Hoi allemaal, Hoewel ik het 'No Poo-en' een heel mooi initiatief vind en ik denk dat het gezond voor je haar kan zijn, wil ik zelf niet aan de eieren, baking soda, maizena etc. om mijn haar te reinigen. Ik geniet teveel van shampoo en stylingproducten. Toch wil ik mijn haar minder moeten wassen. Tussen mijn vroege puberteit (hormoonveranderingen) en mijn zwangerschap heb ik het vele jaren vrijwel iedere dag gewassen en geföhnd. Niet zo gezond, verspillend en mijn haar werd aan de onderkant droog en pluizig. Nu ben ik inmiddels terug naar twee keer per week sinds twee maanden. Ik wil graag naar maximaal één keer per week, liefst zonder teveel droogshampoo. Een goede borstel van echt haar gebruik ik al (wat zijn die super!). Hebben jullie nog andere tips? Producten of dingen die je beter kunt doen of laten?
Bij mij helpt het om gewoon effe door te bijten. Dus in een vakantieperiode laat ik er meer dagen tussen zodat het kan wennen aan minder te wassen. Nadeel is wel dat je met een potje vet rondloopt totdat je haar eraan gewend is. Maar dan doe ik mijn haar in een strak staartje en dan valt het minder op
Volgens mij is droog shampoo ook niet goed voor je haar? Ik was elke dag me haar met water en een x per week met anti pluis shampoo. Ik gebruik verder nooit andere producten in me haar. Soms als me haar een beetje droog is dan doe ik er nog kokos olie in op de droge puntjes.
Ik ben overgegaan op yes to carrots en dat werkt echt super bij mij! Ik heb vrij lang haar met pony, dus ik was het twee keer in de week. Normaal was dat om de dag en het is mooi en verzorgd
Probeer zo min mogelijk siliconen te gebruiken in je stylingproducten, zeker in degenen die je elke dag er weer in doet. Dat bouwt namelijk heel erg op en wordt het dus heel vies van. Producten zonder siliconen kan je met water er weer uitspoelen, dus dan blijft je haar veel schoner. Je hoofdhuid flink boenen met conditioner werkt ook om het schoon te maken, wel heel goed uitspoelen daarna! En liefst ook zonder siliconen.
Bij mij is doorbijten niet te doen want ik heb kort haar...ik heb een tijd heel erge haaruitval gehad door bevalling en daarna extreme stress.vandaar dat lang haar er niet in zat... Nu is de haaruitval nagenoeg normaal en m'n haar (ja ik heb nog aardig wat gek genoeg...!) moet echt op orde komen wil ik het een beetje lang kunnen dragen... Wat ik doe:haar wassen met natuurlijke shampoo liefst zo min mogelijk ingrediënten.ik ben heel tevreden met de shampoo van urtekram.bij de bio winkel gekocht.ik gebruik die met rozenwater.nu was ik het en dan twee dagen niet, dan spoel ik wel met water uit.zo zit het toch nog een beetje...m'n haar is in goede conditie dat wel en wordt zachter als ik het niet zo vaak was.ik zou naar strikt twee keer per week willen! M'n hoofdhuid was branderig en er zaten veel schilfers op.ook dat is nagenoeg na zo'n twee jaar over...!nu dat vettige dus nog bestrijden!
Er bestaat ook nog de 'conditioner only' methode, dit betekent dat je je haar alleen met conditioner wast. Misschien is dat wat voor jou?