Hallo, Onze dochter is nu 3 maanden en ik geef borstvoeding op verzoek. De eerste weken deed ik dat op vaste tijd op advies van de kv, dit werkte na een tijdje niet meer omdat ik haar steeds moest wakker maken terwijl ze net een half uur ervoor in slaap was gevallen, toen over gestapt op voeden op verzoek, dit gaat wel goed. Alleen is het nu elke dag anders. Overdag slaapt ze ook heel kort, de ene nacht komt ze om 3 uur en de andere om 4 of 5 uur. In de vooravond vanaf 18:00 uur is ze altijd heel huilerig en hangerig, niks is dan goed, wilt vaker drinken tot 22:00 uur. Dan valt ze uiteindelijk wel in slaap. Maar als ze dan in de nacht om 4 uur komt voed ik haar, maar dan wordt ze soms pas weer om half 10, 10 uur wakker. Is dit nou goed? We doen haar meestal wel om 7 uur in bad, maar ze wilt daarna gewoon niet slapen. Ze is wel moe want als ze bij ons op de borst is valt ze wel in slaap. Alle andere slaapjes doet ze in haar eigen bed, ik leg haar ook vaak wakker in bed. Soms twijfel ik eraan om haar om 00:00 uur wakker te maken en te voeden zodat haar ochtend eerder begint. Het is niet erg dat ze uislaapt ik hoef niet aan het werk, maar twijfel toch of het allemaal en goed gaat. Overigens geven we haar in de avond een fles afgekolfde melk, hier drinkt ze 50 ml van en weigert deze daarna, als ik haar dan aanleg drinkt ze makkelijk alle twee de borsten leeg. Kortom ik weet even niet meer of het allemaal wel goed gaat. Ze is 3 maanden en weegt 5 kilo geboren met 2810 gram. Ik hoor dat je wat adviezen voor ons hebt. Alvast bedankt. Vlindertje1986
Hoi, Eigenlijk klinkt het niet heel verkeerd, toch? Je kindje geeft aan wanneer ze wil drinken, overdag kan ze goed in bedje gelegd, ook wakker. Ze komt voor een voeding 's nachts en daarna neemt ze een langere ruk slaap. Ik zou er niet zo heel veel aan doen, ze doet het goed en groeit! Wanneer ze overdag humeurig is doordat ze kort slaapt kun je kijken of je 1 of 2 momenten in de dag kunt pakken waar je zorgt dat de voorwaarden om goed tot slapen te komen (2 uur) in orde zijn. Kijk of buitenlucht (wandelen, buiten slapen), draagdoek, bakeren een optie zijn om een paar keer tot rust te komen. Wanneer ze vrolijk is en er zelf geen last van heeft.... Succes!