hoe hier mee om te gaan?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lilo77, 10 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lilo77

lilo77 Bekend lid

2 jul 2009
    692
    10
    18
    NULL
    NULL
    wij hebben een zoontje van 1.5 en over een paar weken komt er een broertje of zusje bij.
    nu was er vandaag een vriendin op bezoek met een baby. Toen de baby begon te huilen was mijn zoontje helemaal in paniek en ging ook huilen,dikke tranen! en was bijna ontroostbaar). terwijl hij normaal weinig huilt.
    Nu ben ik natuurlijk bang dat hij straks ook iedere keer gaat huilen als onze baby huilt. iemand hier ervaring mee en hoe hier mee om te gaan??

2. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    hoi lilo... wat vervelend voor je zoontje en voor jullie dat hij zo geschrokken is. Mijn dochter reageerde niet zo heel angstig maar wel wat terughoudend.
    Wat ik heb gedaan is op youtube filmpjes laten zien van baby's... eerst het geluid zacht zodat ze het wel kon horen en ik kon uitleggen wat het was. Dat ze een baby hoorde, die huilde en dat dat niet erg was en dat dat weer over ging. En wat de baby dan wilde als die huilde etc etc. Geluid na een paar keer wat harder gezet. Vooral zelf doen alsof het heel leuk en interessant is!

Op een gegeven moment zei ze al "baby huilen" en vond ze het interessant. Nu zegt ze als m'n jongste huilt: *naam* huilen, niet erg, gaat over.

3. Hope1979

Hope1979 Actief lid

18 nov 2010
    202
    0
    0
    Ik ben zelf ook erg benieuwd hoe dat straks bij mijn dochtertje gaat als de kleine geboren is. Ze kan nu ook heel erg emotioneel reageren als iemand pijn heeft of zo doet. Dat komt ze ook troosten, geeft zelfs haar speentje en knuffel af als ze denkt dat het helpt.

Aan de ene kant siert het natuurlijk dat ze zo meeleven maar aan de andere kant hoop ik niet dat ze zo week wordt als je begrijpt wat ik bedoel.

4. misa

misa Niet meer actief

Ooh wat lastig lijkt me dat! Ik vind de tip van Deelight een erg goede!

5. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Hoe werd er door jullie of alleen de mama gereageerd toen de baby ging huilen? Misschien dat het indruk heeft gemaakt bij hem? Denk inderdaad gewoon vertellen dat het niet erg is als een baby huilt. Hoort of ziet hij andere kinderen niet zoveel huilen?

6. lilo77

lilo77 Bekend lid

2 jul 2009
    692
    10
    18
    NULL
    NULL
    ik heb hem meteen opgepakt en getroost en idd verteld dat babies wel eens huilen en dat dat niet erg is.
    hij komt niet veel met andere babies/kinderen in aanraking. hij gaat ook niet naar de creche

7. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Mijn dochter nu 16mnd krijgt over 4mnd een zusje en laatst had ik ook een vriendin op visite en haar zoontje moest ook huilen en daar raakte ze ook van overstuur/paniek dit terwijl ze ook naar de creche gaat en dus te maken heeft met baby`s die huilen.
    Maar goed thuis situatie is ze dit natuurlijk niet gewend, op dat moment heb ik gewoon niet zoveel aandacht eraan geschonken, dat het normaal is dat baby`s huilen etc.
    nu hebben wij voor haar geboorte een kraamkado gehad waar ze heel lang niks van moest weten een pop met zo`n speen dat als je die eruit haalt het gaat huilen, nou dikke tranen eerst maar nu heb ik hem van de week naar beneden gehaald en een poppenbuggy aangeschaft en nu speelt ze er heel leuk mee en zo leert ze hopenlijk spelenderwijs dat het normaal is dat baby`s weleens moeten huilen.

8. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0

Ik heb 2 zoontjes met weinig leeftijdsverschil!
    Zit 15 mnd tussen!
    Ook mijn oudste werd vaak verdrietig als zn kleine broertje huilde, wij trooste hem dan altijd en legden dan uit wat er was met zijn broertje en het ging op een gegeven moment vanzelf over!!!
    Ze raken er ook aan gewend!

Deel Deze Pagina