Ik heb niet alle reacties gelezen, eigenlijk geen één, maar ik heb laatst bij een kampeerwinkel van die speciale houdertjes gekocht. Lijkt mij ook ideaal, misschien ook wel voor mijzelf aangezien ik echt vreselijk knoei.
Ik knip gewoon een stukje af van een envelloppe of een papiertje die ik heb liggen. Gat erin, stokje erdoor en eten maar.
Gisteren gedaan met een cupcake vormpje, maar mijn dochter krijgt zichzelf dan nog vies. Ze houdt het ijsje scheef en alles loopt uit het cupcake vormpje. Grrr .... Toch maar even langs de jumbo. Daar zit een rietje aan het bakje.
Is dat een rietje? Ik dacht dat dat een houdertje was voor een ijsje met een rond stokje.... Want dat houdertje heeft in dat houdertje twee gleufjes zitten voor twee maten stokjes. En dan dus nog dat ding wat op een rietje lijkt.... Hier voor het eerst die houder van de Jumbo geprobeerd. Maar Aiden houdt die ook scheef. Met als gevolg dat alles nog over zijn kleding ging. Moeten hem eerst maar eens leren het ijsje rechtop vast te houden geloof ik .
Ik geef haar meestal er een plastic kommetje bij (ikea). Vaak eet ze ook de ijslolly met een lepeltje. Meestal vraagt ze hier zelf om. Ijsjes eten doen we vanwege de knoeierij alleen maar buiten. Die plakzooi, bleh!!
Ik maak altijd de bovenkant van de verpakking open en laat stokje en onderste deel van het ijsje in de verpakking. Dan heb je veel minder lekkage. Als kind al zo geleerd.