Heb een vraag over voeding. Geef mijn kleine nog borstvoeding. hij dronk om de 3 a 4 UUR 10 EN 10 MIN AAN ELK borst en dan sliep hij weer. nu sinds enkele dagen drink hij ipv 10.10 min aan elk borst 30 min aan de ene en dan 20 of 30 aan de andere. ook houd hij niet meer 3 uur vol. om de 2 uur huilt hij. ook wil hij niet meer slapen na elke voeding zijn we bijna een uur bezig om hem in slaap te krijgen. Als hij huilt dan krijst hij nu. Echt huilen zoals eerst doet hij niet meer. Lijkt wel dat hij niet tevreden is. terwijl ik nog genoeg melk heb. hij wil nu ook steeds opgetild worden en dan valt hij in slaap. zodra we de kleine in bed leggen huilt hij weer. Hij begint nu heel errug eenkennig te worden. Als ik kolf heeft hij de voeding binnen een paar tellen al op. is dit normaal. hij groeit trouwens als kool. boven gemiddelde
Hallo Nies, Over het slotje weet ik niets. Ik heb begrepen dat zodra jij hebt gepost alleen jij, ik en mijn collega dit bericht kunnen beantwoorden. Anderen kunnen alleen lezen. Voor ik op je vraag in ga, wil ik eerst nog wat extra info. Je kindje is 20 dagen (kleine 3 weken) Hoeveel was zijn geboortegewicht en zijn gewichtsverloop en het gewicht nu? Kan je beschrijven hoe het met je borsten is. Zijn ze erg gespannen, merk je verschil tussen voor en na de voeding? Heb je een krachtig toeschieten van de melk? Mail je later verder Ilse
Hoi Ilse, Reyhan woog bij zijn geboorte 14/8 3165. op 17/08 woog hij 3000. Op 20/8 was hij weer terug zijn geboorte gewicht. En we zijn vandaag bij de cb geweest en nu weegt hij 3760. Dus hij groeit heel goed. Mijn borsten zijn best gespannen. Als Reyhan begint met drinken krijgt hij wel veel volgens mij omdat hij slikkend geluid maakt.
Hallo Nies, Sorry voor de late reactie. Als ik het gewicht van Reyhan bekijk komt hij inderdaad echt super aan. Als je beschrijft hoe vol je borsten zijn en hoe hij drinkt dan denk ik dat het met jouw melkproductie wel geod zit. Dan vraag je je af waarom hij zon ander patroon krijgt. Ik dnek dat je veel melk hebt (of in elk geval op dat moment had) Wat dan kan gebeuren is dat hij snel vol zit, lekker groeit maar toch na 2 uur weer wakker wordt. Ook kunnen de voedingen onrustig verlopen. Er komt vaak veel lucht mee naar binnen wat weer meer last in de darmen oplevert. In je verhaal lees ik dat je in eerste instantie 10 minuten per borst deed. Bepaalde hij dat zelf of wisselde je na 10 minuten? Normaal zien wij graag dat een kindje 1 kant helemaal leeg kan drinken ne de andere kant als toetje neemt. Het voordeel is dat hij aan 1 kant dan ook de kans heeft gehad de vette "echtermelk" te pakken. De eerste melk is ook goede melk alleen is met die melk de verhouding vet/suikers minder optimaal. Minder vet maakt dat de melk sneller is verteerd. Ook krijg je een minder optimale spijsvertering waardoor meer lucht in de darmen ontstaat. Zo kan het zijn dat een kindje veel drinkt, helemaal vol zit en toch na 2 uur weer wakker is. Lees meer over veel melk op de volgende link. http://www.borstvoeding.com/kindjeaande ... riode.html Wellicht herken je jezelf hierin. Dan kunnen we altijd nog specifiek hierop ingaan. Succes Ilse