overaan de fles gaan of niet?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Vicki1991, 31 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vicki1991

Vicki1991 Actief lid

4 dec 2012
    207
    0
    0
    Nederland
    hallo, ik heb even een vraagje over het hele voeding gedoe.
    Mijn klein mannetje van bjna 3 weken heeft een moeilijke start gehad en ou dus niet meteen aan de borst, de borst vond hij niks de eerste week want hij moest veels te hard gaan zuigen en hij was er veels te zwak voor. Moest ik dus gaan kolven en vingervoeding beginnen. Tijdens de kraamweek hebben we echt alles geprobeerd met hem omhet wat makkelijker voor hem te maken om genoeg eten binnen te krijgen. Uiteindelijk vonden mijn man en ik het te ver gaan en we gaf hem gewoon een fles met moedermelk in en die dronk hij super goed op. Sinds die tijd geven we alleen maar fles met moedermelk aan, elke 3 uurtjes maar nu komt hij vakker eerder dan de 3 uur met honger en lijkt het dat hij veels mee moet hebben. ik geef hem alles dat ik dus heb in de voorraad en heb zelfs twee keer probeerde hem aan de borst te leggen en komt er gewoon niks meer uit. Ik begin me nu echt niet meer lekker bij dit hele borstvoeding gedoe want het kost me heel veel energie en hij lijkt niet echt tevreden te zijn.
    Ook de laatste 3/4 dagen spuugt hij na elke borstvoeding maar met de kunstvoeding die hij 's nachts krijgt spuugt hij helemaal niet.

Kunstvoeding krijgt hij alleen als mijn moedermelk helemaal op is.

Mijn vraag nu is wat is nou de beste keuze voor baby en ikke?
    moet ik stoppen omdat ik echt niet prettig bij voel nu en helemaal geslopt ben van het kolven of moet ik de moed niet opgeven en proberen de melk nogmaals op gang te krijgen ( ik krijg echt niet meer dan 20cc uit mijn linkeborst al vanaf het begin en mijn rechte borst geeft rond de 50/60 uit per keer.)

Graag hoor ik wat advies, ik word er langzaam knettergek van

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Jeetje, wat een lastige start hebben jullie gehad. En wat goed dat je zoveel je best hebt gedaan om te kolven!
    Ik begrijp dat je ongeveer gillend gek wordt van alles wat je moet doen rond het voeden. Het is normaal dat je kindje meer nodig gaat hebben: hij gaat immers gewoon door met groeien en ontwikkelen! Voor hem is borstvoeding (moedermelk) het fijnst: dit maakt niet alleen groei mogelijk, het zorgt ook voor antistoffen en maakt een gezonde, goede ontwikkeling mogelijk.

Voor jou is borstvoeding geven ook goed. De hele dag bezig zijn is echter minder ;)
    Mag ik vragen welke kolf je gebruikt? Evt. kun je een week een borstvoedingsstimulerend middel uitproberen (fenegriekcapusules of poeder, borstvoedingsthee) en kolven volgens een strak schema.

Kolf je nu op de voedingstijden of staat het kolven los van het voeden? En hoevaak kolf je dan?
    Ik hoor het graag. Ik zou je ook nog willen aanraden om echt contact op te nemen met een lactatiekundige. Informeer bij je cb, verloskundige praktijk of kraamzorgorganisatie of je daar terecht kunt eventueel. Je kindje is nog maar 3 weken en ik zie nog heel veel mogelijkheden dat je met de juiste begeleiding een goed plan kunt maken wat voor jullie goed werkt: dat kan zijn terug aan de borst, of kolven voor volledige of deels borstvoeding. Dat is het zeker waard! Gun jezelf en je kindje zo'n consult! kijk op Home | NVL Borstvoeding – zeker over borstvoeding voor adressen bij jou in de buurt.

Veel succes!

Groetjes Heidi

Deel Deze Pagina