreven die kan ik vanmiddag ophalen.
     
  4. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Leg eens een warm compres/doek voor en tijdens het konlven op je borsten. Dit opent de melkkanaaltjes waardoor de melk makkelijker kan toeschieten. Daarnaast probeer de rust te bewaren.

    Als je nu defintief hebt besloten om volledig over te stappen op flesvoeding dan kun je beter niet gaan kolven. de spanning zal dan afnemen en de aanmaak van melk wordt gestopt. Houd wel in de gaten dat je geen borstontsteking krijgt.

    Ilja
     
  5. Niet meer actief

    Ok dank je, dan stop ik er volledig mee althans even afwachten wat de huisarts zo dadelijk zegt.

    Dank je voor het antwoorden
     
  6. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Sta in ieder geval 100% achter je keus. Welke je ook maakt.

    Ilja
     
  7. Niet meer actief

    Hoi Ilja,

    Ben bij de HA geweest, nu blijkt dat mijn kanaaltjes verstopt zijn en er dreigt dus een borst ontsteking. Nu heb ik samen met de HA besloten om dus echt te stoppen :( Ik vind het wel erg moet ik zeggen omdat ik het zo graag wilde laten slagen, maar goed hij heeft nu wel 5 weken bv mogen krijgen beter iets dan helemaal niets niet waar.

    In ieder geval nog bedankt!

    GR Brigitte
     
  8. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Mag ik vragen wat je met de HA hebt afgesproken om een borstontsteking te voorkomen?

    Ilja
     
  9. Niet meer actief

    Hij gaf aan dat ik het 3 a 4 dagen moest aan kijken want hij dacht dat het wel weg zou trekken zeg maar. En ik hoefde niet meer te kolven ( het doet ook te pijn om dat te doen) en als ik stuwing krijg dan moest ik onder de warme douche het weg masseren en strakke bh's dragen.

    Want door het kolven kon het zijn dat ik die kanaaltjes die nu verstopt zitten en de pijne plek die ik nu heb erger maken.
     
  10. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Als je inderdaad nu definitief hebt besloten om te stoppen probeer dan zoals ik al eerder zei niet meer te kolven. Door nu te gaan kolven maak je de verstopte kanaaltjes niet erger, maar stimuleer je weer de melkproduktie en dat wil je niet als je gaat stoppen.
    ga straks eens onder de warme douche en masseer de harde pijnlijke plekken weg van buiten af richting de tepel. Dit zal niet prettig aanvoelen, maar probeer daar even door heen te gaan.
    Draag ook even 24 uur per dag een strakke bh. (dus ook 's-nachts.
    Als de druk en de pijn echt niet te harden zijn, probeer dan om iets melk af te kolven. Zo neem je de ergste druk even weg.
    Houdt goed je temperatuur in de gaten. Als de druk en/ of pijn niet afneemt en je temperatuur dreigt op te lopen dan is het verstandig om toch een keer je borsten helemaal leeg te kolven. Maar doe dit alleen als het echt niet meer gaat.

    Veel succes.

    Ilja
     
  11. Niet meer actief

    Ok dat ga ik doen, de temp hou ik extra al in de gaten en die blijft momenteel nog normaal dus dat zit nu nog goed ;) En het afkolven e/o masseren doe ik ook en de pijn gaan we doorstaan (als je de bevalling hebt doorstaan is deze pijn eigenlijk niets :) ) dus ook dat gaat wel lukken...

    Maar heel erg bedankt dat je me die vragen hebt gesteld en zo goed beantwoord hebt
     

Deel Deze Pagina