Ik word simpel van die papfles

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door kirst78, 4 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Sinds enkele dagen geef ik Jasmijn voor het slapen gaan een flesje aangedikt met nutrix. De eerste keer dat ze het dronk ging het erg traag. Ik weet het aan dat het de eerste keer was. De 2e keer weet ik het aan dat ze zo moe was, maar nu heb ik het vanmiddag een keer gegeven, om te kijken of ze het dan wel goed drinkt, maar nee dus. Heb bijna een uur lopen hannesen met die fles. Ze heeft uiteindelijk 100 van de 200cc gedronken :( . En uiteraard hoefde ze geen gewone melk meer :x . Ze heeft dus ontzettend weinig gedronken en ik weet nu dus nog steeds niet waarom ze die papfles zo moeilijk kan drinken. Heeft iemand dit ook (gehad) en wat is de oplossing hiervoor :idea: :idea: :confused:

2. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Is misschien de speen niet goed? Kan zijn dat gaatje te klein is. Pap is natuurlijk dikker en dan moeilijker drinken door klein gaatje..

3. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Nee heb echt met al verschillende spenen geprobeerd. Heb nu de papspeen van dodi, maar ook die werkt niet :-S Aventspenen werken ook niet en de 4 maandenspenen van Dodi ook niet.

4. Niet meer actief

ik deed altijd flesje van bijv 180 cc dan deed ik 200 water en dan dus 6 schepjes en dan 2/3 schepjes nutrix.. dan met speen advent nummer 3..

Altijd neem ik zelf eerst een slokje om te kijken of ze er wel wat uit kan krijgen..

5. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    ok iets meer water dan voorgeschreven. Ik neem nu ook een slokje om te kijken of ie niet te heet is, maar er komt voor mij dan wel makkelijk wat uit. Het voelt niet dik ofzo, maar ja voor Jasmijn is dat natuurlijk anders die is niets anders gewend dan dunne melk. Ik zal in ieder geval morgen proberen met iets meer water. Bedankt.

6. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    he, balen dat het niet super gaat met die papfles,

misschien dat je het anders met een lepeltje kan geven? ik geloof dat dat ook op de verpakking staat.
    en misschien doe je dat al maar tussendoor schudden als je de fles geeft.
    al die korreltjes zakken zeg maar naar de bodem dus hoe leger de fles raakt hoe dikker de melk wordt die overblijft.
    misschien dat de melk die overblijft te dik voor haar is en dat ze hem daarom niet opdrinkt.
    mijn man gaf laatst ook de papfles en toen bleef er ook een gedeelte over, hij bleek niet geschudt te hebben.

succes in ieder geval!

joyce

7. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ik ga morgen proberen met extra water en mocht het dan nog niet lukken, dan ga ik het prberen met een bordje. Is wel lastig hoor! Werd er wel een beetje sjagrijnig door. Zat ik daar met een kleine op mijn arm die graag wilde drinken en toen was het eenmaal zover dat ik voor haar gewone melk had klaar gemaakt en toen hoefde ze niet meer. Nou ja een dagje minder drinken zal op zich niet zoveel kwaad kunnen.

8. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Zou ze niet gewoon vol zitten naar 100cc pap?
    het is natuurlijk zwaarder dan normale melk..
    Komt ze eerder voor een voeding naar die 100cc?
    Ik ben Britt nutrix gaan geven toen ze 4.5 maand was deed 180 water 6 schepjes en 2 a 3 schepjes nutrix en dan gebruikte in de schepjes van de voeding..De difrax s fles met speen M

9. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    ehm zou kunnen natuurlijk. Zou ze er dan ook zo lang overdoen omdat het dikker is? Ik hoor namelijk van anderen dat die de papfles soms nog wel sneller op is dan een gewone fles. Ze drinkt er echt van alsof haar leven ervan afhangt, dus smerig vindt ze het niet.

10. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Extra water om te verdunnen zou ik niet doen, je kunt er dan beter minder Nutrix in doen zodat het dunner blijft.
    Ik gebruik hier de papspeen van Etos eigen merk, werkt perfect.

11. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik gebruik de 1-2-3- speen van Avent en dan op stand 1, werkt prima. Overigens gaf ik de pap uit de fles met een lepeltje, nu ze groente krijgt van een lepeltje geef ik het gewoon met de fles/speen.

12. meisje2000

meisje2000 Actief lid

18 mrt 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    Mijn dochter wou het eerst ook niet omdat ze het simpelweg niet uit de fles kreeg.
    Ik heb het gewoon in een schaaltje gedaan en haar met een lepeltje gegeven.
    Dit heb ik een aantal weken gedaan totdat ze de smaak goed te pakken had en hebnu een goedkope hema fles gekocht en een klein stukje van de speen afgeknipt.
    En raad eens ze heeft bionnen de 10 minuten de hele fles leeg.
    Er zit nu een gaatje in van ik denk twee bij drie milimeter en ze doet het er perfect op.
    Misschien dat dit een optie voor je is.

13. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    ok, da's idd ook een optie, maar ik ga vanmiddag eerst proberen van een lepeltje af te laten eten. Ben benieuwd. Bedankt voor de tip!

14. meisje2000

meisje2000 Actief lid

18 mrt 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    Graagf gedaan hoor. Hou je oms op de hoogte.

15. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Rick doet ook lang over zijn papfles. Ik geef meestal 210 water met 7 schepjes nutrilon forte en 3 lepels nutrix. Ik gebruik avent speen nummer 3, de papspeen gaat te snel voor hem, dan loopt de helt eruit.

Hij doet er vaak een half uur over.
    Ik ga denk ik binnenkort maar de nr. 4 spenen van avent kopen. Volgens mij zijn de gaatjes daarvan niet groter maar zitten er alleen meer gaatjes in, dus misschien dat dat sneller gaat.

16. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ik heb vandaag geprobeerd de pap op een lepeltje te geven. Ze begreep niet echt wat de bedoeling was, hahaha. Ze moest er zelf om lachen. Uiteindelijk ben ik er maar mee opgehouden en probeer ik het morgen gewoon weer. Misschien dat ik alsnog ga proberen met de fles en dan doe ik er eerst 1 schepje nutrix in.

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Misschien is ze gewoon nog niet aan pap toe, en weigert ze het daarom op te drinken of op te eten. Vaak voelen ze instinctief ook al aan of iets goed voor ze is of niet als ze nog zo jong zijn.

18. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    #-o

Ze weigert niet en ze drinkt wel!

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Maar ze komt er niet helemaal doorheen, waardoor het allemaal te lang duurt toch?

20. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ja ze drinkt 100cc en dat gaat traag, maar dat zegt niet dat ze weigert. Ze hapt zelfs gretig naar de fles. Lijkt mij dat dit dus aan de speen ligt. Verder snapt ze het principe van het lepeltje nog niet, omdat ze niet weet wat een lepel is en niet zozeer omdat ze te jong is voor iets dergelijks als pap.

Deel Deze Pagina