Baby van 300 gram is nu kerngezond

Discussie in 'De lounge' gestart door sweetangel100, 27 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

AMSTERDAM - De Duitse baby die in mei dit jaar met een gewicht van 300 gram ter wereld kwam, is kerngezond nu. Het meisje werd 15 weken te vroeg geboren.

Baby Kimberly is nu een half jaar oud. Toen ze het levenslicht zag, was ze 26 centimeter lang en woog ze niet meer dan een pakje boter. De Duitse krant Das Bild spreekt van een „medische sensatie”.

„We stonden urenlang voor de couveuse”, zegt de trotse moeder. „We spraken met Kimberly en aaiden haar met één vinger. Het mooiste was het wanneer ze met haar hand naar de vinger greep.”

Kunstmatige beademing en voeding, een warmhoudfolie en „veel liefde en levenslust” hielpen Kimberly overleven.

2. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    geweldig toch voor de ouders dat ze nu maar lekker genieten van hun wondertje

3. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    WOW!
    Dat geeft hoop aan alle mama`s die te vroeg bevallen...

4. taatje

taatje Fanatiek lid

14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    Dat geeft zeker hoop voor veel mensen! Toch wonderlijk wat ze tegenwoordig allemaal kunnen.

5. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Geeft hoop.. maar ten koste van wat?
    9 van de 10 keren is er blijvend letsel..
    Vind het altijd erg dubbel.

Ik praat uit ervaring, ik heb een vriendin en die haar kleine is met 27 weken geboren. Hersenbloeding, ademhalingsproblemen..
    Kindje is nu lichamelijk en geestelijk gehandicapt..

Tja de medici is erg ver.. vroeger zou zo'n kindje nooit geleeft hebben..
    Wat is wijsheid?

6. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    helemaal mee eens kalush maar ja opdat moment denk je daar helemaal niet overna! Dan wil je gewoon dat je kindje het overleeft natuurlijk!

Meestal zijn te vroeg geboren kindjes veel kwetsbaarder voor ziektes/verkoudheid enzo.

7. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    denk dat als het je iegen kindje overkomt je er ook alles aan doet om het in leven te houden maar de titel zei : baby van 300gr is nu kerngezond dus denk dat hier wel alles in orde is

8. Niet meer actief

Broodje aap verhaal?
    een baby van 25 weken weegt ongeveer 650-700 gram, die 300 gram kan dus nooit.

9. Denise19

Denise19 Bekend lid

17 jul 2007
    632
    0
    0
  10. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Als het je eigen kindje is, tuurlijk dan wil je doorvechten! Kan ik me heel goed voorstellen.
    Maar mijn vraag is gewoon: voor welke prijs?

Misschien ook wel een broodje aap verhaal (leuke foto trouwen ;) )
    Geen idee..
    Kindje is naar mijn idee dan ook zwaarder, als ik zo de week tot week verhalen bekijk..

11. Denise19

Denise19 Bekend lid

17 jul 2007
    632
    0
    0

Daar zit wat in! Tuurlijk wil je je kindje niet verliezen.. dat is het ergste wat iemand kan overkomen.. maar als je kindje er van alles op na houd.. zou hij/zij dan een waardig leven kunnen lijden?

12. Niet meer actief

tja ook een voldragen baby kan er van alles op na houden...

13. Denise19

Denise19 Bekend lid

17 jul 2007
    632
    0
    0
    Ja dat kan zeker! Het is dan ook de keus van de ouders, wat ze ermee doen.

14. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ja, maar dan heeft het niks met vroeggeboorte te maken, dit onderwerp wel..

15. Niet meer actief

hoe dan ook, ik zou nooit en te nimmer mn kind dood laten gaan, vechten ervoor.

16. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Het kindje kan ook nog dysmatuur zijn. Ik ben zelf met 37 weken geboren, maar had het gewicht van een kindje van 32 weken, een groei-achterstand van 5 weken dus.

17. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Nou ja dat doet elke ouder toch, doorgaan..

18. Denise19

Denise19 Bekend lid

17 jul 2007
    632
    0
    0
    Ik denk dat je het verkeerd opvat. Ik zal ook ALTIJD vechten voor mn kind.. wat het ook mankeert. Maar als ze niks meer voor mn kindje kunnen doen, en ik moet toekijken hoe hij/zij aftakeld.. dat gaat mij te ver, dan laat ik mn kindje liever gaan, hoe erg het ook is, en hoe graag ik ook zou willen om hem/haar bij me te houden.

19. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Goh gelijk weer het negatieve naar boven zeg!
    Waarom zou een kind met een handicap niet gelukkig kunnen zijn, en op zijn/haar manier gezond kunnen zijn?

denk dat de ouders maar al te blij zijn met hun kindje, denk dat het voor ieder ouder zou zijn.

20. Denise19

Denise19 Bekend lid

17 jul 2007
    632
    0
    0
    Ligt eraan hoe ernstig de handicap is!
    En tuurlijk is elke ouder blij met hun kindje, heb ook noit gezegd dat dat niet zo is. Ik geef alleen aan wat ik zou doen in een situatie dat mijn kindje meer te lijden heeft dan te leven.

Deel Deze Pagina