Kan een schimmelinfectie schadelijk zijn?

Discussion in 'Gezondheid' started by Timiris, Sep 21, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Timiris

Timiris Bekend lid

Jul 6, 2006
    739
    0
    0
    van alles met paarden
    Doetinchem
    Tijdens je zwangerschap?
    Ik weet het niet zeker,want ik heb nog nooit een (vaginale)schimmelinfectie gehad.
    Er staat me iets van mij dat een verwaarloosde schimmelinfectie een probleem kan zijn tijdens je zwangerschap,hoe zit dat?
    En een schimmelinfectie,hoe merk je dat je die hebt?
    En als je het hebt moet je dan per sé naar de dokter,of kan je bij de drogist wat halen?
    Ik bedoel,ik zou het niet zo fijn vinden als mijn - mannelijke- dokter 'daar' gaat kijken en voelen... :confused:

Kortom: de do's en dont's over Schimmelinfectie ...

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Je moet wel even naar de huisarts, dan weet ik wel. Volgens mij kan het wel schadelijk zijn. Er staat mij iets bij dat je kindje dan spruw kan krijgen.

Hier wat algemene info over Candida (schimmelinfectie).

Hier een stukje over spruw en Candida.

3. Angelina

Angelina Niet meer actief

Je baby kan inderdaad spruw krijgen, maar ik heb nu de hele zwangerschap al last van een schimmelinfectie, en de HA heeft eerst medicijnen voorgeschreven ( Gyno daktarin ), maar omdat de schimmel steeds blijft terugkomen, en hij niks anders durft voor te schrijven ivm de zwangerschap, heb ik nu al een hele poos geen medicijnen meer. Ik heb er nu momenteel geen last van. Het is vanzelf weer overgegaan, en ik weet dat het bij mij na de zwangerschap over is ( ik heb het bij mijn andere kids namelijk ook gehad )maar iedere HA doet het weer anders, dus contact opnemen met de HA lijkt me altijd raadzaam

Angelina

4. Angelina

Angelina Niet meer actief

Jeuk, afscheiding is wit en brokkelig, en je kan een geiriteerde huid hebben daar beneden. ( was even vergeten de symptomen erbij te zetten ). de Ha maakt meestal een kweekje, en kan dan meteen zien of het om een schimmel gaat. Een schimmel kan niet zoveel kwaad tijdens de zwangerschap, maar een bacteriele infectie wel( kunnen de vliezen voortijdig breken ) en om dat uit te sluiten zal je toch echt even naar de HA moeten

Angelina

Share This Page