Ik wil onze spelletjeskast een beetje upgraden met wat leuke nieuwe (bord)spellen. Momenteel hebben we veel dingen voor peuters/kleuters en ik merk dat deze te kinderachtig beginnen te worden. En ik ben ze zelf ook een beetje beu Wat vinden jullie leuke spellen die tof zijn voor kinderen (rond de 6 jaar oud), maar ook voor de ouders?
Ik lees mee. Onze meiden krijgen allemaal een spel met Sinterklaas, maar ben ook wel benieuwd wat nog meer allemaal leuk is. Deze spellen krijgen ze: Mijn eerste monopoly Hallo Galli Yeti in mijn spaghetti Poepie Knorr
Dodo! Zo grappig. Mijn jongste van 9 kwam het tegen op de spellenbeurs en was helemaal verkocht. Plezier voor het hele gezin.
Mijn neefje krijgt met Kerst van mij Party&Co Family. Zitten opdrachtkaartjes in voor volwassenen en kinderen.
Halli galli junior is hier een hit Knibbel knabbel knuisje Spellen van haba. maar mijn oudste is wat jonger. Voor oudere kindjes is denk ik leuker; Regenwormen Ticket to ride junior Qwix
Haha heel begrijpelijk! Spellen van djeco zijn leuk in de kleutertijd. - uno - ticket to ride ( junior) - cahoots - dr eureka - catan junior - stenen tijdperk - schaken ( kan ik niet man wel)
Ik vind Carcassonne junior heel leuk!m voor die leeftijd. Verder hebben we o.a. - Catan junior - keer op keer (deel 1 en 2) - ticket to ride (wij spelen sinds mijn zoontje 6 is de volwassen versie, we helpen hem daar wel bij) - 30 seconde junior - uno
Mijn dochter krijgt het betoverde Doolhof 5 december, dit spel zelf vroeger heel veel gespeeld. Verder spelen wij vaak Uno met het hele gezin.
Hangt er een beetje van af wat het spelniveau is van je kinderen. Mijn oudste speelt de volwassenversie van monopolie en af en toe ticket to ride en hij is nu 7. Hij krijgt nu ttr spookstad De jongste krijgt spookslot Halligalli is voor de jongste en de oudste krijgt een iq spel met knikkerbaan idee.
Carcassonne junior is hier ook lang favoriet geweest en spelen we nu nog regelmatig Verder veel van eerder genoemde spellen. Pesten doen ze ook al jaren, blijft leuk. Levensweg, keer op keer, catan junior, skipbo, rummicub, halli galli, keer op keer en monopoly zijn op het moment wel favoriet. Ze krijgen hier met sint/kerst Dodo, monopoly (hebben al diverse versies maar nog geen standaard versie), risk, spookslot en doolhof twist.
Hier zijn de jongste twee vijf en zeven en doen graag: Monopoly Stratego Ticket to ride (en aanvullingen) Wie is het? Skipbo Carcassonne junior Rummikub Level 8 (die van 5 kan het nog niet) We hebben alleen van Carcassonne de juniorversie. Van de andere spellen de gewone zal ik maar zeggen. We hebben een kast vol. Denk dat ik er nog wel wat vergeet…