Hoe krijg ik die half 5 voeding eruit?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door renee85, 24 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. renee85

renee85 Actief lid

7 apr 2012
    208
    1
    18
    Mijn zoontje gaat tussen 18 en 19 naar bed en slaapt dan tot 7 uur 's ochtend. Wel nog met voedingen tussendoor. Tussen 22 en 23 komt hij vaak. Dan rond 2/3 uur 's nachts en dan om half 5 weer. Soms is dat al 1,5 uur na de vorige voeding. Honger kan hij niet hebben maar hij wil wel aan de borst. Dan wordt hij om 7 uur echt wakker. Hoe krijg ik die half 5 voeding eruit? Hij is 14 weken trouwens. Oh, wat verlang ik naar doorslapen!

2. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Ik denk dat dit een heel normaal patroon is voor een baby van 3,5 maand. Heerlijk trouwens dat hij van 19 tot 7 slaapt, met alleen tussendoor voedingen.

Waarom zou een baby naar anderhalf uur geen honger kunnen hebben? Je kunt niet zien wat hij precies gedronken heeft toch? Juist mooi dat hij zelf aangeeft wanneer hij het nodig heeft.

Natuurlijk snap ik dat je liever slaapt, maar ik denk echt dat dit heel normaal is.

3. annasskies

annasskies Actief lid

23 feb 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    Mooi voor 14 weken...

4. renee85

renee85 Actief lid

7 apr 2012
    208
    1
    18
    Geen doorslaaptips dus? Weet dat 7-7 goed is. Heel blij mee. Maar,voorheen sliep hij 7-3 en dan tot 7. Dat is opeens voorbij en dat was zo fijn.

5. Senna84

Senna84 Actief lid

11 jan 2012
    443
    0
    0
    speentje proberen ipv aanleggen. Ik vind 3 nachtvoedingen voor bijna 14 weken nog best veel. Idd je weet niet hoeveel hij binnenkrijgt maar toch.

Lijkt mij meer een zuigbehoefte dan een voedingsbehoefte. Dit zou je kunnen opvangen met speen.

6. Minerva

Minerva Niet meer actief

Tja. Borstvoeding is lichter verteerbaar dan flesvoeding, dus dat verklaart wel waarom jouw baby nog niet doorslaapt. Overigens sliep mijn baby op flesvoeding rond de 14 weken pas nét door... en dan bedoel ik van 23.30 tot 06.30 uur. Hij moet zelfs nu nog écht de 5 voedingen per dag hebben, anders redt hij het niet.

Ik denk dus dat je wel heel veel van je baby vraagt. Ik snap dat het zwaar is (heb zelf ook een poosje borstvoeding gegeven en toen kwam hij nog om de 3-4 uur, 24/7), maar als hij er nog niet aan toe is, dan houdt het op.

7. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is juist heel gezond voor een baby om nachtvoedingen te willen. Moedermelk is heel licht verteerbaar en dat heeft ook een reden! In tegenstelling zoals bij veel andere dieren is een mensen baby lang niet af ( in tegenstelling tot bijv. een koe of een leeuw), vooral de hersenen moeten nog heel veel groeien en die hebben een constante aanvoer van energie nodig...moedermelk is daarom licht verteerbaar, zodat baby's vrij snel weer honger hebben en daardoor de hersenen continu energie kunnen leveren.
    (Melk bij koeien zitten juist vol eiwitten (zwaarder verteerbaar), zodat de spieren heel hard kunnen groeien, want de kalfjes moeten meerennen als er gevaar dreigt en bij leeuwen zit heel veel vet in de melk, zodat hun jongen lang verzadigd blijven, zodat de ouders tijd hebben om te jagen). Mensen baby's worden van nature uit niet alleen gelaten en altijd beschermd, waardoor die vele voedingen en de groei voor de hersenen ook mogelijk zijn.

Denk daar eens aan, als je kindje voor een nachtvoeding komt, hielp (en helpt) mij heel goed :)

8. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje kwam trouwens tot 3 maand om de 2 uur, dag en nacht. Rond de 3 maand liet hij er 's nachts een keer 3 of zelfs 4 uur tussen en nu met bijna 6 maand komt hij nog 2 of 3x per nacht

9. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mij lijkt dit ook heel normaal. Mijn dochter is bijna 7 maanden en gaat rond 19.30 uur slapen, komt dan rond 23.30 en rond 3.30 uur nog voor een voeding. We hebben periodes gehad dat ze minder vaak kwam, maar ook dat ze vaker kwam. Ik zou dus gewoon mee gaan in het ritme dat je kindje aangeeft, dat is goed voor hem en ook goed voor jouw melkproductie.

10. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.784
    1.133
    113
    Vrouw
    Wow, ik vind het best veel wat ik hier allemaal lees!

Dan mogen wij in onze handjes klappen denk ik!! Ons meisje is nu 4,5 maand en krijgt tussen 17/18u een voeding en dan naar bed. Om 23u maken we haar wakker voor een voeding en dan komt ze tussen 6/7u weer.

Ze sliep ook al vrij snel door. Ondanks dat ze borstvoeding kreeg ;)

11. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    mocht je vermoeid worden van de nachtvoeding, is een cosleeper misschien een idee? Kun je al voedend weer lekker in slap vallen :)

12. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hier ben ik het ook mee eens. Maar het hangt er van af wat JIJ erover denkt. Volgens mij is het ook eerder gewoonte en de behoeft om mama dicht bij te hebben, zeker met de borst. Als je dit goed vindt (en ik weet dat er velen zijn die zeggen dat dit zo hoort) dan is dat prima. Als je het niet goed vindt (en nu gaan er velen zijn die het hier absoluut niet mee eens zijn) dan leer je hem om door te slapen. Door op te vangen met een speen, eventjes een aai over zijn bolletje en dan de kamer terug uit gaan (methode Estivill). Die laatste heeft trouwens heel goed voor mij gewerkt en kan ik volledig aanraden. Kijk maar eens op internet of lees het boek erover: "Slaap kindje Slaap" of "Welterusten" van dokter Estivill.

13. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik vind het ook veel.

Een baby die geborgenheid zoekt, prima. Mijn kinderen mogen altijd bij me komen liggen knuffelen. Daar zal ik altijd aan toegeven.

Een baby voeden die geborgenheid zoekt, went daaraan. De hersenen gaan dit opslaan en zo blijft een baby elke nacht komen. Want de borst is dan troost.

Ik zou niet drie keer voeden. Zoals je zelf aangeeft, het is geen honger. Ik zou wel geborgenheid aanbieden door bij je te nemen en aan te raken. Ik denk dat die voedingsvraag dan mindert. Een nachtvoeding is normaal, drie lijkt me onnodig. Een baby associeert slapen dan met voeden terwijl het geen honger is.

Deel Deze Pagina