Hallo, Mijn dochter is morgen 3 maanden oud. Ze heeft altijd goed aan de borst gedronken. Sinds ongeveer een week gaat ze huilen als ze aan de borst drinkt. Ze hapt aan, drinkt een paar minuten en begint dan echt hard te huilen, het lijkt alsof ze pijn heeft. Wanneer ze uitgehuild is en ik haar opnieuw aanleg begint ze weer snel te huilen. In de nacht is dit niet het geval en drinkt ze gewoon supergoed zonder te huilen en slaapt meteen weer in zodra ik haar in bedje leg. Hoe verder op de dag, hoe eerder ze gaat huilen tijdens de borstvoeding. Het is geen spruw en ik denk ook niet dat het krampjes zijn aangezien ze niet met haar beentjes spartelt. Wat kan het zijn?
Altijd lastig, dergelijke vragen via mail of telefoon. Sluit uit dat er echt pijn is: oorpijn? Klachten elders? Kijk of een andere houding helpt. En hoe snel het toeschieten optreedt. Mogelijk duurt het te lang naar haar zin? Ook of de melkstroom aanhoudt. Denk je dat het erg kort is, dan kun je borstcompressie uitproberen. Blijft het probleem zich voordoen, en afleiden helpt niets (zingen, praten, wiegen, lopen om te voorkomen dat ze start met huilen) dan eens afspreken met een lactatiekundige. Samen kijken wat er op dat moment al dan niet gebeurt kan helpen! Veel succes