Mijn zoontje is nu 5 weken. Mijn toeschietreflex duurt de hele voeding waardoor hij voeding terug geeft en veel krampjes heeft. Ik ben nu al 1,5 week aan het kolven. Maar ivm mijn eigen gezondheid (longembolie) kan ik zo vaak kolven niet volhouden op een dag (ik heb nog 2 kids van 3 en ) Maar heb ook een gevoel van falen en wil eigenlijk niet stoppen. Ik wil wel kolven maar dan maar 3 keer op een dag (ochtend, middag en avond), is dit haalbaar of gaat productie dan ook achteruit? Ik kolf met 3 keer ongeveer 400 Cc en voldoende voor 4 voedingen, de andere 2 krijgt hij kunstvoeding. Ik biedt de borst wel eens voor troost aan als dat nodig is.
Hoi, Mogelijk red je dat maar dat kan ik op voorhand niet zeggen. Ik zou je willen aanraden een lactatiekundige in de arm te nemen: zij kan je begeleiden naar hoe het in jullie situatie het best aan te pakken. Door samen met haar een plannetje te maken weet je dat je goed begeleid zult worden en dat verhoogt je kans op slagen! Daarnaast zou ik eerst eens naar het borstvoedingsbeleid kijken met een LK: mogelijk is er met wat aanpassingen veel te veranderen waardoor het voor jullie allemaal rustiger en beter te behappen is. Plus je zit nog in die eerste periode waar alles moet afstemmen. Ik zou contact zoeken met iemand in je buurt die met jou een en ander op de rit kan zetten, of dat nu afstemmen of kolven is. Succes!