overdag snel wakker worden, wat te doen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door juffie roos, 15 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    hoi,

Mijn zoontje (ruim 9 weken) slaapt de laatste paar dagen slecht overdag.
    Hij heeft meestal al moeite met het in slaap vallen (ook al is hij hartstikke moe) of/ en hij wordt erg snel al weer wakker (na een half uur/ drie kwartier)
    Ik leg hem na zijn voeding al eerst in de box, maar als hij tekenen van slaap gaat vertonen, breng ik hem toch naar zijn bedje:).
    Dan valt hij vaak toch (na een huiltje) in slaap om dus na een half uur/ drie kwartier alweer wakker te worden.
    Meestal huilt hij zo hard, dat ik hem er uit haal om hem even bij me te nemen. Dan lijkt niks te helpen: zitten, knuffelen, in de box... Bij alles huilt hij. Rondlopen helpt dan nog het meeste (tot ik stil sta:$)
    Hij heeft ook geen honger.
    Als hij uiteindelijk dan stil is en tekenen van moeheid gaat vertonen, breng ik hem weer naar zijn bedje maar als ik hem neerleg, gaat hij weer huilen.
    Het zal wel een fase zijn, maar ik weet niet zo goed wat te doen.
    Ik kan niet 2 uur met hem gaan rondlopen tot zijn volgende voeding lijkt mij:p
    Wie heeft er tips?

2. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Draagdoek...:D

3. tulip

tulip Niet meer actief

Het is toch een kwestie van hem leren langer te slapen. Hier werkte dat goed met een tutje, dan viel ze weer terug in slaap.

4. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Ben benieuwd, hier hetzelfde probleempje.

5. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    maar hoe doe je dat dan? langer te leren slapen??
    en is een tutje, een speen? Die laat hij nl uit zijn mond vallen??

6. Juttel

Juttel Actief lid

29 apr 2009
    422
    2
    0
    Friesland
    Heb je al eens geprobeerd hem in de box te laten slapen? Of in de wandelwagen in de kamer? Is natuurlijk niet voor altijd, maar wie weet mist hij de geluidjes als ie in zn kamertje ligt. Onze zoon sliep de eerste maanden veel in de kamer in de box (voedingskussen er om heen en dekentje over) of in de wagen, sliep altijd heerlijk!
    Is maar een idee, geen idee of het wat is. Succes!

7. tulip

tulip Niet meer actief

ow ja sorry, een fopspeen.;) Ik had voor haar zo'n knuffel je speen, die is wat zwaarder aan de onderkant en als je die aan de speen doet, dan blijft die mooi liggen. Zo'n knuffeldoekje helpt ook al denk ik. Als ze dan eventjes wakker werd, zei ik: ga maar lekker slapen en gaf het tutje terug. Meestal kon ik meteen weglopen, soms floepte het tutje er meteen uit en dan bleef ik even staan om hem tegen te houden. Zo tutterde ze zichzelf weer in slaap. Vanaf een maand of 3 maakte ze dutjes van 3 uur aan 1 stuk, dus ik zou denken dat het geholpen heeft.;)

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Langer 'leren' slapen heeft hier nooit gewerkt. Ik haal Irem gewoon uit bed als ze wakker is, of dat nou na 3 kwartier is (is overigens de slaapcyclus van een baby) of na 20 minuten of na 3 uur. Als ze wakker is, is ze wakker. Als ik haar dan in bed laat liggen wordt ze vreselijk boos (en terecht, ze is toch wakker?). En zodra ze moe is, gaat ze weer naar bed. Toen ze jonger was had ze dan weleens dagen dat ze 5 of 6 keer naar bed ging overdag, maar ja, jammer dan! Het zijn fases want er waren in diezelfde periode ook genoeg dagen dat ze meerdere keren per dag anderhalf uur sliep.

9. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Hier hetzelfde als bij Eylem. Als hij wakker is dan is hij wakker. In slaap krijg ik hem dan niet weer. Ik neem hem mee naar beneden en dan speelt hij nog even en vaak wordt hij dan snel weer moe en dan leg ik hem gewoon weer op bed. Nu is het wel beter, vaak slaapt hij nu wel 1,5 a 2 uren achterelkaar maar de eerste maanden niet, eigenlijk sinds 7 maand pas.

10. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    ja, dat doe ik ook.
    maar vervolgens gaat hij huilen, wat ik ook met hem doe.
    dat kan hij zo ruim een uur volhouden (of tot zijn volgende voeding):(
    Hij heeft ook erg last van zijn buik en krampen.
    Voorheen sliep hij zo 3 uur lang...

11. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

ik heb precies het zelfde..
    wat bij mij help is de fles voor de helf geven in de armen en dan ze luier verschonen in ze bedje leggen en verder de fles geven...
    ik maak een fles van 160 ml hongerige baby voeding en daarbij doe ik brinta pap van 4 maanden oud een half theelepeltje om het ietjes dikker te maken...
    LET OP : doe dit pas in het weekend proberen want hij kan in begin buikkrampjes krijgen maar is hooguit 1,5 dag...

bij mij help het goed hij krijg dus een flesje van 160 ml en daar slaap hij 5 uur op.... en dan de helf in de handen en de helf in bed geven en geen probleem meer.....

suc6 en als het werk laat het me weten

12. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Ik durf nog niet zo goed brinta pap bij te geven aangezien hij zo'n last heeft van zijn darmpjes:(

13. fafje

fafje Niet meer actief

zo bgon t bij mijn zoontje ook..maar k zag dat hij pijn had...en werd elke dag erger...sliep steeds minder overdag tot helemaal niet...en veel huilen...bleek verborgen reflux,...nu slaapt ie als een roosje met medicijnen..

Deel Deze Pagina