Pffffffffffff vind het zo moeilijk! Wat moet ik m'n ventje nou aantrekken? Jasje met dekentje? Jasje zonder dekentje? Geen jasje wél dekentje? We gaan vanmiddag naar de voetbal toe, dus zullen heel de tijd stil staan. Wel probeer ik hem in de schaduw te zetten als ik die ergens kan vinden. Hij ligt trouwens in de mc dan en is erg warmbloedig van zichzelf. Heeft al snel zweetbillen en zijn ruggetje voelt snel klammig aan. Iemand die me een beetje op weg kan helpen?
Ik zou hem absoluut in de schaduw houden, want in de zon is niet goed voor een baby. Qua kleding: ik zou hem een korte mouw romper aandoen met een lange mouw shirt en een vestje (jas is dikker en ik vind een vestje fijner in de maxi cosi.) en ik zou een dekentje menemen en een hydrofiel. Met een hydrofiel kun je ook schaduw maken en een dekentje is als je in de wind uit de zon staat misschien ook nog wel fijn over zijn beentjes. En dan in zijn nenkje checken of hij het nog lekker heeft of niet. De maxi cosi is natuurlijk ook al beschut en houdt de warmte vast.
ik zou hem een romper korte mouw aan doen, shirt lange mouw, broekje, en sokjes, en dan gewoon een lekker dik vest ofzo, ik zou hem wel een deken mee nemen, die kun je gewoon onder in de wagen leggen.... mocht het frisjes worden of gaan waaien kun je het altijd nog over hem heen leggen,
Hoe als richtlijn voor de kleding aan "een laagje meer dan jezelf". Als jij dus een hemdje draagt met daarover een shirt met lange mouwen en geen jas, dan trek je hem aan een romper korte mouwen, shirt lange mouwen en een jasje of vestje. Neem gewoon een extra dekentje mee en voel regelmatig in zijn nekje. Is die heet, trek dan het vestje uit. Is ie koud, gebruik dan je dekentje. Wat je ook kan doen: Temp hem even voor je naar buiten gaat. Als je dan thuis komt temp je hem weer. Als zijn temp dan ongeveer gelijk is gebleven heb je hem dus goed gekleed. Is zijn temp veel hoger of veel lager, dan moet je of iets van kleding weglaten, of wat toevoegen.
Is inderdaad lastig met dit weer. Ook voor jezelf! Wat hierboven al gezegd is, 1 laagje meer dan jezelf. Dekentje meenemem en regelmatig voelen. Je ziet het snel genoeg of je kindje teveel aanheeft of het koud heeft. Vraagje: waarom neem je hem mee in de mc en niet in de kinderwagen?
Omdat we meestal maar 1 helft blijven (drie kwartier) Langer staan houd ik zelf niet vol, want ik heb nog steeds last van de bevalling. Hij krijst meestal van 's morgens tot 's avonds en valt als ik geluk heb in de auto in de mc in slaap. Als ik hem dan over moet leggen in zijn kinderwagen is hij weer wakker en gaat weer verder met krijsen. Door hem dus in de mc te laten loop ik niet heel de tijd met een krijsend/huilend mannetje en pakt hij toch nog een uurtje slaap mee aangezien hij al zo ontzettend weinig slaapt op een dag. Als de voetbal hier om de hoek was geweest was hij wel gewoon in de kinderwagen gegaan hoor
Ik zou wat extra's meenemen en blijven voelen hoe warm hij is. Dan kun je er wat extra's over heen leggen of aantrekken. Te warm is ook zeker niet goed. Maar een beetje uit wind is wel handig. In zon kan wel, maar dan met de bak en niet met zijn lijfje. Fijne middag!