Hallo Even een vraagje wat jullie schema is bij bijna een jaartje? Hoeveel fles voeding geven jullie nog op een dag en zijn jullie al begonnen met koemelk geven en flessen afbouwen? Mijn zoontje weigert laatste tijd zijn avond eten heeft hier iemand tips voor ? Brood en fruit eet hij wel goed! Alleen het avond eten is een drama , zal wel een fase zijn ?
Wij hadden nog 3 flessen: bij het wakker worden, vlak voor zijn tweede slaapje en vlak voor het naar bed gaan 's avonds. Van de eerste drinkt hij sinds kort nog maar de helft, de tweede en derde raakt hij nauwelijks meer aan. Ik denk dat de flessen hier binnenkort verleden tijd zijn... Hij dronk al redelijk uit een tuitbeker met zachte tuit en we zijn aan het oefenen met een rietjesbeker. Daar zit nu alleen nog maar water in, maar hopelijk straks ook de melk. Onze zoon kreeg pepti en we zijn nu aan het overmengen naar opvolgmelk nr. 3. Dat deden we eigenlijk omdat hij nog zoveel flessen dronk en we hem niet zoveel halfvolle melk wilden geven. Maar als hij de fles toch blijft weigeren denk ik dat we zodra we van de pepti af zijn maar over gaan mengen naar gewone melk. Alle hapjes eet hij hier als een malle, maar volgens mij is dit vaak wel de tijd dat ze moeilijk gaan doen, ja. Ze gaan ook minder hard groeien, he?
Hier is ze net 1 en krijgt ze ook nog drie flessen. S'ochtends, smiddags en s'avonds. Gewoon nutrilon nog trouwens. Krijgt de oudste (bijna 2) ook nog.
Hij was idd laatst bij de cb ook nog net geen kilo gegroeid, Normaal is het een groter slaper en word hij in de ochtend rond 7 uur a half 8 wakker , maar sinds kort om kwart over 6 al , zal wel een soort sprong zijn dat hij amper warm eet en vroeg wakker is ?
Hier 13 maanden en krijgt ook 3 flessen. Ochtend 100 ml halfvolle melk, middag 120 ml halfvolle melk en avond 120+4 hero nr 3. We zijn de avondfles rustig aan het afbouwen en ook de middag gaat binnenkort naar 100 ml. Dl is hier nog mega dol op haar fles dus we blijven het voorlopig nog wel even uit de fles geven. Verder drinkt ze super goed water uit haar 360 graden beker dus vind die fles geen probleem. Voor avondeten zak vast een fase zijn. Blijven aanbieden , niet dwingen, over een tijdje gaat het vast beter.
Ik denk ook dat het 'slechte' avondeten een fase is. Zeker als hij andere dingen wel wil eten. Met 1 jaar kreeg onze dochter nog 2 keer melk, 's ochtends een bordje pap van flesvoeding en 's avonds een fles. Vanaf 1 jaar zijn we begonnen met de pap geleidelijk aan te maken met volle melk en toen ze daar aan gewend was zijn we begonnen met de fles 's avonds langzaamaan te vervangen. Die fles was er met 13 maand ineens af, ineens wilde ze niet meer en waren we van de fles af! Nu krijgt ze dus gewoon volle melk door haar pap en 's avonds yoghurt na het avondeten.
Mijn zoontje is bijna een jaar en krijgt nog 3 melkvoedingen. 's morgens als pap (bambix) ca 150 ml, 'smiddags een fles, ca 120 ml en 's avonds een fles, ca 200 ml. Sinds ruim een week krijgt hij de pap met gewone halfvolle melk. Heb daarvoor eerst een klein flesje geprobeerd of hij het lekker vond en dat was zeker het geval. Pap eet hij ook prima. Volgende week wil ik ook de middagfles vervangen door halfvolle melk (deze fles drinkt hij ook vaak niet meer leeg). De avondfles wil ik gewoon kijken hoe lang hij die wil hebben, maar voorlopig nog wel opvolgmelk. Mijn zoontje eet zijn avondeten zeer wisselend. Soms een heleboel, soms maar een paar hapjes. Zijn portie yoghurt eet hij wel altijd helemaal op, daar is hij dol op! Maar voorlopig hecht hij ook nog erg aan zijn avondfles. Bij de oudste hield dat met ca. 14 mnd op, nu afwachten hoe de jongste dat doet. Overdag eet hij fruit, koekje voor tussendoor en tussen de middag 1-2 stukjes brood met divers beleg en hij drinkt af en toe water.