goedkope oplossing gezocht voor de voor en achtertuin

Discussie in 'De lounge' gestart door Sila24, 24 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sila24

    Sila24 Niet meer actief

    Hoi dames ik zoek een zo goedkoop mogelijke oplossing voor de voor en achtertuin, het is een huurhuis en we hebben dit jaar een gigantische tegenvaller gehad van de belastingdienst anders wilden we graag stenen laten aanleggen maar dat gaat niet lukken helaas, dus ik wil graag een goedkoop mogelijke oplossing. Ik wil geen gras in ieder geval dus iets anders graag
     
  2. Sila24

    Sila24 Niet meer actief

    en de voortuin
     
  3. Delight

    Delight Fanatiek lid

    17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Mooi schoonspuiten met hoge druk (vast wel ergens te leen)
    En dan op de plek van het gras van die hout vlonders leggen..

    Heb je een leuk terras gedeelte..
     
  4. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hoezo geen gras? Ik zou het echt zonde vinden wanneer je het helemaal vol zou leggen met stenen, vooral voor kinderen.
     
  5. Sila24

    Sila24 Niet meer actief

    Umm ik vind het echt veelste veel gedoe om steeds gras te maaien dus vandaar , mijn man doet nooit wat in de tuin en dan moet ik dat steeds bijhouden daar heb ik ook geen zin in :(
     
  6. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Sommige mensen hebben een hekel aan gras (of een allergie).

    Schoonspuiten is een hele goeie inderdaad (ben zelf altijd geneigd te vervangen).
    Schoonspuiten, misschien opnieuw leggen (als het niet meer zo mooi ligt) en je tuin verder opleuken.
    Je tuinset een beetje pontificaal in de tuin (als je alles bestraat hebt en het dus toch niet gebruikt voor een gazonnetje...waarom dan in een hoekje).
    Een paar mooie grote bloempotten (kan je ook zelf maken van hout) en anders MP bij jou in de buurt in de gaten houden.Wie weet vind je daar nog een leuk iets.
     
  7. ella27

    ella27 VIP lid

    22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    op marktplaats kun je wel vaak gratis stenen afhalen???
    zorg dan wel voor goed worteldoek!!

    hier ook van gras overgegaan op tegels....
    en grint... maar wat een gekloot om het netjes te blijven houden!!!

    dan maai ik het toch liever eens in de zoveel tijd...
    maar ja , als het mooi is dan genieten we er ook weer van!
     
  8. tjessia

    tjessia Fanatiek lid

    1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Gewoon gratis tegels ophalen via MP en zelf leggen, das echt niet moeilijk hoor. De goedkoopste oplossing lijkt mij.
     
  9. Sila24

    Sila24 Niet meer actief


    bedoel je dit met houten vlonders? maar is dit goedkoop dan?
     
  10. Sila24

    Sila24 Niet meer actief


    Ja maar mijn man zegt dat hij dat niet kan dat het er heel scheef uit gaat zien als hij dat doet, en dat je speciale apparatuur daarvoor moet hebben om het grond eerst mee mooi recht te zetten enzo
     
  11. Sila24

    Sila24 Niet meer actief

    elmo: ja we gaan sowieso alles met hogedrukreiniger schoonspuiten als de tuin af is.

    ella: wat bedoel je met worteldoek?
     
  12. ella27

    ella27 VIP lid

    22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    dat is een doek , die je onder de tegels legt!
    en onder het grind.

    dat houdt zeg maar de wortels tegen.... zodat er geen groen doorhen komt.
    mijn ervaring is wel dat er altijd wel wat groen doorheen komt , met name bij de randen, maar lang zoveel niet als zonder worteldoek!
     
  13. tjessia

    tjessia Fanatiek lid

    1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Welnee, gewoon het zand (wat je dus ook gratis af kunt halen) goed met je voeten aanstampen en dan een lijntje spannen en daarlangs de tegels leggen. Je kunt er evt nog een waterpas bijhouden. Natuurlijk kan je man dat wel,kom op zeg! Wat is daar nu moeilijk aan? Je moet wel een beetje willen he?;)
     
  14. tjessia

    tjessia Fanatiek lid

    1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Worteldoek kun je kopen en onder de tegels leggen zodat er veel minder onkruid tussen de tegels opkomt. Moet je wel doen hoor anders blijf je bezig met verwijderen.
     
  15. annetske

    annetske VIP lid

    14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Idd MP in de gaten houden. Vorig jaar heb ik mijn voor en achtertuin aangepakt. ik heb veel stenen over omdat ik er wel gras in wou hebben haha. van deze stenen heb ik zelf allemaal bloembakken gemaakt in de voor en achtertuin. Het resultaat is er leuk door de verschillende maten en soorten stenen die ik gebruikt heb, krijg er veel positieve reacties over. Ik heb dus ook een goedkope oplossing gebruikt voor mijn tuinen. daarom idd MP in de gaten houden voor stenen, veel mensen zetten ze er gratis op en je kan er echt leuke dingen mee doen en onderhoudt heb je er eigenlijk niet aan.

    Oh ja heb wel een week spierpijn gehad van het stenen sjouwen haha ;) :D
     
  16. Sila24

    Sila24 Niet meer actief


    ok thanx voor de tip die ga ik onthouden :D
     
  17. ella27

    ella27 VIP lid

    22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    tegels leggen kan hij vast wel hoor, Hamish!
    en idd goed de grond egaal maken , dat is miss even een geduld werkje , maar dan leg je de tegels er heel snel in , als de grond helemaal egaal is!
     
  18. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Het deel waar altijd al tegels hebben gelegen is nog makkerlijker te leggen (dat is al aardig aangestampt zeg maar). Misschien even iemand vragen die het wel eens vaker heeft gedaan, dat ie even meekijkt.
    Het is niet moeilijk hoor, maar als je het echt mooi wilt hebben zou ik niet maar wat aan gaan klungelen, dan ligt het straks nog niet naar je zin.
     
  19. ella27

    ella27 VIP lid

    22 jan 2010
    13.977
    1
    0

    graag gedaan.
    worteldoek is volgens mij ook niet zo erg duur , wat ik mij er nog van herinner...

    en weet je hoe je groene aanslag tegengaat?? op tegels??
    eens in de zoveel tijd inspuiten met azijn!
    heb gisteren 12 liter azijn gehaald bij de aldi (32 cent per fles) dat erop spuiten en de stenen zijn weer mooi. maar ook onze houten tuinmeubelen zijn weer vrij van groene aanslag!

    dat zuur zorgt ervoor dat de aanslag verdwijnt
     
  20. Sila24

    Sila24 Niet meer actief

    mijn man heeft 2 linkerhanden dus ik ben er nog niet echt vanovertuigd dat hij dat ook kan, strax begint ie maar laat alles zo liggen dan moet ik er ook eenjaar tegenaaan kijken naar die troep
     

Deel Deze Pagina