Hoe ver reis jij nog?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zusters, 7 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zusters

zusters Lid

15 apr 2016
    64
    0
    0
    Uit nieuwsgierigheid en wat frustratie;
    Ik ben nu 35 weken zwanger, zwangerschap is/was geen pretje maar eindelijk voel ik me wat beter en heb ik erg veel zin om dingen te ondernemen.
    Maar nee dus, mijn man wil niet dat ik verder dan een half uur van huis ben...Er zijn binnenkort wat verjaardagen op een uurtje rijden en daar heb ik zo'n zin in!! Maar nee, manlief heeft iedereen al afgebeld....

Is dit herkenbaar? Of heb ik gewoon een vervelende man?

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Oh mijn man vond dat ik vooral moest doen waar ik mij goed bij voelde. Bij de zwangerschap van de jongste waren we rond dezelfde termijn nog een midweek naar centerparcs met familie aan de andere kant van Nederland. Ik had mijn verloskundige kaart mee en dat was het.

3. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ik ging aan het eind van de zwangerschap ook nog wel wat verder weg. Met 37 weken nog naar familie geweest, anderhalf uur rijden. Had wel m'n vluchttas e.d mee 😉

4. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Ik ga vanmiddag nog naar familie van ml. Is 2uur rijden.
    We stoppen gewoon een keer onderweg en ik neem de vluchttas en kaart mee en dan komt het vast goed:)
    De kans is zo klein dat het precies vandaag komt

5. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Oh enne, dat wil niet zeggen dat jij een vervelende man hebt hoor! Je kunt het ook positief bekijken, hij probeert op zijn manier goed voor je te zorgen:)

6. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Tja, ik zou mijn man zeggen dat het fijn is dat hij bezorgd is maar dat ik niet nog 7 weken op de bank thuis ga zitten wachten.en doorgeven dat ik gewoon naar die verjaardag ga maar dan voor de zekerheid een tas en de maxicosi mee neem.

7. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Ik ben bij de eerste trouwens 3 dagen overtijd nog op een verjaardag geweest ruim een uur rijden. 2 dagen later is ze geboren.

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wij gingen de dag voor de bevalling van de oudste nog naar een vriendin op anderhalf uur rijden. Uiteraard hadden we wel alles mee mocht ik evt ineens gaan bevallen (vluchttas, maxicosi en alle papieren)
    En ja onze familie woont nu eenmaal op ongeveer anderhalf uur rijden.. dus wij moeten wel :D

Op zich zorgt je man goed voor je, maar wanneer jij je goed voelt, waarom zouden jullie dan niet naar die verjaardagen toe gaan??? vluchttas en papieren mee... ziekenhuizen genoeg onderweg ;)

9. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Pfff ben blij dat mijn man niet zo zorgzaam is haha. Ik zou het zelf ook niet accepteren lol.

Hier bij de eerste gewoon met 40+1 nog op 1,5 uur rijden naar familie geweest (verjaardag). Maakte me er niet zo druk om, zolang ik me maar goed voelde.

10. Love2Live

Love2Live Fanatiek lid

18 okt 2013
    1.786
    722
    113
    Super lief de bezorgdheid, maar als jij je er goed bij voelt waarom niet?

11. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Fijn dat je man zo reageert! Die van mij is ook zo. Vandaag ook. Zou m'n nieuwe auto ophalen. Zo'n 2 uur rijden(heen en 2 uur terug) maar hij wou niet dat ik ging. Dus is hij nu met m'n vader samen. Super lief toch?!
    Verder moet je doen waar jij je goed bij voelt. Als jij denkt dat je nog naar verjaardagen etc kan en wilt gaan moet je dat doen!

12. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Hij is vast gewoon bezorgd. Maar afbellen zonder overleg met jou vind ik erg raar.
    Daarbij, we wonen in Nederland. Overal ziekenhuizen op korte afstand. Het is niet alsof je de rimboe in gaat en het risico loopt in de bosjes te moeten bevallen. Als jij je goed genoeg voelt gewoon gaan. Tas en papieren voor de zekerheid meenemen.

13. PeAn

PeAn Niet meer actief

Ik ga gerust verder dan een half uur weg zolang ik me goed voel. Ga mezelf geen weken lang opsluiten,kom op zeg.

Zo groot is Nederland toch niet? Als je bevalling begint heb je meestal genoeg tijd om thuis te komen......Weeën opvangen in de auto is geen pretje maar daarbuiten ook niet 😂😂
    Als het ineens begint voor de 37 weken is er vast een ziekenhuis in de buurt.
    Als het ineens erg snel gaat kom je onderweg vast in de buurt een ziekenhuis tegen.
    En als het zo snel gaat dat dit alles niet meer haalbaar is zal de vk ook te laat bij je zijn 😉

Ik ben alleen niet op de verjaardag van mijn moeder geweest toen ik zwanger was van mijn jongste, helaas.
    Ze werd 50 en ik baalde er stevig van maar voelde me niet echt niet goed om 1,5 uur enkele reis te reizen. Het rommelde toen ook al flink. Was 25 mei uitgeteld, mijn moeder is 24 mei jarig en de bevalling startte laat in de avond de 27e en mijn jongste is begin is na 5 uurtjes de 28e geboren.

Nu viert mijn moeder haar verjaardag de 29e pas en ik ben dan over de 37 welen. Verwacht gewoon te gaan.

14. zusters

zusters Lid

15 apr 2016
    64
    0
    0
    Wow , wat een reacties al!

Ja, mijn man is echt een schat maar o zo bezorgd, het liefst stopt hij me in een glazen vitrinekast haha.
    Vandaag toch maar eens de vluchttas gaan inpakken en die subtiel in de auto plempen haha

15. aboe

aboe Actief lid

2 okt 2012
    246
    10
    18
    Hier zou het een no go zijn, maar de laatste bevalling duurde 1,5 uur. Nu heeft mijn man maar vrijgevraagd vanaf week 38. Ik zou dus niet langer dAn een half uur gaan rijden.
    Maar gewoon doen waar jij je goed bij voelt.

16. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Ik herken het niet. Heb eerder zelf geen zin om op pad te gaan en manlief wel haha

17. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    T is wel heel goed bedoeld, maar vind t wel heel vroeg om nu al dat soort dingen niet te doen, zeker als je je nu goed voelt.
    Denk niet dat t de rest van je verlof ten goede komt om nu al om huis te moeten hangen.
    Vorige zwangerschap tot 38 weken nog verder weg geweest met overnachting, daarna meer om huis maar wel eens een dagje weg.

18. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik ging 2 weken voor de bevalling nog een hele dag weg op 1,5 uur rijden, maxi cosi en tas mee, we wisten wel dat dat de laatste keer weg was voor de bevalling want ik was 5 dagen daarna uitgerekend maar ze bleef nog even zitten. Als je je goed voelt, gewoon lekke gaan hoor! Vaak twijfel je toch nog flink of het nou begonnen is, en als dat nou toevallig op die verjaardag is, ga je weer terug.

19. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

10 jun 2015
    933
    563
    93
    Ik ga gewoon overal heen
    Bij de derde nog avond vooraf naar concert van toppers geweest (2u rijden) ik ga me niet opsluiten en ik kan overal bevallen baby merkt echt niet waar ik ben 😅

20. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    5 weken thuis? Of wordt je ingeleid?

Deel Deze Pagina