wie heeft er tips??? ik kan nog steeds mijn sigaret niet laten.... ben wel al veel minder gaan roken.....ongeveer 4 a 5 per dag... groetjes
Ik heb geen tips, ja 1 grote gewoon stoppen!! Ik heb het ook gedaan en vond het helemaal niet moeilijk je doet het voor je kindje!
misschien helpt het volgende: Bij iedere hijs die jij neemt worden de vaten van je baby afgeklemt en krijgt je kindje GEEN lucht. Met het gevolg op verhoogde miskraam en hersenafwijkingen! Maar je moet er zelf mee willen stoppen anders lukt het toch niet. Mijn aller beste vriendin is zwanger en ze rookt nog, ik kan haar er wel om vermoorden maar daar help ik haar niet mee. Doe het voor je uk!!
moeilijk he stoppen!!! Had er ook wel moeite mee. Ben 1 sigaret per dag gaan roken door steeds maar een trekje te nemen. Dan knipte ik het brandende stukje eraf, zo hield ik precies bij dat het er maar een was. Daarna is het me gelukt om te stoppen. ben nu sinds 6 mei gestopt en heel af en toe heb ik het er nog maar moeilijk mee. Veel succes!!!!!!!!!!
Nee geen tips.. Mijn deadline was altijd op het moment dat ik zwanger zou zijn, ik zou stoppen. Dat heb ik gedaan en ben bijna 2 jr gestopt. Nooit moeite gehad of meer aan teruggedacht,... Zolang jij denkt (dat moet je wel denken op het moment dat je die peuk aansteekt, anders zou je niet roken), ach die ene kan geen kwaad bij me kindje, vroeger wisten ze het ook niet en die kinderen zijn toch ook groot geworden, zal het nooit lukken. Weet je.. als iemand met een rokerige adem mijn kindje oppakt, dan gaat mijn kindje huilen, want dat vind ze niet fijn...
Ik kan je niet helpen, ik rook ook. Ook in de eerstr zwangerschap: Resultaat: Een kerngezonde baby van 4140 gram. En niks mis met zijn hersens hoor, hij is heel slim.
hoi ik ben nu bijna 3weken geleden gestopt en het valt nu nog mee ik heb altijd gezegd dat ik wil stoppen voor ik zwanger wordt en ik moet wel zeggen mijn vriend is ook gestopt dus dat ik makkelijker. Misschien heb je iets aan die kawgom zou wel eerst na vragen of dat het kwaad kan groetjes heleen en succes met het stoppen
Toen ik er achter kwam dat ik zwanger ben, ben ik direct gaan minderen (naar 2 per dag) Met 9 weken ben ik helemaal gestopt. Ik vond het absoluut niet makkelijk, je hoort ook verhalen dat mensen doorroken en er zijn geen gevolgen. Deze verhalen steunen niet echt. Wat mij heeft geholpen, is mijn schuldgevoel....De beeb kiest er niet voor. Nu nog steeds gestopt en ik heb nog steeds moeilijke momenten. Ik hou het vol door afleiding te zoeken en met het idee dat het straks weer mag (al hoop ik gestopt te blijven)
Hallo, Ik was echt een kettingroker....ziekelijk gewoon. Ik vond het teveel stress om helemaal te stoppen dus een maximum van 5 sig. per dag. Ik had gehoopt dat ik op een gegeven moment zou zeggen, laat die paar sig ook maar zitten, maar is niet zo. Blijft 4-5. Maar wel een grote opluchting de echte verslaving is voorbij. Ik weet blah blah blah stoppen is beter voor de baby....maar dit voelt het beste voor mij. De VK heeft gezegd, beter niks te roken, maar als dat teveel stress opleverd dan is 3-5 max a dag de 2e beste optie. Ik ben dan wel een uitzondering want ik denk dat 95% het wel kan opbrengen om er helemaal mee te stoppen. Dit is tuurlijk geweldig! Maar op 1 of andere manier wordt ik niet genoeg afgeschrikt om het helemaal te laten en zing het zo uit. gr. cassandra
Ik ben op mijn 13e begonnen en op mijn 18e gestopt. Zonder zwanger te zijn. Ik zei altijd, als ik zwanger raak, stop ik ermee. In december was ik ziek en heb toen even niet gerookt. Heb daarna gelijk de hele boel de vullisbak ingegooit en met reultaat, ben nu al een alf jaar gestopt. Goed voor t kindje Echte tips bestaan er niet. Je moet er 100% achter staan, dan is het mákkelijker (ik wilde op mn 18e nl niet stoppen) en elke keer als je trek hebt in een sigaret, een kauwgompje of een stukje appel o.i.d. nemen.
