"lekker ding"

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Tord, Feb 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    ik noem mijn dochter wel eens "lekker ding", als ze heerlijk aan het spelen is en ze kijkt me ondeugend aan bijvoorbeeld. of als ze me een kusje komt geven.

Maar ik bedacht me net dat ze ongetwijfeld ook deze term gaat leren, binnenkort. En ik zou het niks vinden als ze lekker ding gaat zeggen tegen de buurvrouw, een kindje van de gastouder oid :).

Hebben jullie daar wel eens over nagedacht wat betreft de koosnaampjes, en zal ik er eens op letten of valt het allemaal reuze mee in de praktijk :).

Bedankt en groetjes!

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Haha, ik noem Lucas ook geregeld 'lekker ding' en hij aapt me nu al na 'ding! ding!'... Daarnaast noem ik hem moppie ('mukkie'), schattie ('gattie'), mama's manneke ('mannnnnke'), ventje ('ventie')....

met name mukkie en gattie gebruikt hij zelf ook regelmatig tegen bijv. oma ofzo...

tja.. ik heb er niet zoveel moeite mee hoor, ook met 'lekker ding' niet, stukje kinderlijke onschuldigheid, toch?
    Zo geven ze het dan ook aan als ze iemand lief vinden!

Liever 'lekker ding' dan scheldwoorden, toch? ;):D

3. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Zelf nog niet maar me tante zei tegen haar kleindochter ' lekkere snollebol' en op een dag heeft ze een oudere vrouw in de supermarkt tegen der kont geslagen en lekkere sbollebol tegen haar gezegd. Erg grappig om te horen maar voor me neef minder leuk op dat moment haha

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn man noemde de pasgeboren baby vaak 'guppekop' (en dat terwijl ze echt wel heel lief / mooi was om te zien).. Ik heb er vaak wat van gezegd maar pas toen zoonlief het ging nazeggen toen stopte hij ermee... Het is guppy geworden daarna, dat kan er wel mee door. Lekker ding.. dat is toch gewoon schattig als zo'n klein mensje dat zegt?

5. spriet

spriet Fanatiek lid

Jun 5, 2008
    2,308
    33
    48
    Haha moest wel even lachen om de snollebol hihi :D

Nou wij noemen onze dochter weleens stinkie of idd ook lekker ding nooit zo bij nagedacht, nou binnenkort maar eens met dat stinkie stoppen haha

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

Lekker ding zeg ik nog steeds, mijn zoontje heeft het nog niet overgenomen. Ga het daarvoor in ieder geval niet laten :)

De jongste noem ik vaak "muppet", en ook dat heeft hij gelukkig niet overgenomen :D Maar ik zeg ook wel eens (in een dolle bui ;)) een heel zoetsappig stom koosnaampje (zijn naam, maar dan verkleind) en dat zegt de oudste nu ook wel eens haha :D Maar ik vind het wel grappig eigenlijk ;)

7. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik noem Robyn ook regelmatig een lekker ding. Of een gekkie ofzo.
    Robyn zegt dat zelf nog niet na, maar geeft wel als tegenantwoord dat ze "niet gekkie of lekker ding is, maar een mooie meid haha (die gebruiken we dus ook regelmatig). Maar tegen anderen zegt ze dit nog niet.

8. misa

misa Niet meer actief

Ik noem Simon ook vaak lekkerding of moppie en zelfs soms dikzakje of speknekje.! ;) Maar die laatste twee gaan zeker stoppen als dat nodig is.
    Lekkerding vind ik niet zo erg denk ik. En anders stoppen we daar ook ineens mee.

9. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Ik noem Aiden vaak boef of dikzak (hij is graatmager maar ok) maar ik moet indd gaan uitkijken. Hij zegt het NOG niet na haha!

10. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik noem mijn jongste altijd 'knapperdje' (omdat hij ontzettend knap is natuurlijk... : )
    Lijkt me wel grappig als hij dat gaat nazeggen tegen de buurvrouw ofzo..

