AMSTERDAM - De Duitse baby die in mei dit jaar met een gewicht van 300 gram ter wereld kwam, is kerngezond nu. Het meisje werd 15 weken te vroeg geboren. Baby Kimberly is nu een half jaar oud. Toen ze het levenslicht zag, was ze 26 centimeter lang en woog ze niet meer dan een pakje boter. De Duitse krant Das Bild spreekt van een medische sensatie. We stonden urenlang voor de couveuse, zegt de trotse moeder. We spraken met Kimberly en aaiden haar met één vinger. Het mooiste was het wanneer ze met haar hand naar de vinger greep. Kunstmatige beademing en voeding, een warmhoudfolie en veel liefde en levenslust hielpen Kimberly overleven.
Geeft hoop.. maar ten koste van wat? 9 van de 10 keren is er blijvend letsel.. Vind het altijd erg dubbel. Ik praat uit ervaring, ik heb een vriendin en die haar kleine is met 27 weken geboren. Hersenbloeding, ademhalingsproblemen.. Kindje is nu lichamelijk en geestelijk gehandicapt.. Tja de medici is erg ver.. vroeger zou zo'n kindje nooit geleeft hebben.. Wat is wijsheid?
helemaal mee eens kalush maar ja opdat moment denk je daar helemaal niet overna! Dan wil je gewoon dat je kindje het overleeft natuurlijk! Meestal zijn te vroeg geboren kindjes veel kwetsbaarder voor ziektes/verkoudheid enzo.
denk dat als het je iegen kindje overkomt je er ook alles aan doet om het in leven te houden maar de titel zei : baby van 300gr is nu kerngezond dus denk dat hier wel alles in orde is
en deze dan.. Geboren met 22 weken zwangerschap! http://www.jillstanek.com/archives/2007/02/worlds_youngest.html
Als het je eigen kindje is, tuurlijk dan wil je doorvechten! Kan ik me heel goed voorstellen. Maar mijn vraag is gewoon: voor welke prijs? Misschien ook wel een broodje aap verhaal (leuke foto trouwen ) Geen idee.. Kindje is naar mijn idee dan ook zwaarder, als ik zo de week tot week verhalen bekijk..
Daar zit wat in! Tuurlijk wil je je kindje niet verliezen.. dat is het ergste wat iemand kan overkomen.. maar als je kindje er van alles op na houd.. zou hij/zij dan een waardig leven kunnen lijden?
Het kindje kan ook nog dysmatuur zijn. Ik ben zelf met 37 weken geboren, maar had het gewicht van een kindje van 32 weken, een groei-achterstand van 5 weken dus.
Ik denk dat je het verkeerd opvat. Ik zal ook ALTIJD vechten voor mn kind.. wat het ook mankeert. Maar als ze niks meer voor mn kindje kunnen doen, en ik moet toekijken hoe hij/zij aftakeld.. dat gaat mij te ver, dan laat ik mn kindje liever gaan, hoe erg het ook is, en hoe graag ik ook zou willen om hem/haar bij me te houden.
Goh gelijk weer het negatieve naar boven zeg! Waarom zou een kind met een handicap niet gelukkig kunnen zijn, en op zijn/haar manier gezond kunnen zijn? denk dat de ouders maar al te blij zijn met hun kindje, denk dat het voor ieder ouder zou zijn.
Ligt eraan hoe ernstig de handicap is! En tuurlijk is elke ouder blij met hun kindje, heb ook noit gezegd dat dat niet zo is. Ik geef alleen aan wat ik zou doen in een situatie dat mijn kindje meer te lijden heeft dan te leven.