Hallo, Ik ben Mandy en ben 32 jaar. 31 december 2008 ben ik gestopt met de pil na 16 jaar. de 29-30 januari heb ik 2 dagen "wat" bloedverlies gehad. Dus ben er vanuit gegaan dat, dat mijn menstruatie zou zijn geweest. op en met de calculator uitgerekende datum mijn eisprong bepaalt. Nu 2 maanden verder. 2 weken geleden heb ik weer een lichte bloeding gehad. En weer ongeveer 12 dagen begonnen met op de bepaalde dagen vrijen. Nu ben ik al een dag of 6 compleet uit mijn doen, vind niks/niemand leuk of aardig nergens zin, hartstikke moe... Pijnlijke tepels gehad. Telkens wat afscheiding, opgeblazen gevoel... Test was negatief vorige week... Wat is dit toch, nog ontpillen of?
hoi Mandy, kan heel goed door het ontpillen komen, daardoor duurt je cyclus vaak langer en kan ook je stemming anders zijn. Ook kun je last hebben van klachten die op zwangerschapsklachten lijken. Als je test negatief is ben je niet zwanger. Je lichaam heeft de tijd nodig om weer in een normaal cycluspatroon te komen. Probeer dat te accepteren. Lees ook een het artikel over stoppen met de pil bovenin deze pagina. Succe en met vragen horen we het wel weer. Mirjam
Ik ben gisteren nog even naar de apotheek geweest en heb dit voorgelegd en zij vertelde me dart ik nu ook een tekort aan vitamine B6 heb, en daarom neerslachtig ben. Maar als ik zwanger zou zijn mag je niet teveel B6 hebben, klopt dat? Meestal mag je een test pas naar een dag of wat doen, maar dan kan het zijn dat je een week of 4 zwanger zou kunnen zijn maar dan heb je al wel constant extra B6 gehad... Hoe los je dit dan op? Alvast bedankt!
hoi, vitamine B6 is een wateroplosbaar vitamine, daar kun je niet teveel van krijgen, dan plas je het weer uit. Dus neem het maar en je mag het de hele zwangerschap doorgebruiken. Je kunt ook een zwangerschapsmultivitamine nemen, dan heb je alles in 1. Mirjam