11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    haha ik noem mn zoon ook regelmatig 'lekker ding' !! grappig om te lezen dat anderen dit dus ook doen. vrijdag hadden we ook zoiets. we noemen onze zoon vaak 'toetie' weet megod niet waarom eigenlijk :p maar voor anderen klinkt het mega dom. ik haalde mn man van t werk op en zoonlief was lekker aant rond rennen daar toen mn man zei: toetie kom we gaan naar huis. en zn collega's zaten echt te kijken alsof we knetter gek waren :p

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    haha hier ook vaak Dikzak en ook onze zoon is dun :p

o jeetje we hebben eigenlijk best veel koosnaampjes.
    lekker ding
    toetie
    dikzak
    gok dat we er nog wel meer hebben hahahaha:)

13. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    1,922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    Hier vaak schatje, troela of truus. Truus en troela hoor ik haar eigenlijk nooit zeggen. Maar als haar kleine zusje valt, hoor ik Amal zeggen; achhhh schatje gaat het goed?? Of tegen mij als ik haar geholpen heb met iets zegt ze tegen mij; dank je wel schatje!!

14. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    lekker wijffie zeg ik hier geregeld.
    o wat ben je ook een heerlijk wijf.

tja inderdaad maar eens indammen
    haar vriendje heet dex
    en wij zeggen sexy dexy maar dan zegt ze neeeeej mama dex

15. Mickys

Mickys Actief lid

Oct 30, 2005
    339
    0
    0
    Hier ook weleens "muppet" of "draak" als ze grappig of ondeugend is.
    Ze neemt dit nog niet over. Wel "schat" wat ik tegen haar papa zeg, hihi.

16. Macdee

Macdee Bekend lid

Mar 23, 2008
    755
    1
    0
    Ik noem mijn zoontje vaak StinkieWinkie omdat hij vaak van die stinkscheetjes laat.
    Hij zegt het nu ook, maar het komt er zo grappig uit!!!

17. mamavanfay

mamavanfay Actief lid

Nov 14, 2009
    151
    0
    0
    Docent PrO
    Gelderland
    Voor ze gaat slapen zeg ik altijd 'sleep well tuttebel' al doe ik de laatste weken het tuttebel door snottebel vervangen....

ach ze is pas 11 maanden en doet alleen nog een klank na die in de buurt van 'papapapapa' komt..... dat napraten duurt nog wel even gok ik

18. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

ik noem jay ook vaak lekkerdingetje en de laatste tijd zeg ik ook vaak keuteltje:) mama's kleine keuteltje om precies tezijn.. waarom geen idee

19. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Och, hier ook dat soort woordjes, maar ik kan er niet mee zitten.
    Ze weet trouwens best goed in welke situaties en tegen wie ze die dingen zegt. Tegen haar broertje zegt ze als ze hem troost ook 'ach, lieverdje, wat is er gebeurd. Of 'kijk eens hoe poepig hij er uit ziet' als hij een mutsje ofzo op heeft. Heerlijk toch als ze zoiets zegt met zo'n kinderstemmetje?
    Haha, natuurlijk heeft ze het van ons, maar ik vind dat wel kunnen hoor. We zeggen ook wel vaak 'je bent lekker bezig hè? Als dingen mis gaan. Toen ze 2,5 was liet ik het bakje met haarprullies als elastiekjes en schuifjes etc. vallen, zei ze ook 'je bent lekker bezig hè? Nou, dan lig ik echt dubbel.
    Liever dat soort dingen dan dat ze scheldt. Ze noemt echt niet zomaar iedereen 'schatje' ofzo.

20. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    4,362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Wij zeggen schatje, vriend of apekop. Op dit moment zegt hij nog niets na, maar het lijkt mij wel heel schattig als hij ook schatje gaat zeggen :D

Share This Page