Na 6 boeken zijn wij eruit welk kaartje het gaat worden! Maar nu zijn wij dus bezig met de teksten ... Wat boven de naam komt te staan zoals bv: Blij en gelukkig zijn wij met de geboorte van onze dochter/zoon (naam ...... ..........) Alleen ik vind het zooo standaard... Wat hadden jullie of misschien wil je verklappen wat bij jullie op het kaartje komt Groetjes
Wij zouden eerst doen: Nu mag iedereen het weten: het is een meisje! En dan de namen enzo... Maar toen ze veel te vroeg kwam, hebben we die tekst veranderd in "ze kon niet langer wachten!" Wij wilden niet die standaard dolgelukkig en blij, want tja....natuurlijk ben je dolgelukkig en blij! Alsof je erop zou zetten als je ongelukkig en depressief bent En we houden van kort maar krachtig, vandaar in beide gevallen 1 zin...
Wij hebben gekozen voor een kort gedichtje (of zoiets) om de geboorte van onze aanstaande dochter aan te kondigen. Op internet kun je vaak veel inspiratie vinden
Wij willen boven aan het kaartje 1 kort en krachtige zin .. Daar zijn we inmiddels ook uit Maar om daaronder dan alleen de naam te doen vind ik het weer een beetje saai.. pfff Ik ben niet moeilijk ofzo hoor haha
Wij hadden een langwerpig kaartje wat op de lange kant open klapte. Op de bovenste helft stond een kort gedichtje en op de onderste alleen GEBOREN en dan zijn naam, gewicht etc en ons adres. Op de voorkant stond een stripje van Calvin and Hobbes (die vind ik heel leuk )
Geloof je in wonderen? Wij hebben er 1 thuis! Onze prachtige zoon, Mike Richard Is geboren op 20-03-2008 om 23:27, weegt 3640 gram en is 51cm lang.
Bovenaan ons kaartje hebben wij het volgende staan: Uniek Klein Lief Heel bijzonder Ons wonder Daaronder zijn namen, geboortedatum, tijd en gewicht. Op de linkerbinnenkant van het kaartje staan onze namen en adresgegevens. De reacties tot nu toe op ons kaartje zijn super! Vooral de tekst is achteraf erg van toepassing... ons mannetje is namelijk 4 weken en 5 dagen te vroeg geboren, dus klein was hij zeker... Maar nu al bijna 6 ons gegegroeid in 3 weken tijd, hij doet het echt super!
Bij ons is in beide gevallen de aankondigingszin in het fries. Vertaald staat er: Dolgelukkig zijn wij met de geboorte van Jarissa en bij de 2e: Reuze trots zijn wij met de geboorte van brusje. Onder de naam de geboortedatum. Wij doen niet aan lengte/gewicht op het kaartje. Op de andere binnenzijde van het kaartje een gedicht met daarin iets van een boodschap. In beide gevallen (alhoewel het hele verschillende gedichtjes zijn) komt het neer op: geniet van het leven!
In mama's buik is het wel fijn, maar die wordt nu toch echt te klein. papa wacht nu al zo lang Hallo iedereen hier ben ik dan..... Was het tekstje op het geboortekaartje van mijn zoontje.... nu weer iets verzinnen voor zijn brusje..... zo moeilijk...
Ik wil de tekst: Ooievaar, ooievaar? Wat nou ooievaar? Gewoon, je weet wel... en toen was ik er.. En dan daaronder de naam , datum etc
hahaha die had mijn moeder voor mijn zusje op... en dan was het zo'n uitklap kaart waarbij je een ooievaar op zijn bek zag gaan...!
Dit vind ik dus helemaal niks, van die teksten die met "de daad" te maken hebben (om het zo maar ff te zeggen).
Ik vind het wel grappig, wij wilden eerst: Ooievaar? Niks geen ooievaar Mijn papa heeft met mijn mama gestoeid en uit hun liefde ben ik voort gegroeid Maar ieder heeft zijn eigen smaak gelukkig. Maar het is geworden: Een nieuw leven Een klein wonder Het klinkt zo gewoon Maar is voor ons Zo heel bijzonder.
Ach zolang het bij teksten blijft en er geen plaatjes op het kaartje komen... Sorry beetje flauw.... maarja smaken verschillen.... veel teksten vond ik juist te zoetsappig....of met "ouderwets"taalgebruik.....
de tekst op onze geboortekaartjes was een beetje lang, maar geheel zelf bedacht, op rijm en een doorlopend verhaal Voor onze dochter: Mijn pappa en mamma en ook Mickey de kat, zijn dolgelukkig, want weet je wat? op 3 oktober 2001 om 1.35 uur ben ikke geboren! mijn naam is... en ik ben helemaal gezond! Ik ben 51 cm en weeg 5,5 pond! Mijn trotse ouders zijn:... Tussen 12.00 en 15.00 rusten mamma en ik uit, dus bel even als je langs wilt komen voor thee en beschuit. En voor onze zoon (kaartje met ukkie die een ooievaar tegen z'n billen schiet en heel hard RAAK roep): Hallo, daar is ikke weer! Alweer voor de tweede keer. Omdat ik het kwebbelen toch niet kan laten en de baby nog niet kan praten mag ik u laten weten dat mijn mamma net mijn broertje heeft gekregen! Zijn naam is... Op 18 januari 2004 's ochtends om tien voor negen was de eerste keer dat we hem te zien kregen. Hij is 52 cm lang en weegt 7,5 pond. Alles zit erop en eraan, dus volgens mij is hij heel gezond! Verder nog iets wat u weten wil? Kijk hiernaast en geef maar een gil! Nu ga ik verder spelen maar met mijn broertje én met de ooievaar liefs en groetjes van ...a En dus ernaast: van 12.00 tot 15.00 uur rusten mamma, ikke en het ukkie en na 21.30 doet pappa ook een tukkie dus wilt u ...zien, dan is ons adres en telefoonnummer wel handig misschien! best een lap tekst, maar wel origineel toch?
@tezzzz echt superleuk zeg! Ik kreeg er vandaag 1 met het zinnetje: Liefde is het enige wat zich vemenigvuldigt als je het deelt...
Is dit niets voor op je kaartje : Wij waren liefde.. en onze liefde werd een leven.. welke wij de volgende naam hebben gegeven: (naam) Lang gewacht, nu gekomen Je overtreft al onze dromen Een groot wonder, een nieuw leven De volgende namen hebben wij jou gegeven: (naam)
Wij hadden een kaartje met 'stoere' letters: Daar is ze dan, onze dochter en daar onder wat groter de naam. (ik hou niet zo van dat zoete!)
ik heb er een gehad met. na heel wat wikken en wegen heb ik dan deze .naam gekregen. .......... ik ben geboren op :datum: ik was :lengte: en :gewicht: