Sinds een paar dagen lekken mijn borsten behoorlijk. Misschien heel suffe vraag maar, is dit tijdelijk of blijft dit zolang ik zelf voed? Als ik een kindje hoor huilen begint het al te lopen. Ook als ik met de ene borst voed begint de ander te lopen en soms in bed word ik wakker in een plas voeding. Dat ik overdag zoogcompressen draag vind ik prima maar slapen met een bh is toch wel heel erg vervelend. En mijn tepels raken wat geïrriteerd van die natte compressen die aan je tepel blijven plakken. En dan met gemeenschap ofzo... dit is toch echt niet sexy!! Zou het heel erg vervelend vinden als dit ons sex leven straks in de weg staat.
Ja dat is een bekend en vervelend detail van borstvoeding. Je toeschiet reflex is in elk geval niks mis mee Wat soms wel helpen is je tepel dicht drukken zoals je zou aanbellen. En zorg dat je borsten niet overvol raken, dat vergroot de kans op lekken ook. En geef het even tijd. Misschien krijg je nog tips van anderen.
Geen ervaring, maar Ik lees wel dat ze met slapen een badhanddoek onder de borsten leggen. Dit vangt de melk op. En deze kan je gewoon steeds verschonen. Na een paar weken is vraag en aanbod meer op elkaar afgestemd. En wordt het lekken wel minder.
Het wordt minder, stopt uiteindelijk, maar wanneer is verschillend per vrouw geloof ik. En per zwangerschap. Bij de 1e heb ik een half jaar op een strandlaken geslapen vanwege regelmatig zwembad in bed. Nu bij de 2e zijn ze sneller gewend, nu met 7 weken niet perse zoogcompressen meer nodig. Weet niet zeker meer tot wanneer ik bij de 1e zoogcompressen heb gebruikt, maar op een gegeven moment was het niet meer nodig. 'Deurbel' werkt heel prima hier, als ik toeschietreflex voel komen en de andere kant indruk voorkom ik lekkage. Met je onderarm tegen je borst klemmen werkt ook, iets minder effectief/moet je langer vasthouden, maar wel praktischer als deurbel wanneer je in de winkel loopt of dergelijke.
Hier heel lang met bh aan geslapen, heb helaas erg actieve borsten als er melk in zit Badlaken niet te doen hier, dan werd het dekbed ook nat. Ik sliep met een bh met dikke spuugdoekjes erin, voeden deed ik ook met bij de andere borst een dikke spuugdoek dubbelgevouwen, anders lekte het door. Denk dat ik vanaf 8 maanden ongeveer zonder bh kon slapen. Met sex kon de bh wel even uit trouwens , maar daarna wel weer aan.
Het wordt zeker steeds beter en het gaat over... Ik weet alleen niet meer precies wanneer moet ik zeggen.
Hier ook lang geduurd, rond 9 maanden misschien helemaal geen lekkages meer snachts. Maar wel altijd zodra ik aanlegde en de tsr kwam de andere borst er ook gelijk op leeg liep Ik had nog zo'n bh topje van action liggen van een paar euro , had ik gekocht voor laatste weken zwangerschap maar ondersteunen totaal niet. Bleken ideaal voor snachts, geen geknel, deed een hydrofiel doek erin zodat het minder schuurde dan compressen. En welke compressen gebruik je, ik vond HEMA en Lidl het allerfijnst qua zachtheid, natrusan ook wel OK maar weer wat duurder. Etos en Kruidvat net schuurpapier. Dat kan ook wel invloed hebben op comfort.
Hier ook flink lekkende borsten bij de eerste twee ook enkele maanden last van gehad maar wordt steeds minder. Snachts slaap ik met een losse sportbh/topje aan met nacht zoog compressen van avent die zijn lekker groot absorberen enorm veel en irriteren mijn tepels niet.
Zoontje is bijna zes maand maar ik slaap nog steeds met een bv omdat ik anders ga lekken. Ik heb er een van mammae, die is zonder beugel dus knelt nergens. Overdag durf ik het pas sinds een kleine maand aan zonder kompressen.
Wordt minder als er wat meer regelmaat in de vraag naar borstvoeding zit (bedoel hoeveelheid) en tijd van voedingen, borsten passen zich dan aan, slaapt je uk dan een keer langer dan normaal is het lekken
Ik slaap nog steeds met bh aan. Gaat wel steeds iets beter maar blijft nog wel een beetje lekken. En wat sex betreft moet je er denk ik gewoon niet teveel over nadenken. Ik heb mn man wel is per ongeluk vol in zn gezicht geschoten met een tsr tijdens een orgasme 😅🙈.. konden er beide wel om lachen. Daarna nooit meer gebeurt trouwens 😉.