Ik vroeg me af wanneer je het beste na 4 flessen kan gaan... Onze dochter is 8 weken en zal nu waarschijnlijk wat meer dan 5 kg wegen... S'nachts slaapt ze al goed door (7 - 8 of 9 uur) en overdag hoor ik haar eigenlijk ook weinig voor voeding, ze krijgt nu om de 4 uur (soms wat langer) 150 + 5 schepjes daar doet ze het verder prima op en haar flesjes gaan goed leeg... Toch heb ik soms het gevoel dat ze al best naar 4 flessen over zou kunnen gaan (met name omdat ze eigenlijk niet huilt om voeding) maar wanneer doe je dat eigenlijk? En dan ga je ze 180 geven?
Doorsnee als ze 4 maanden en minimaal 6 kilo zijn.. Die 6 kilo is vooral vanwege de suikerspiegel die anders te laag kan worden aan het eind van de nacht. Dus 4 maanden grens kun je nog wel iets oprekken naar 3 maand, als je kindje echt niet wil drinken 's avonds (maar ze drinkt die 5e fles wel toch?) Als 5x150/5 nu goed gaan, zou ik het daar even bij laten. Waarschijnlijk krijgt ze over een paar weken wel meer trek en kun je naar 5x180/6. of 4x180/6