nou ik moet zeggen ook ik rook zei ook als ik zwanger ben stop ik kost me erg veel moeite zit nu op 1 a 2 sigaretjes op een dag moet zeggen voel me wel schuldig als ik rook misschien vandaag helemaal niks hoop het
Misschien helpen deze feiten: * Vrouwen die roken voor en tijdens de zwangerschap hebben een hogere kans op zwangerschapsproblemen dan vrouwen die niet roken. Deze vrouwen lopen meer risico op vroegtijdige geboorte dan vrouwen die niet roken. De kans is 46% als er tot 10 sigaretten per dag wordt gerookt en 61% als er dagelijks 10 tot 20 sigaretten wordt gerookt. * Vrouwen die tijdens de zwangerschap roken hebben meer kans (54% voor matige rokers; 130% voor zware rokers) een kind te krijgen met een geboortegewicht minder dan 2.500 gram, waarbij het kind gemiddeld 200-250 gram minder weegt. * Babys geboren uit moeders die tijdens de zwangerschap roken, zijn kleiner dan verwacht voor de zwangerschapsduur. * Babys geboren uit moeders die roken tijdens de zwangerschap hebben een hogere kans om te overlijden rond de geboorte. * Babys geboren uit moeders die roken tijdens de zwangerschap hebben 2 keer zoveel kans om te overlijden door wiegendood. * Babys geboren uit moeders die roken tijdens de zwangerschap hebben een groter kans op een gespleten gehemelt, hazenlip of klompvoetje. * Babys van rokende moeders hebben meer kans om een verminderde longfunctie en oorinfecties op te lopen. Ook heeft de baby meer kans op het krijgen van astma, bronchitis. Sigaretterook is de primaire oorzaak van respiratoire kinderziektes. Ook heeft de baby een groter risico op het krijgen van darmstoornissen. * Babys van rokende moeders hebben een groter risico op leerproblemen. Ik heb ook eens ergens gelezen dat kinderen die rokende moeder hadden rond de 20 verhoogd risico hadden op verhoogd cholesteroll en overgewicht.
Ik zeg toch niet dat kinderen van rokende ouders dom zijn????? Een verhoogde kans op hersenafwijkingen en dat is heel wat anders dan het iq van je kindje. En idd ik denk niet dat zulke verhalen meehelpen om de rokers te laten stoppen. Maar goed er blijkt nu ook dat volwassenen van moeders die gerookt hebben ook allerlei kwalen eraan overhouden. Dat zijn ze nu aan het onderzoeken. Dus de opluchting stopt niet als je kindje gezond geboren is. Maar nogmaals je zal er zelf achter moeten staan anders lukt het toch niet! Eigenlijk is het een stuk verantwoordelijkheid wat je nu al voor je kindje moet nemen.
Goed gezegd, ik ben half jaar voordat we gingen proberen bewust gestopt met roken. Heb bij de vorige 2 zwangerschappen ook niet gerookt, alleen helaas weer begonnen door de stress.
bij mij hielp het om in 1 keer te stoppen, en niet erover denken, gewoon doen. eerste dagen zijn wel moeilijk, maar het kindje was voor mij een grote motivatie. en het is gelukt.
Je doet het niet voor jezelf maar voor je kindje! Ik kan me best voorstellen dat het moeilijk is, maar mijn idee is dat als je zelfs nu niet kan stoppen nu je zwanger bent dat het je dan nooit kan stoppen. Als zelfs zo'n kleine onschuldig mensje in je buik je niet over de streep kan trekken. Kom op: even door de zure appel heen bijten, de eerste paar dagen zijn het moeilijkste, je moet als het ware je gedrag aanpassen. Het is volgens mij niet zo zeer de verslaving zelf want zeg nou zelf als je die sigaret opsteekt vindt je het dan ook lekker?
Ik vind gewoon dat je het verpicht bent naar je kindje toe. Ga je dadelijk ook roken als je kindje op schoot zit of aan de borst drinkt? Meesten mensen doen dat niet maar wel als ze in hun buik zitten.
Als er iets is dat ik geleerd heb dan is het wel: Willen is kunnen!!!! Dus als je het écht wilt, voor jezelf, maar vooral voor je kleintje, dan kan je dat ook echt
Normaal ben ik vrij tolerant en gemakkelijk, maar ik heb geen goed woord over voor rokende zwangeren, sorry